Maalien ohennus
Maalien ohennus
Okei,kuinka moni teistä ohentaa maaleja ja jos ohennatte,niin miten sen teette?
Itse olen ohentanut maaleja ehkä puoli vuotta(olen harrastanut 2,5 vuotta),ja teen sen sillä tavalla,että otan maalia pensseliin,kastan pensselin veteen ja pyyhin maalin paperiin.Ongelmana tässä onkin sellainen seikka,että joskus maali tuppaa jäämään erittäin vetiseksi,mikä taas ei ole hyvä juttu yksityiskohdille.Joten,nyt pyydänkin hyvien maalareiden,kuten Mikan,Migsulan ja Maeliksen neuvoja.Kiitän jo etukäteen.
(Oh hoh,tulipas sekava,toivottavasti ymmärrätte,mitä tarkoitan.)
-Jyrzzä
Itse olen ohentanut maaleja ehkä puoli vuotta(olen harrastanut 2,5 vuotta),ja teen sen sillä tavalla,että otan maalia pensseliin,kastan pensselin veteen ja pyyhin maalin paperiin.Ongelmana tässä onkin sellainen seikka,että joskus maali tuppaa jäämään erittäin vetiseksi,mikä taas ei ole hyvä juttu yksityiskohdille.Joten,nyt pyydänkin hyvien maalareiden,kuten Mikan,Migsulan ja Maeliksen neuvoja.Kiitän jo etukäteen.
(Oh hoh,tulipas sekava,toivottavasti ymmärrätte,mitä tarkoitan.)
-Jyrzzä
"Kake,ajattelen sinua päivät ja yöt,mutten voi ymmärtää miksi minua lohella lyöt" -Kaikka,Stam1na
3 vuotta vittuilua Sotussa!
3 vuotta vittuilua Sotussa!
vinkvink! http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=41210
Ei tarvitse olla kovinkaan kummoinen peto hankkiakseen ensinnäkin paletin ja mahdollisesti extenderiä/retarderia. Itelläni on pipetti, jolla siirrän paletille muutamia tippoja valmista ohennetta, ja taas paletilla ohennan maalin maalauskuntoon huonolla pensselillä, jonka olen tarkoitusta varten pyhittänyt. Helppoa ja nopeaa.
Ei tarvitse olla kovinkaan kummoinen peto hankkiakseen ensinnäkin paletin ja mahdollisesti extenderiä/retarderia. Itelläni on pipetti, jolla siirrän paletille muutamia tippoja valmista ohennetta, ja taas paletilla ohennan maalin maalauskuntoon huonolla pensselillä, jonka olen tarkoitusta varten pyhittänyt. Helppoa ja nopeaa.
Vaikken olekaan kukaan guruista, ketä mainitsit, paras keino minkä itse tiedän on ottaa jonkinlainen paletti (vanha cd-levyn kansi, kaakelin pala) ja pistää siihen maalia ja sekoittaa vettä siihen niin paljon kuin kokee tarpeelliseksi. Silloin ei tule liian laimeaa, kun saa ihan kädestä pitäen tipautella vettä sinne maalin sekaan.
Toivottavasti oli apua
Toivottavasti oli apua
Toimii! Niin ja mahtava paletti on Carte D´or (tms) jäätelöpurkin kansi mahtuu paljon eri sävyjä ja reunat estävät pienemmät valumat kallistettessa.Perzzza kirjoitti:Vaikken olekaan kukaan guruista, ketä mainitsit, paras keino minkä itse tiedän on ottaa jonkinlainen paletti (vanha cd-levyn kansi, kaakelin pala) ja pistää siihen maalia ja sekoittaa vettä siihen niin paljon kuin kokee tarpeelliseksi. Silloin ei tule liian laimeaa, kun saa ihan kädestä pitäen tipautella vettä sinne maalin sekaan.
Toivottavasti oli apua
- Henri Ketonen
Meitsi myös ottaa ensin vettä pensseliin ja sitten maalia. Olen oppinut omalle tavalleni ja se tuntuu toimivan kaikista parhaiten. En kuitenkaan neuvo ketään opettelemaan tätä tapaa, koska itsekkin kokeilin vaikka mitä tyylejä ja sitten keksin että näinkin voi tehdä. Sitä on vaikea erikseen lähteä oppimaan. Jos ei muuta tyyliä löydä niin sitten...
Nojoo...
Nojoo...