aloittelemassa dark eldareita..?
aloittelemassa dark eldareita..?
Eli,eli olen alkamassa 40k:n keräämisen..
mitä suosittelette ostamaan(codexia ja sääntökirjaa lukuunottamatta)
tietenkin alkuun hq ja 2trooppia vai..?
entäs eliitit..? wychejä..?
fast attackkiin mopeteja..?
entä heavy?
mitä suosittelette ostamaan(codexia ja sääntökirjaa lukuunottamatta)
tietenkin alkuun hq ja 2trooppia vai..?
entäs eliitit..? wychejä..?
fast attackkiin mopeteja..?
entä heavy?
- figunarkki
Totajuu. Suosittelisin armeijan vaihtoa. Deldarit ovat pelin vaikein armeija ja figujan saatavuuskin on nykyään luokattoman huono. Varsinkin kun olet aloittelia niin luultavasti parin viikon kuluttua kyllästyt ja myyyt ostamyy palstalla halpoja deldareita.
Eli vaihda armeijaa vaikka eldareihin tai mariineihin. Ihan totta.
Eli vaihda armeijaa vaikka eldareihin tai mariineihin. Ihan totta.
En itse näe suurta ongelmaa Dark Eldar -figujen saatavuudessa. Kyllä kaupan hyllyiltä saa suurinta osaa, ja loput saa sitten helposti tilattua mail-orderista. Ja DE figut ovat hienoja.
Pelillisesti Dark Eldarit ovat toki hiukan hankalia pelattavia, kun tuppaavat räjähtelemään ilmaan helposti. Webway gate on suositeltava, jolloin saat armeijan heikot osat (Raiderit, Ravagerit) turvaan ensimmäisten vuorojen tulitukselta.
Jos Dark Eldarit päätät aloittaa, kannattaa tosiaan ostaa aluksi pomo ja 2 trooppia. Pomoksi suosittelen joko yksinäistä tappokone-Archonia (Skyboard, Punisher, Tormentor Helm, Combat Drugs, Shadow field) tai sitten halvempaa Archonia/Draconia ja Incubi-henkivartioita Raiderissa. Incubit ovat silkkaa murhaa, niiden ainoa miinus on fleet of footin puute.
Trooppeihin kannattaa ostaa perus Warrioreita näin alkuun, suosituin varustus saattaa olla 2 Dark Lancea, mutta Raider-squadeitakaan ei kannata sulkea pois. Pelaile joitakin pelejä ja katso miten sujuu.
Eliiteistä löytyy loistavat Wychit. Webway-gatesta näillä on hyvät mahdollisuudet chargeta jo sillä vuorolla kun ilmestyvät peliin. Ampumiselle näitä ei kannata altistaa, sillä sitä heikot Wychit eivät kestä. Lähitaistelussa nämä ovat taas omaa luokkaansa, Agoniserilla varustetun Succubuksen kanssa pistävät lähes mitä tahansa päihin niin että korvat soi. Wych weaponit ovat sitten pakko-ostos ryhmälle. Muut Elite-valinnat ovat aika kehnoja.
Fast Attackiin ei välttämättä tarvitse mitään, kun Deldarit ovat muutenkin niin nopeita. Jos kuitenkin jotain haluaa, niin mopoja. Ne ovat oikein hyviä ja rikollisen halpoja verrattuna hyvis-Eldareiden vastaaviin. Näille kannattaa antaa blasteria ja mahdollisesti Succubusta Agoniserilla. Hellionit ovat sen sijaan aika kökköjä.
Heavy Supportista suosittelen eniten Ravageria. Siihen ei kannata änkeä niitä kolme Dark Lancea (ampuu kaikilla vain liikkuessaan 6" tai alle, jolloin ottaa penetrating hittejä), vaan vaikka kolme Disintegratoria tai yksi D. Lance ja kaksi Disintegratoria.
Talos on tavallaan kiva kapistus ja figu on hieno, mutta 6" liike ja charge eivät oikein riitä. Sillä on iso vaara joutua ammutuksi kauan ennen tappeluun pääsyä.
