Tiranoc Chariotista
Tiranoc Chariotista
elikkäs: miten chariotin kannssa pitäis toimia taistelussa? flankata, muuten vaan rynniä päälle wai miten siitä saisi suurimman ilon irti?
Mitä on kaksi pimeää haltiaa järvessä?
Hyvä alku!
Hyvä alku!
Flankata? Ei onnistu, ellei kärryssä istu sankaria, koska pelkällä kärryllä on liian pieni US. Otat vaan sen 2-8 kappaletta ja rysäytät 3+ kerralla yhteen yksikköön (ei kovin vaikeaa 18" rynnäköllä). Näillä voi myös hyvin tukea muiden joukkojen rynnäköitä tai suojella bolttereita lentäjiltä (harva lentäjä haluaa laskeutua kärryn rynnäköintialueelle)
Kärryt ovat yleensä kohtuullisen riski veto armeijaan. Ottavat paniikkia lähes kaikesta mikä sattuu juoksemaan lähistöllä ja jos huono tuuri käy niin eivät saa oikein mitään aikaiseksi. Lisäksi S7 tai yli tuhoaa mokomat kertalaakista. Mutta onpa näille vekkuleille jotain käyttöäkin.
Esim. pienen ratsuväkiyksikön ja vaunun yhteischarge voi olla murskaava. Ratsuväki tuo taisteluun lipun ja muutaman tapon; vaunu sitten lisää tappoja. Toki monen vaunun yhteischarge on myös tehokas. 3d6 S5 iskua tekee yleensä selvää jälkeä lähes mistä tahansa yksiköstä. Itse olen käyttänyt goblin wolf chariotteja pienimuotoisiin assassinointeihin ja vihollisen pelotteluun. 18" rynnäkkö pistää yleensä vastustajan miettimään tukiyksikköjensä tuomista lähelle. Haltioiden kärryn kalliimpi hinta on tietenkin rajoittava tekijä kärryn uhraamista ajatellen. Suosittelisin kuitenkin paria vaunua lähes jokaiseen Helf-armeijaan (jos nyt muistan oikein että näitä sai kaksi yhteen slottiin).
Esim. pienen ratsuväkiyksikön ja vaunun yhteischarge voi olla murskaava. Ratsuväki tuo taisteluun lipun ja muutaman tapon; vaunu sitten lisää tappoja. Toki monen vaunun yhteischarge on myös tehokas. 3d6 S5 iskua tekee yleensä selvää jälkeä lähes mistä tahansa yksiköstä. Itse olen käyttänyt goblin wolf chariotteja pienimuotoisiin assassinointeihin ja vihollisen pelotteluun. 18" rynnäkkö pistää yleensä vastustajan miettimään tukiyksikköjensä tuomista lähelle. Haltioiden kärryn kalliimpi hinta on tietenkin rajoittava tekijä kärryn uhraamista ajatellen. Suosittelisin kuitenkin paria vaunua lähes jokaiseen Helf-armeijaan (jos nyt muistan oikein että näitä sai kaksi yhteen slottiin).
...and hell came with him...
"The ability to quote is a serviceable substitute for wit." - William Somerset Maugham
"The ability to quote is a serviceable substitute for wit." - William Somerset Maugham
- DJ_Silverpig
Toimii vain aloittelijoita vastaan:
Olen käyttänyt Tiranoc Chariotteja syöttinä niin, että kärry viedään vastustajan chargekantaman sisälle. Kun vihu rynnäköi, lähdetään kärryillä käpälämäkeen. Tulee failed charge ja vihollisyksikkö onkin siinä dragon princejen rynnäkkökantaman sisällä.
Hyödyllinen, jos armeijassa on jotain vähän vahvempaa, jota vastustaja välttelee. Chariotilla houkutellaan vastustaja sen yksikön luo.
