"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

helppoa ja halpaa maastoa

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Vieras

helppoa ja halpaa maastoa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

niin voisitteko kertoa joitakin helppoja ja halpoja maiseman tekovinkkejä (puita sun muita) rahaa on rajallisesti ja taitoja sitäkin vähemmän semmosen pulloharja puu jutun oon jostain lukenu(kuulosti hyvältä) ja semmosta et kertokaa ny jotain (tänään onnistuin jotain puita värkkää mään mut ne on aika karmeita ja luullakseni aika moista kerta käyttö kamaa) tämä on aika pikaisesti tekaistu älkää välittäkö kirjoitus virheistä (jos niitä on)

laittakaa jotain helppoja ja halpoja maaston teko kikkoja

ps. kerään/aloitin keräämään lizardmaneja
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Noh, kuusia ja mäntyjä saa helposti kuusen ja männyn kävyistä.
Kuusen kävyt vaativat vain vihreän spreiauksen ja männyn käpyihin isket vain ohuen (1cm), mutta pitkän oksan pätkän ja se on siinä.

Itse sain nopeasti väsättyä kukkuloita leikkelemällä FinnFoam (sininen styroksi?) paloja ja liimailemalla, sitten spreiaus vihreäksi.

Lumen saa helposti sillä suihkutettavalla lumella.

Tässä nyt siis muutama helppoa, mutta melko rumaa tapaa tehdä maastoa. Jos Viidakko maastoa haluat Lizardeille, niin en osaa auttaa. Viidakko maasto kun tuppaa olemaan vaikeampaa tasoa kuin nämä yksinkertaiset aloittelijan maastot.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Tsorppa. Minäkin haluan työn, josta palkka on vähintään 25e tunnilta, ei tarvitse koulutusta, eikä tarvitse tehdä mitään, ja lisäksi tykkään siitä.

Helppoa, halpaa ja hienoa ei saa helposti, ilman materiaaleja ja tekemättä mitään. Maastonteko on kuitenkin sikäli vapaa laji, että voit improvisoida ja käyttää kaikkea, mitä saat käsiisi. Figuihin tarvitset aina oikeat maalit, figut ja sudit, mutta maastoa voi rakentaa mistä vain miten vain, ja maalatakin just niinkun tykkää. Eli haali käsiisi kaikkea hyödyllistyä, kuten pahvia, kaarnaa, vaikka kiviä, narua, hiekkaa ja sensellasta, ja katso, mitä niistä saisit aikaan.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

En nyt rupea listaamaan yksittäisiä maastoreseptejä. Suosittelen kuitenkin lämpimästi seuraavia tarvikkeita. Niitä on tarvittu paljon ja jatkuvasti:
  • Pahvi, eri paksuudet. Ohutta saa muropaketista, paksumpaa pahvilaatikosta, tukevaa ja hyvää esimerkiksi kehystysliikkeiden silppulaarista.
  • Styrofoam, saatavilla tuotemerkeillä Solimate ja Finnfoam. Oven kokoinen levy maksaa noin kympin, kolhiutuneita tai hajonneita paloja saa usein halvemmalla. Saattaa löytyä ilmaiseksi raksan roskalavalta.
  • Mäntyrima ja balsa. Maksaa euron tai pari metriltä harrastus- ja pienoismalliliikkeissä. Jätepuuta voi saada ilmaiseksikin. Etsivä löytää.
  • Kivet ja hiekka. Ei maksa mitään jos jaksaa ryöstää, pestä ja siivilöidä luonnosta. Tasalaatuista tavaraa saa valmiina lemmikkikaupoista ja hiekkapuhalluksen harrastajilta.
  • Orgaaninen sälä. Käpyjä, tikkuja, sammalta ja muuta yleiskätevää saa lähimmästä metsästä. Kannattaa kuivata auringonpaisteessa tai uunissa ja käyttää kaikenlaisen maaston elävöittämiseen.
  • Eksaktoveitsi ja mattopuukko. Pari eri vahvuista veistä on hyvä olla aina käsillä. Terän pitää ehdottomasti olla vaihdettavaa sorttia, koska niitä tylsyy tasaista tahtia.
  • PVA-liima. Tunnetuin tuotemerkki lienee Erikeeper, mutta mikä tahansa tuubissa tai ämpärissä tuleva yleisliima käy.
  • Spray-maali. Maaston teossa halpakin välttää. Kannattaa ottaa selvää käytetyn merkin tavasta sulattaa foamia tai muovia.
  • Akryylimaalit. Juuri ne samat joilla figujakin maalataan, paitsi että isompien palojen teossa kannattaa etsiä suurempia purkkeja.
  • Rautalanka, maalarinteippi, pikaliima...kaikenlaista perussälää saattaa tarvita silloin tällöin. Näitä pitäisi löytyä aina tarpeen tullen, joten listaaminen on turhaa.
Näillä pääsee jo pitkälle. Lisäksi suosittelen seuraaviin investointia jos vain budjetti antaa periksi.
  • Ruoho. Ei mikään kasvava sortti vaan pienoismallikaupasta saatava purkillinen. Muutamaa väriä on hyvä olla ja siihen päälle vielä muita scattereita - hiiltä, tuhkaa, kukkaketoja...oikeassa kaupassa maksavat pari euroa pussi.
  • Lehvästö, englanniksi foliage. Kimpaleina tai muruna saatavaa ainesta, jolla tehdään siedettävän näköisiä puita. Kannattaa etsiä sopivan luonnollinen väri, koska monet myytävät merkit tulevat turhan synteettisissä diskoväreissä.
  • Ruohomatto. Pienempiä saa alta kympin ja niillä kattaa kätevästi muutaman foam-kukkulan. Sävyn tarkistaminen on suositeltavaa, jos tahtoo nämä sopimaan muuhun pelipöytään.
Sitten vain ohjeita etsimään. Annetaan nyt yksi oikein yleiskätevä resepti:

Mikä tahansa kiviobjekti
Tarvitset: styrofoamia, hiekkaa, liimaa, maaleja, veitsen
Valmistus: Leikkaa veitsellä foamista sopiva pala. Muotoile siitä haluttu objekti veistämällä pois kaikki mikä ei muistuta kyseistä objektia. Jos et tahdo hiotun tasaista pintaa, rusikoi sitä isolla kivellä. Kimpaleen voi maalata suoraan akryylimaaleilla, mutta pelikäytön kannalta suosittelen pinnoittamista. Pinta syntyy vetämällä päälle reilulla kädellä PVA-liimaa ja mahdollisimman hienoa hiekkaa. Näin syntyy karkea ja kestävä ulkokerros, joka kestää kohtalaisesti kolhintaa. Anna liima-hiekan kuivua ja laita vielä päälle yksi kerros vesiohennettua liimaa, joka tasoittaa hiukan hiekkapintaa ja estää irtoamisen. Näin pinnoitetun palan voi maalata kätevästi spraymaaleilla, kuivaharjauksella ja inkeillä. Harmaa yleissävy toimii, mutta hiukan muuta sävyä lisäämällä tulos on eläväisempi. Rohkea varjostus lähes mustaksi ala- ja sisäpinnoilta lisää dramatiikkaa. Päälle ja koloihin voi lisätä ruohoa sammaloituneen vaikutelman saamiseksi. Sen puolestaan voi käsitellä "likaisella" eli hyvin laimean mustalla tai ruskealla vedellä.
Käyttökohteet: Kivipyramidi, kiviaita, kivilohkare, kivijalka, kivikasvot, kivihedelmä.
Esimerkki: torni

Seuraava jatkaa.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Slayer-3651
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Slayer-3651 »

Päivän Pirkka-niksi:
Vaivaako pelikenttääsi puuttomuus? Ei hätää, ota vain pari puunoksaa metsästä ja liimaa niihin printteripaperista tehtyjä lehtiä! Näin saat helposti pelikentällesi taatusti aidonnäköisiä puita!
(jos välttämättä haluat, ympäröi ne puut sukkahousun palasilla) :P
"Unbelievable Stupidity"
-The Captain
Jyrzzä

Viesti Kirjoittaja Jyrzzä »

Yksi keino,jonka minä olen hyväksi havainnut,on seuraavanlainen:

Etsi jostain metsästä jäkälää.Tämän jälkeen kääri tavallisesta piirustuspaperista lyhyt putki,jonka halakasija on jotain about viis tai kuus senttii.Lakkaa jonkunlainen tuppo jäkälää,ja pistä se "muottiin"(paperiputkeen)ja anna kuivua n. tunti jos toinenkin.Ota muotti pois ja maalaa vihreällä,baseta flockilla tai hiekalla ja pistä johonkin alustaan kiinni. Voila!Ihan hienoja puita suht koht pienellä vaivalla!
"Kake,ajattelen sinua päivät ja yöt,mutten voi ymmärtää miksi minua lohella lyöt" -Kaikka,Stam1na
3 vuotta vittuilua Sotussa!
Zob

Viesti Kirjoittaja Zob »

Finnfoamista saa mukavan azteekki temppelin liskoillesi näin

Leikkaa tasainen neliönoloinen kuutio finnfoamista semmonen 4cm paksu sivut samanpituiset, sitten seuraavaan kerrokseen 4cm levy ja pienennät sitä nurkista vaikka 4cm ja liimaat edellisen päälle(näet kyllä itse mikä näyttää hyvältä) sitten vaan kolmas kerros ja neljäs jne. kun olet saanut sopivan korkuisen pyramidin leikkaa sivusta kuutio pois ja laita ovi tai portti sinne, sitten hiekkaa kerroksien päälle ja ylös joku kiva koriste, maalaa haluamillasi väreillä. Ymmärsit varmaan mitä hain takaa? Ei pitäisi olla vaikeaa ja voit itse lisäillä kaikke mistä pidät vaikka portaita sammalta/puita verta raatoja tms.
Jos todella olet -92 ja asut Helsingissä kampin työmaalta voi irrota irto finnfoam paloja jos pyydät kauniisti ;)
Ps: Gw sivuilta helppoa muttei halvimmasta pääsatä http://uk.games-workshop.com/imperialgu ... terrain/1/
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

CMON - I read it for the articles...

http://www.coolminiornot.com/article

http://www.coolminiornot.com/article/aid/306 <- tällä tekniikalla olen itse tehnyt muutaman ison puun - tulee näyttävää jälkeä
http://koti.mbnet.fi/joonasjo/cadwallon ... arj1-3.jpg kts. 3 puuta tuossa vasemmassa laidassa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”