Scourget ovat kuraa. Näitä ei kannata ottaa. Maksavat hirveästi eivätkä oikein kestä mitään. Jos kuitenkin haluaa niitä armeijaansa lisätä, kannattaa jättää Dark Lancet ehdottomasti kotiin ja varustautua Splinter Cannoneilla, joiden kanssa voi liikkua sen 12" ja ampua.
Ja loppuun, tietysti Deldarit vedetään pois kun kaikille sanotaan että älä osta niitä. Oma Wych-kulttini on lähestulkoon valmis, enää pitää ostaa Mail-Orderista tusina wychejä, kymmenisen Warp-Beastia ja parit Dark-Lance Scourget (tulevat siis Warrior-posseihin). Kyllä minä voin tuon yhden vaaditun tilauksen kanssa elää, kun eivät maksaisikaan sen enempää kuin kaupasta ostaisi.
-A
Pelillisesti Dark Eldarit ovat toki hiukan hankalia pelattavia, kun tuppaavat räjähtelemään ilmaan helposti. Webway gate on suositeltava, jolloin saat armeijan heikot osat (Raiderit, Ravagerit) turvaan ensimmäisten vuorojen tulitukselta.
Jos Dark Eldarit päätät aloittaa, kannattaa tosiaan ostaa aluksi pomo ja 2 trooppia. Pomoksi suosittelen joko yksinäistä tappokone-Archonia (Skyboard, Punisher, Tormentor Helm, Combat Drugs, Shadow field) tai sitten halvempaa Archonia/Draconia ja Incubi-henkivartioita Raiderissa. Incubit ovat silkkaa murhaa, niiden ainoa miinus on fleet of footin puute.
Trooppeihin kannattaa ostaa perus Warrioreita näin alkuun, suosituin varustus saattaa olla 2 Dark Lancea, mutta Raider-squadeitakaan ei kannata sulkea pois. Pelaile joitakin pelejä ja katso miten sujuu.
Eliiteistä löytyy loistavat Wychit. Webway-gatesta näillä on hyvät mahdollisuudet chargeta jo sillä vuorolla kun ilmestyvät peliin. Ampumiselle näitä ei kannata altistaa, sillä sitä heikot Wychit eivät kestä. Lähitaistelussa nämä ovat taas omaa luokkaansa, Agoniserilla varustetun Succubuksen kanssa pistävät lähes mitä tahansa päihin niin että korvat soi. Wych weaponit ovat sitten pakko-ostos ryhmälle. Muut Elite-valinnat ovat aika kehnoja.
Fast Attackiin ei välttämättä tarvitse mitään, kun Deldarit ovat muutenkin niin nopeita. Jos kuitenkin jotain haluaa, niin mopoja. Ne ovat oikein hyviä ja rikollisen halpoja verrattuna hyvis-Eldareiden vastaaviin. Näille kannattaa antaa blasteria ja mahdollisesti Succubusta Agoniserilla. Hellionit ovat sen sijaan aika kökköjä.
Heavy Supportista suosittelen eniten Ravageria. Siihen ei kannata änkeä niitä kolme Dark Lancea (ampuu kaikilla vain liikkuessaan 6" tai alle, jolloin ottaa penetrating hittejä), vaan vaikka kolme Disintegratoria tai yksi D. Lance ja kaksi Disintegratoria.
Talos on tavallaan kiva kapistus ja figu on hieno, mutta 6" liike ja charge eivät oikein riitä. Sillä on iso vaara joutua ammutuksi kauan ennen tappeluun pääsyä.
Scourget ovat kuraa. Näitä ei kannata ottaa. Maksavat hirveästi eivätkä oikein kestä mitään. Jos kuitenkin haluaa niitä armeijaansa lisätä, kannattaa jättää Dark Lancet ehdottomasti kotiin ja varustautua Splinter Cannoneilla, joiden kanssa voi liikkua sen 12" ja ampua.
Ja loppuun, tietysti Deldarit vedetään pois kun kaikille sanotaan että älä osta niitä. Oma Wych-kulttini on lähestulkoon valmis, enää pitää ostaa Mail-Orderista tusina wychejä, kymmenisen Warp-Beastia ja parit Dark-Lance Scourget (tulevat siis Warrior-posseihin). Kyllä minä voin tuon yhden vaaditun tilauksen kanssa elää, kun eivät maksaisikaan sen enempää kuin kaupasta ostaisi.