Olen käyttänyt Tiranoc Chariotteja syöttinä niin, että kärry viedään vastustajan chargekantaman sisälle. Kun vihu rynnäköi, lähdetään kärryillä käpälämäkeen. Tulee failed charge ja vihollisyksikkö onkin siinä dragon princejen rynnäkkökantaman sisällä.
Hyödyllinen, jos armeijassa on jotain vähän vahvempaa, jota vastustaja välttelee. Chariotilla houkutellaan vastustaja sen yksikön luo.
Possu
Sinua siteeratakseni, toimii vain aloittelijaa vastaan.DJ_Silverpig kirjoitti: Olen käyttänyt Tiranoc Chariotteja syöttinä niin, että kärry viedään vastustajan chargekantaman sisälle. Kun vihu rynnäköi, lähdetään kärryillä käpälämäkeen. Tulee failed charge ja vihollisyksikkö onkin siinä dragon princejen rynnäkkökantaman sisällä.
Homma toimii yksinkertaisuudessaa yhteischargeilla joita chariotit tukevat. Pieniä tukiyksiköitä voi myös paukuttaa muuten vaan.
- DJ_Silverpig
Niinhän minulla tuolla lukikin...Nazreg Moonsinger kirjoitti:DJ_Silverpig kirjoitti: Sinua siteeratakseni, toimii vain aloittelijaa vastaan.
Ratsuväkirykmenttiä voi todellakin supportoida chariotilla. Ainoa ongelma on se, että chariot ei voi marssia pelin ensimmäisillä vuoroilla, kun ratsuväki sitä mieluusti tekee.
Possu
Mielestäni chariotit ovat parhaita juuri vihollis yksiköiden etenemisen blockijoina. Jo kolmella chariotilla, pystyy melko tehokkaasti estämästä vihollista liikkumasta johonkin suuntaan. Tietysti nämä täytyy suojata (siis LoS) lähes kaikkelta ampuvalta (ehkä tämä pari str 3 shottia kestää, mutta jo welffien armorin heikennys alkaa olla jo aika paha...). Mutta jos metsän taakse laitat, tyyliin niin, että metsä suojaa chariotin flankin, ei moni vihollinen etene siitä kohtaa (Chariotti kyljessä ei kuitenkaan ole mikään mukava, varsinkaan ritareille yms.).
Voihan charioteilla yrittää ihan vain oikeasti tappaa jotain, mutta siitä ei valitettavasti ole juuri hyötyä jos YKSINÄINEN chariotti hyökkää vihollis yksikköön tappaen 4. Mitään ei tapahdu.
Mutta tukevana tekijänä nämä ovat loistavia ja esimerkiksi jalkaväen kanssa (!) nämä toimivat hyvin (rank and filet tuo rankit ja lipun, chariotti tapot).
Oma kokemukseni charioteista on toki hieman rajallista (muutaman kerran näillä pelannut), mutta vastaan on tullut tapeltua, ja uskon että tiedän kärryistä jotain.
Ja kun nyt tuli melko pitkä mielipide, niin laitetaan vielä kiteytys. Minun mielestäni chariotit ovat hyödyllisiä vastustajan häiritsijöitä.
Voihan charioteilla yrittää ihan vain oikeasti tappaa jotain, mutta siitä ei valitettavasti ole juuri hyötyä jos YKSINÄINEN chariotti hyökkää vihollis yksikköön tappaen 4. Mitään ei tapahdu.
Mutta tukevana tekijänä nämä ovat loistavia ja esimerkiksi jalkaväen kanssa (!) nämä toimivat hyvin (rank and filet tuo rankit ja lipun, chariotti tapot).
Oma kokemukseni charioteista on toki hieman rajallista (muutaman kerran näillä pelannut), mutta vastaan on tullut tapeltua, ja uskon että tiedän kärryistä jotain.
Ja kun nyt tuli melko pitkä mielipide, niin laitetaan vielä kiteytys. Minun mielestäni chariotit ovat hyödyllisiä vastustajan häiritsijöitä.
niin... tänäänkin...