"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

DE lord ja retinue

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

DE lord ja retinue

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Normaalisti tämän yksikön koostumus on tyyliä:
Archon (60)
+Combat Drugs (25)
+Agoniser (20)
+Shodow field (25)

Retinue
2 Warrior with splinter cannon (36)
7 Incubi (175)
+Raider with disintegrator (+60)
=401

Minä mietin muutamia muutoksia tuohon ja ajattelin tyyliä:
Archon (60)
+Combat Drugs (25)
+Agoniser (20)
+Animus Vitae (15)

Retinue
2 Warrior with splinter cannon (36)
5 Incubi (125)
Invubi Master (43)
+Mask of Damned (15)
Drazhar (90)
+Raider with disintegrator (+60)
=489

Molemmat ovat päätä huimaavan kalliita yksiköitä (varsinkin DE-mittakaavassa) mutta mitä mieltä olette minun "normaalista" ja muunnellusta listasta. Ja mitä mieltä olette kyseisistä valinnoista ylipäänsä.
Truitti

Viesti Kirjoittaja Truitti »

Sanoisin että se shadowfield olisi melko tarpeellinen, mitä ei toisessa setissä ollut. 5 incubia masterilla voisi olla parempi ja jos jää kudoksia niin ne 2 warrioria cannonilla antaa mukavaa tulitukea. Drazharin rooli jäi epäselväksi, sehän taitaa korvata sen normaalin incubi masterin henkivartiossa. Dracon tormentor helmillä ja punisherillä taitaapi olla halvin mättäjä, en ole kylläkään kokeillut.

Tähän asti olen itse pelannut Archonilla jolla power weapon, splinter pistol, combat drugs, shadow field, 4 incubia, 2 warrioria cannoneilla ja raideri lancella. Menestys jäänyt vähäisemmäksi.

Ajattelin kokeilla seuraavaksi Archonia Agoniserilla, poisoned bladella, drukeilla, fieldillä ja xenospasmilla(pelottelemaan power armor miehiä) ja ehkäpä hell maskilla
Tanan

Re: DE lord ja retinue

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Jos tehoja kaipaat, älä ota Dark Eldar lordille retinueta ollenkaan.
Piilota lordi tavalliseen raider squadiin. Paatti liikkuu 12" eteenpäin + 3" disembark + d6 fleet of foot + 12" assault = keskimäärin 30,5 tuuman liike ensimmäisellä kierroksella. Lordille aseiksi Punisher, Tormentor helm, Combat drugs, shadow field ja animus vitae. Toiseen HQ valintaan sitten em. veli ilman shadow fieldiä.

Muista, että lordi ei oikeastaan edes halua lyödä ensimmäisellä lähitaistelukierroksella (käytä punisheria tavallisena lähitaisteluaseena). Huonolla mäihällä vihollinen nimittäin kämmää ld-heittonsa ja juoksee karkuun. Vastustajan seuraavalla vuorolla lordi pippuroidaan kuoliaaksi.

Toinen vaihtoehto HQ:ksi on Dragon ilman varusteita. Tälle vässykälle otetaan sitten henkivartioiksi seitsämän incubia, joilla kahdella on blasterit.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Dracheny

Viesti Kirjoittaja Dracheny »

Animus Vitaella ei tee nykyään enää mitään! Omituista kyllä etten muista perustelujani (joilla heivasin AV:n listasta) ja kirja on vielä pari päivää lainassa tutulla (jota vastaan pelaan vaihdetuilla roduilla (Csm vs. de) sunnuntaina saadakseni tärkeää taktista tietoa).

Combat drugseista yhtä optiota voidaan käyttää vain kerran (pelin aikana), kiitos FAQ:n määrittelmällisesti vaillinaisesta rajoituksen.

Archoni kaipaisi pistoolia/ccw'tä

Shadow field on lähes pakollinen Archonille.

Splinter Cannonit ovat vaarallisia, joskus saattavat toimia, mutta toisaalta vievät pisteitä, voivat tappaa liikaa assaultoitavia vastustajia ja ovat todennäköisesti täysin väärässä paikassa.

Incubimaster on liian kallis, joten "kirottujen naamio" kannattaisi ottaa aiemmin Lordille jos ollenkaan, sillä jos ryhmää voitaisiin assaultoida se on täysin väärässä paikassa.

Incubien määrä (5) tuntuu pieneltä, tai jos Archon boostataan maximiin ja säilytetään warruja määrää voisi jopa tiputtaakin.

Drazhar sopii combotettavaksi boostatun Archonin kanssa (viedään Archon pois hidden fistien edestä), mutta kevyemmän lordin kanssa se on turhaa varovaisuutta/ pisteiden haaskausta.

Raiderista olisi järkeä tiputtaa disintergator "psykologisen vaikutuksen" takia, ja wanna-be shadow field taasen lisäisi selviämis todennäköisyyttä.
One who has seen the Horrors of Warp and prevailed, still fears girls...
Z7-852

FFace kirjoitti:Ajattelin kokeilla seuraavaksi Archonia Agoniserilla, poisoned bladella...
Noita ei saa yhdistää (tai saa muttei siintä ole hyötyä).
Combat drugseista yhtä optiota voidaan käyttää vain kerran (pelin aikana), kiitos FAQ:n määrittelmällisesti vaillinaisesta rajoituksen.
Viittausta tuohon en löydä mistään päin FAQ:ta... anna tarkka lainaus mistä olet tuon löytänyt.