-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Itse en henkilökohtaisesti Dellufiguista perusta, ainoat siedettävät lienevät Ravager, prätkät, Scourget ja erikoishahmot.
Tavallaan olen sitä mieltä, että kannattaa harkita kahdesti ennen kuin Delluilla aloittaa, ovat nimittain puheiden mukaan aika vaikeita pelattavia. Mutta eiköhän siinä uimaan opi, jos keskelle avomerta hyppää ja vähän aikaa jaksaa yrittää.
Näin sivuhuomautuksena: Dellujen vauhti houkuttelisi minuakin, mutta tiedän etten niillä pärjäisi, etten pitäisi suurimasta osasta figuja, enkä myöskään nauttisi massarevinnäisestä hirveästi. (Tai no, hauskaahan se olisi sitä vähän taivuttaa poispäin Slaaneshin kaappikulttilaisuudesta ja enemmän sinne juonittelupäähän.)
Elikkäs uusimista toivoessa.
Ja Abulla on tuossa muuten pointti.
Tavallaan olen sitä mieltä, että kannattaa harkita kahdesti ennen kuin Delluilla aloittaa, ovat nimittain puheiden mukaan aika vaikeita pelattavia. Mutta eiköhän siinä uimaan opi, jos keskelle avomerta hyppää ja vähän aikaa jaksaa yrittää.
Näin sivuhuomautuksena: Dellujen vauhti houkuttelisi minuakin, mutta tiedän etten niillä pärjäisi, etten pitäisi suurimasta osasta figuja, enkä myöskään nauttisi massarevinnäisestä hirveästi. (Tai no, hauskaahan se olisi sitä vähän taivuttaa poispäin Slaaneshin kaappikulttilaisuudesta ja enemmän sinne juonittelupäähän.)
Elikkäs uusimista toivoessa.
Ja Abulla on tuossa muuten pointti.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Nah. Deldareihin tarvitset kokemusta ja pelitaitoa. Jokaisella armeijalla voi voittaa, joten turha selittää että Deldarit on paska armeija yms., totta ne ovat kyllä vaikeita mutta kyllä niillä voi pelata... Surkein asia Deldareil on se että suurin osa/kaikki veciclet on open-topped
. Paras taas on D-Lance jolla tuhoaa armorin kuin armorin...Kaveri voitti Deldareilla Khornet 1000pts pelis...Että jos tykkäät hienoista figuista ja vähän vaikeammasta armeijasta niin Deldarit on ihan hyvä valinta.
War is my master; Death my mistress
- figunarkki
Pöh, jos noin helposta lannistut niin Deldarit eivät tosiaankaan sovi sinulle. Mutta älä lannistu. Jos haluat aloittaa Dark Eldareilla, aloita. Mutta mikset voisi harkita myös jotain muuta (kenties jotain helpompaa) armeijaa?darkelffi kirjoitti: nooh kannattaa sitten haudata ajatus 40k:sta kokonaan..
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
figunarkki, tuolla asenteella luultavasti kukaan ei pelaa pian Deldareilla..Ainakin minun mielestä ovat hieno armeija. Pikkusen käärii vessapaperiin ja johonkin laatikkoon missä eivät voi paljoakaan lennellä ympäriinsä niin sillä se hoituu...(Ja oon itekki pelannu Delffeillä enkä ymmärrä miks joku sanonu et hajoovat muka. Ainoat mitkä on heikkoja nii Exejen miekat jotka eivät tahdo pysyä paikallaan.)
War is my master; Death my mistress
- puolisukeltaja
Noh, jos delffeilläkin sujuu nyt, niin miksi sitten deldarit eivät alkaisi sujua? Eli tsemppiä vaan, turha sitä 40K:n aloittamista on haudata. Ja jos deldareitsa pidät, niin aloita ihmeessä niillä.darkelffi kirjoitti:tiedättekö..?
näin aivan samalla tavalla minulle sanottiin fb puolella dark elffeistä..
ja totta alku oli vaikeaa..mutta nyt sujuu hyvin..
nooh kannattaa sitten haudata ajatus 40k:sta kokonaan..