"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

IG:54th Viradian Scouts

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Slayer-3651
Viesti:

IG:54th Viradian Scouts

Viesti Kirjoittaja Slayer-3651 »

54th Viradian Scouts

Juu eli tämmöstä olen suunnitellut, mutta meneekö liian ylivoimaisen puolelle?

Doctrinet:
Sharpshooters
Drop Troops

Erikoissäännöt:
Kaikki ajoneuvot kielletty; He ovat scoutteja.
Hardened Veteranssit muuttuvat trooppeiksi ja 0-1 raja muuttuu 1-6:ksi. Puolella hardened veteransseilla pitää olla sniper rifle.
Infantry platoonit eivät ole pakollisia.
"Unbelievable Stupidity"
-The Captain
Stenvall

Re: IG:54th Viradian Scouts

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Slayer-3651 kirjoitti:54th Viradian Scouts

Doctrinet:
Sharpshooters
Drop Troops

Erikoissäännöt:
Hardened Veteranssit muuttuvat trooppeiksi ja 0-1 raja muuttuu 1-6:ksi. Puolella hardened veteransseilla pitää olla sniper rifle.
Enpä nyt ylivoimaisuudesta tiedä, mutta mitä näillä kuitenkin oikeasti ajattelit tehdä? Nämä eivät kuitenkaan ole sääntöjenmukaisia, joten et voi näillä pelatakaan käytännössä koskaan. Suosittelisin suunnittelemaan armeijan "lailliseen" tapaan ja tekemään siihen sopivan teeman. Uskoisin, että peruskaartikin tähän teemaan sopisi.
Slayer-3651
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Slayer-3651 »

Ongelma onkin siinä että moinen armeija löytyy jo :D ne vain sattuu tököttämään tyhjän panttina nyt kun löytyy tau, daemonhunters ja space marines armeija. Ei into riitä normaaliin kaartiin joten teen siitä vain hyllynkoristetta
"Unbelievable Stupidity"
-The Captain
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

House-rules kunniaan!!!
Älkää alkako morkkaamaan kenenkään "ei säänöjen mukaista"-armeija ideaa. Entäs sitten jos se ei ole sääntöjen mukainen? ei se estä ettei sillä voisi pelata.
Eli jos joku haluisi pelata tollaisella (tai millä tahansa muulla järkevällä "ei sääntöjen mukaisella"-listalla) minua vastaan niin olisin enemmän kuin valmis ottamaan haasteen vastaan.
Nimen omaan sääntöjen taivuttaminen (omien force orgien, yksiköiden, armeija ideoiden tekeminen) tuo lisää syvyyttä ja monipuolisuutta koko harrastukseen. Kunhan se pysyy järjen rajoissa, eli ei tehdä 5pts maksavia power weapon varustettuja tappokoneita.

Nostan hattua tuolle idealla.

Tietenkin mitä listaan tulee niin voisit tehdä riflet mahdollisiksi aseiksi aivan normaaleille troop. Tai vielä parempaa. Luoda säännöt lasgun rifle. Nimi kertoo jo kaiken. Lasgun jolle hiukan parempi rng, woundaa vaikka 4+ (tai 5+) ja lisää jannun hintaa hieman.
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Z7-852 kirjoitti:House-rules kunniaan!!!
Älkää alkako morkkaamaan kenenkään "ei säänöjen mukaista"-armeija ideaa. Entäs sitten jos se ei ole sääntöjen mukainen? ei se estä ettei sillä voisi pelata.
Ei tietenkään, mutta koska se ei ole GW:n pyhien sääntöjen mukaista, niin sillä ei käytännössä koskaan pääse pelaamaan.

Käsi sydämelle kaikki, jotka ovat lähettäneet Sotuun itse keksimiään sääntöjä. Oletteko koskaan oikeasti niillä kuitenkaan pelanneet?
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Ei house ruleissa mitään vikaa ole, päinvastoin. Vika on yleensä älyttömissä säännöissä. Esim. veteraanit ovat 1-6 valinta? Mikä idea, enemmin 1-3 tai 1-2.
En haluaisi vastaani joukkoa jolla on 6 x 5-miehen ryhmiä joissa on yksi heavy wpn & 3 special wpnia. Jotka vielä kaiken lisäksi saavat inflintroida. Ja Sniper sääntö on turhaakin turhempi, ei edes oikeilla sisseilläkään ole kymmenestä miehestä viidellä kiikarikivääriä.
Ja sentinelit voisi sallia.
Drop Troops doktriini... ei paljoa hyötyä, ennemmin light infantry tai jungle figters tai sitten cameoline-varuste.
- Kynä-ääliö
Garoth
Valvoja

Re: IG:54th Viradian Scouts

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Slayer-3651 kirjoitti:54th Viradian Scouts

Doctrinet:
Sharpshooters
Drop Troops

Erikoissäännöt:
Saisihan tuon tyyppisen tehtyä doktriineillakin:

Eli nämä vanhat:
Sharpshooters
Drop Troops

Sitten noiden kaveriksi:

Veterans

Saat max. 3 Veteran Squadia. Et tosin trooppeina etkä kuutta, mutta onhan tuokin jotain.

Grenadiers

Ei tarvitse ottaa niitä Infantry Platooneja, vain pari 5 ukon eliittiryhmää minimissään.

Special Weapons Squads

Tuolla saat sitten Snipereitä armeijaasi, jos niitä haluat.

Eihän tuo aivan sellainen ole, mitä halusit, mutta tuo olisi ainakin virallinen lista.
Phil Kelly says "No!"
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

House rulet vessaan ja Garothin suosittelema lista käyttöön, sanon minä! :)
bbckamaja

Viesti Kirjoittaja bbckamaja »

Samsson kirjoitti:House rulet vessaan ja Garothin suosittelema lista käyttöön, sanon minä! :)
..ja minä voin vetää sen vessan, house rulet tuppaavat aina suosimaan sitä joka ne on laatinut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”