"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mistä resiiniä järviin?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
soralapio

Mistä resiiniä järviin?

Viesti Kirjoittaja soralapio »

Nyt kun Lustria lähestyy kovaa vauhtia, pitäisi liskoille taikoa maastoa. Akvaarioliikkeestä saa muovista kasvistoa riittävästi, mutta järviä pitäisi värkätä. Resiini lienisi sulatettuna se paras vaihtoehto ja myös GW:n mallintekijöiden käyttämä, mutta mistä sitä Suomessa saisi?

Turun Sinooperissa eivät ainakaan osanneet neuvoa ja samaa settiä tulee myös maalaus- ja rautakaupoista. Kenelläkään kovia tipsejä asian tiimoilta?

Myös vaihtoehtoiset järvimateriaalit kiinnostavat, PVA-liimasta tulee vähän turhan skröbön näköistä jälkeä. Vika voi tietenkin olla myös vääränlaisessa lakassa tms.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Resin on suomeksi hartsi.

Liisteristä voisi saada aikaan ihan nättiä.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
soralapio

No niinpä tietenkin, mites tämä hartsi nyt oli päässyt unohtumaan.

Täytynee hieman kokeilla, hakee jostain kestävää pohja-aineitta ja tekaisee pari erilaista, näkee vähän, mikä toimii ja mikä ei.

EDIT: Biltemasta näemmä ainakin saa polyesteriä reippahasti, kuulemma samaa settiä kuin hartsi.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Ainakin woodlandsilta löytyy jotain (kallista) vesimateriaalia, mutta jos joku löytää konstin miten tuo hartsin käyttö sujuu suomalaisissa olosuhteissa ja mistä sitä saa, niin pistäkää ihmeessä viestiä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Turusta Askartelukeskuksesta olen ostanut kirkasta hartsia (rautatiemaastojen mallaajia varten sitä oli sinne hankittu). Siellä tuskin on hyllytavarana, mutta varmasti tilaavat.

Käytän ite nyt Woodland Scenicsin Realistic Wateria ... eipä ole tarvetta enää sekoitella hartsia.
raven

Viesti Kirjoittaja raven »

Ostin joskus paikallisesta Värisilmästä(köhän se nyt oli... maalikauppa kumminki). Hinnasta en nyt muista sanoa että mitä maksoi mutta ämpärillinen löytyy autotallin hyllystä. Aika työlästä kamaa käyttää mutta kivannäköistä kyllä tulee. :)
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

behemoth kirjoitti:Turusta Askartelukeskuksesta olen ostanut kirkasta hartsia (rautatiemaastojen mallaajia varten sitä oli sinne hankittu). Siellä tuskin on hyllytavarana, mutta varmasti tilaavat.
Kyllä tilaavat. Sieltä ainakin itse sain oman purnukkani.

Mainio tuote kaiken kaikkiaan.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
soralapio

Kiitos tuosta Askartelukeskus-tipsistä. Täytyy koittaa Bilteman sooseilla aluksi, mutta jos niistä ei tule laatua (kuten luultavasti ei tulekaan) niin tuolta hakemaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”