Minkä armeijan ottaisin?
-
augenblick
Minkä armeijan ottaisin?
Mikä armeija olisi hyvä minulle joka aloittelen uutta armeijaa. Minulla on empireä 500 pistettä ja örkkejä 500 pistettä. Sanokaa vain, että millä armijalla alkaisin pelaamaan.
-
augenblick
Mä olen miettiny vuoden enkä keksi armeijaa joka sopis mulle. Ja mul on kaikki ne armeija valintaoppaat!Largo kirjoitti:Kannattaa opetella päättämään itse omista asioistaan.![]()
Tutki netistä (vaikka Sotavasaran artikkeleista) armeijanvalintaoppaita, katsele kuveja gw:n sivuilta jne. Ota se mikä eniten miellyttää.
-
augenblick
-
Rotten sound
- Teonanacatl
Jaa, taidanpa kertoa miten itse valitsin ensimmäisen armeijani. Ostin halvalla laatikollisen käytettyä ryönää, koska siinä oli tovereita kiinnostavia asioita. Myin kaiken sälän pois ja pääsin omilleni. Jäljelle jäi muutamia kymmeniä high elfejä, joita kukaan ei halunnut. Sain ne siis joka suhteessa ilmaiseksi.
Nyt minulla on ehkä 8000 pistettä maalattuja helffejä. Sankarit eivät ole luvussa mukana. Niillä on pelattu aika monta peliä. Samalla on ollut hyvää aikaa pohtia ja toteuttaa uusia armeijoita.
Tarinan opetus on, ettei valinnasta kannata ottaa liikaa stressiä. Alkuun pääsee kyllä millä vain. Kannattaa tietysti ottaa jotain mistä tykkää ja ehkä sellaista mitä halvalla saa. Ei tule niin suurta taloudellista tappiota, vaikka valinta kaduttaisi myöhemmin. Jos nyt jotain vielä pitää ehdottaa niin suosittelen sellaista armeijaa, jolla on useammanlaisia käyttökelpoisia elementtejä. Sopiva siivu jalkaväkeä, ratsuväkeä, koneita, magiaa ja ammuntaa helpottaa näiden sääntöjen ja käytön opettelua. Toki ne oppii aina jotenkin ja joskus, vaikkei omasta armeijasta löytyisikään. Riittävä vaihtoehtojen määrä armeijan teossa auttaa kuitenkin oman tyylin löytämisessä.
Lisäksi suosittelen jotain, jonka oikeasti jaksaa maalata edustuskuntoon heti eikä "sitten joskus". Harmaa massa on käsittämättömän rumaa. Suti käteen ja menoksi. Säälittävimpiä tapauksia ovat ne, joilta löytyy viisi puoliksi koottua yksikköä eri armeijoihin eikä mitään valmista vielä kolmen vuodenkaan jälkeen.
Nyt minulla on ehkä 8000 pistettä maalattuja helffejä. Sankarit eivät ole luvussa mukana. Niillä on pelattu aika monta peliä. Samalla on ollut hyvää aikaa pohtia ja toteuttaa uusia armeijoita.
Tarinan opetus on, ettei valinnasta kannata ottaa liikaa stressiä. Alkuun pääsee kyllä millä vain. Kannattaa tietysti ottaa jotain mistä tykkää ja ehkä sellaista mitä halvalla saa. Ei tule niin suurta taloudellista tappiota, vaikka valinta kaduttaisi myöhemmin. Jos nyt jotain vielä pitää ehdottaa niin suosittelen sellaista armeijaa, jolla on useammanlaisia käyttökelpoisia elementtejä. Sopiva siivu jalkaväkeä, ratsuväkeä, koneita, magiaa ja ammuntaa helpottaa näiden sääntöjen ja käytön opettelua. Toki ne oppii aina jotenkin ja joskus, vaikkei omasta armeijasta löytyisikään. Riittävä vaihtoehtojen määrä armeijan teossa auttaa kuitenkin oman tyylin löytämisessä.
Lisäksi suosittelen jotain, jonka oikeasti jaksaa maalata edustuskuntoon heti eikä "sitten joskus". Harmaa massa on käsittämättömän rumaa. Suti käteen ja menoksi. Säälittävimpiä tapauksia ovat ne, joilta löytyy viisi puoliksi koottua yksikköä eri armeijoihin eikä mitään valmista vielä kolmen vuodenkaan jälkeen.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
- Kaapelikala
Hmm. Ehkäpä Dogs of War?
Näillä on kaikkea: Magiaa, massaa, Pikejä!, pistooleita, raskasta ratsuväkeä, kevyttä ratsuväkeä, varsijousia, käpsiä, kaaosmaraudereita, hobitteja, tykkejä, ogreja yms. hauskaa. Kaikki samassa paketissa, mutta taikaesineet ovat vain commonia...
DoW:sta saa aika hauskan ja ehkäpä jopa pärjäävän armeijan. Yksi hauskin yksikkö on Duellistit, jotka ovat Empiren Swordsmaneja Skirmishillä.
Itse olen aloittamassa DoW:ta. Pisloja, pisloja, pisloja, pisloja ja varsijousia.
Tai sitten on toinen tapa: Osta, lainaa tai jotenkin saa käsiisi jonkun rodun armeijakirja ja tee sen perusteella lista, jota proxytät lapuilla ja kokeilet sitä, jos tykkäät, pelaa isompi peli, jos tykkäät, osta figut ja siinä on armeijasi.
Suosittelen myös lukemaan Sotun armeija-artikkelin..
Toivottavasti auttaa!
- Kalle
Näillä on kaikkea: Magiaa, massaa, Pikejä!, pistooleita, raskasta ratsuväkeä, kevyttä ratsuväkeä, varsijousia, käpsiä, kaaosmaraudereita, hobitteja, tykkejä, ogreja yms. hauskaa. Kaikki samassa paketissa, mutta taikaesineet ovat vain commonia...
DoW:sta saa aika hauskan ja ehkäpä jopa pärjäävän armeijan. Yksi hauskin yksikkö on Duellistit, jotka ovat Empiren Swordsmaneja Skirmishillä.
Itse olen aloittamassa DoW:ta. Pisloja, pisloja, pisloja, pisloja ja varsijousia.
Tai sitten on toinen tapa: Osta, lainaa tai jotenkin saa käsiisi jonkun rodun armeijakirja ja tee sen perusteella lista, jota proxytät lapuilla ja kokeilet sitä, jos tykkäät, pelaa isompi peli, jos tykkäät, osta figut ja siinä on armeijasi.
Suosittelen myös lukemaan Sotun armeija-artikkelin..
Toivottavasti auttaa!
- Kalle
- Nicodemus von Traube
Ainut mikä on höpsömpää kuin se että tekee niin kuin kaikki muutkin on jonkin asian tekemättä jättäminen vain siksi että muut tekevät sitä.augenblick kirjoitti: En mä ehkä rupee örkeil ja goblineil ku niil pelaa niin monta.
Minä valitsin armeijani aika perinteisellä tavalla: Otin sen (ne) mi(t)kä viehätti(vät) silmää ja jo(t)ka kiihottivat mielikuvitusta. Sijoita 8 euroa katalogiin (mielestäni hauskempi selata katalogia kuin nettiä, mutta ihan vaan IMO) ja selaile sitä.
Perinteitä kunnioittaen voisin tietenkin hehkuttaa omaa armeijaani ja suositella sinulle sitä. Ota sama armeija mikä minulla on. Se on hyvä. (Paitsi että minulla on kolme armeijaa juuri siksi etten jaksanut valita niitten väliltä).
15mm for teh win