Incubimaster on liian kallis, joten "kirottujen naamio" kannattaisi ottaa aiemmin Lordille jos ollenkaan, sillä jos ryhmää voitaisiin assaultoida se on täysin väärässä paikassa.
Siis otan nämä juuri sen takia että pääsen näillä assaultiin. Mielummin vielä niin että minä assaultaan. Tämän estämiseksi minulla on tuo maski (estää vastustajaa assaulttaamasta minun kimppuun) ja master (saa yhden power attack lisää.
Incubien määrä (5) tuntuu pieneltä, tai jos Archon boostataan maximiin ja säilytetään warruja määrää voisi jopa tiputtaakin.
Mutta kun mukana on normaalien lisäksi master, warrior, lordi ja Drazhar niin ei enempää oikein raideriin saa tungettua. Vielä jos tohon lisäisi blasterit niin siintä tulisi törkeän kallis.
Piilota lordi tavalliseen raider squadiin.
Tämä on vaihtoehto mutta kun on muutenkin 4 kappaletta raider squad niin tarvitsen yhden ryhmän jossa on tarpeeksi power weaponeita.

Nykyisin lordi pomppii kuuden hellion mukana ja tehnyt ihan kivaa jälkeä.
Daroc

Viesti Kirjoittaja Daroc »

Z7-852 kirjoitti:
FFace kirjoitti:Ajattelin kokeilla seuraavaksi Archonia Agoniserilla, poisoned bladella...
Noita ei saa yhdistää (tai saa muttei siintä ole hyötyä).
Tuolla varustuksella lordi saa valita woundiiko 2+ vai 4+ ja lisäksi poisonbladesta saa lisähyökkäyksen agonizerilla lyötäessä. Näin tämä ainakin silloin joskus tulkittiin kun vielä DEllä pelailin eikä kukaan koskaan asiasta valittamaan ruvennut.
Dracheny

Viesti Kirjoittaja Dracheny »

Chapter Approved Codex: Dark Eldar FAQ V4.0.1 kirjoitti
A character with Combat Drugs cannot choose the same effect more than once.
Siis oikea palsta, kahdeksas kohta.

Aiemmin tässä on mainuttu tietty ajan jakso, jonka pois jättäminen lienee copy-paste tekniikalla tehdyssä FAQ:ssa tarkoituksellista.

Z7-852 kirjoitti

Siis otan nämä (siis Incubi Master ja Mask of the Damned) juuri sen takia että pääsen näillä assaultiin. Mielummin vielä niin että minä assaultaan. Tämän estämiseksi minulla on tuo maski (estää vastustajaa assaulttaamasta minun kimppuun) ja master (saa yhden power attack lisää.
En tajua warriorien tarvetta (edes Cannoneilla, asiasta on kokemusta), enkä myöskään Drazharin tarvetta ei-yli-boostatulla Lordilla, joten Incubi Masterin sijaan suosittelisin lisää Incubeja (Masterin ylimääräinen hyökkäys maksaa 18p., Incubin vastaava hyökkäys n. 8-12.5p.)

Incubeja ei edes tarvita oikein käytettynä niin useata, sillä ryhmän iskujen määrä voi kääntyä tappioksi samalla perjaatteella jota Tanan käytti liittyen Archonin aseista virran poistamiseen. Tämä toteutuu kylläkin myös Incubeiden lyödessä nyrkeillään, mutta siihen taasen kuluu pisteitä joita voisi käyttää muuallakin.
One who has seen the Horrors of Warp and prevailed, still fears girls...
Z7-852

A character with Combat Drugs cannot choose the same effect more than once.
Tossakin on tulkinnanvaraa. Minä näen sen siten ettei henkilö voi ottaa kolmea lisä iskua vuorossa (mikä on järkevää) mutta jos se voi ottaa yhden lisä iskun koko taistelussa on 25pts aivan liikaa combat drugs.
Dracheny kirjoitti: En tajua warriorien tarvetta (edes Cannoneilla, asiasta on kokemusta),
Mulla on ollut hyviä kokemuksia raider squad mukana olevista cannoneista (ei ole kokemusta incubi ryhmästä mutta uskoisin toimivan samoin). Ne pehmittävät hyvin vastustajaa ennen assaultia.
Dracheny kirjoitti: enkä myöskään Drazharin tarvetta ei-yli-boostatulla Lordilla,
Drazhar on mukana lähinnä tyylin ja kolmen tupla wound aiheuttavan power attack takia. Ei niinkään sen takia että se pelastaisi Lordin lähiksestä. Molemmat taistelevat rinnakkain.

Ongelmana on se ettei raideriin mahdu kuin kymmenen henkeä
Dracheny kirjoitti: joten Incubi Masterin sijaan suosittelisin lisää Incubeja (Masterin ylimääräinen hyökkäys maksaa 18p., Incubin vastaava hyökkäys n. 8-12.5p.)
Ongelmana on se ettei raideriin mahdu kuin kymmenen henkeä. Eli voin maksaa 18pts että saan sen yhden lisähyökkäyksen (tälle voisi antaa vielä huumeet mutta tulisi vielä kallimmaaksi).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”