Tjuu. Ite on tullu pelattuu kummillakin, ja miettisin lähinnä, että millanen kampanja on kyseessä. Eli mitä muita warbandeja on tulossa mukaan, ja kummalla olis kyseisessä kampanjassa mukavampi pelata. Witch Hunterit on tyylillisesti oma suosikkini noista kahdesta. Haastava ainakin. Varsin pelottava warbandi siitäkin tulee jos on taitava pelaaja ja sattuu ukkelit kehittymään kivasti. Sankareista saa varteenotettavia ampujia, ja crossbow pistol on kiva lisä niille heti kun siihen saa mahollisuuksia.
Itse asiassa itselläni on tarkotus lähteä XB pistol linjalle seuraavaks kun niillä pelaan. Mikään muu warbandihan ei osaa näitä pyssyjä normaalisti käyttää, eli pistolier ja pari sellasta kavereille on ihan hauska pyssysankari sotajoukko. Muutaman bs nousun jälkeen ja dark venomilla aseet terästettynä on jo aika pelottava chargeta sellanen kaveri.
Witch Huntereilla ei kyllä itselläni ole tullut toi rahapuoli esteeks, kun niillä se maksimimäärä kavereita on se 12. Eli alkuun saa täyden poppoon vaikka ottais niitä flageja sinne. Lisäks ne on aika kovia kampanjan alkupuolella kun muilla ei oo niin kehittyneet warbandit. Ja jos nopeesti saa sellasen sankariks ni oksat pois! Koiria kun kuolee niin niitä voi korvata sitten zealoteilla jos ekspaavia ukkeleita digailee, mut kyllä noidan metsästäjillä pitää mun mielestä kunnon koiralaumat olla niitä velhoja repimässä. Tyylikysymys sekin. Se liike koirilla on iso etu, kun voit niillä kaivaa viholliset piiloistaan liikkumalla tarpeeks lähelle ja sit ammuskella muilla kavereilla.
Sen lisäks ne on uhrattavissa ja niillä on hyvä ottaa vihollisen charget vastaan, ja näin säästää ne kallisarvoiset flagellantit niiltä ja vuorostaan itse chargeta vihollinen...
Eli kyllä ne koirat ihan ok on varsinkin jos kampanjassa muilla on tapana hiippailla paljon. Varsinkin Skaveneita vastaan pelatessa iso I on aina hyvä, koska muuten tuskin pääsee koskaan itse chargeamaan. Koettu on.
Juu. Ja sit jotain epäkuolioista. Vampyyrihan on periaatteessa se koko warbandi. Muut vaan jeesaa sitä ja sitoo vihollisia sillä aikaa kun vampyyri käy teurastamassa ne vuorotellen eripuolilta kenttää. Ainakin myöhemmin kampanjassa. =) Dregeille ne jouset toimii sen puolesta, että koska dregit ovat sen verran huonoja lähitaistelussa ne kannattaa ainakin alkupuolella pitää takalinjoissa, että saa vähän rahaa. Undeadit tosin ei niin paljon sitä tarvi, koska varusteet on jokseenkin rajattuja ja zombit käytännössä ilmasia. Ghoulit on erinomasia lähitaistelijoita. Dregien etu on lähinnä se, että ne saa kantaa varusteita...
Dire Wolfit toimii hyvin sellasella taktiikalla että pitää niitä takalinjoissa, mistä ne sitten syöksyy sinne missä milloinkin vähän apuja tarvitaan. Kalliita tosin ovat ja en yleensä alkuun ole niitä ottanut, kun noppasäkästä johtuen ovat tupanneet minulla kuolemaan ekaan chargeen. Hintaansa nähden kestävät liian vähän. Riippuu tietty vähän necromancerin loitsuista kannattaakon näihin panostaa.
Kaikenkaikkiaan omasta mielestäni witch hunterit ovat kiinnostavampi warbandi tyylinsä vuoksi, mutta myös siksi, että ovat monipuolisempia. Ne osaavat sekä ampua, että lähitaistella, joten warbandilla on mahdollisuus joustaa vastustajan taktiikoista riippuen. Lisäksi koirat antavat witch huntereille mukavasti liikkuvuutta ja havaintokykyä.
Eli näin.