Saako näin tehdä turneissa?
-
Teclis - High loremaster
Saako näin tehdä turneissa?
Eli saako turneissa käyttää phoenix guard unittia, joka pelataan swordmasterien säännöillä? Kun ne phoenix guardit ovat niin hienoja, ja mulla ois niitä turhia jonkun verran eikä niille oikeen parempaakaan keksi.
Kaikki on suhteellista - Everything is relative
- Lihamestari
Why not? Kunhan teet niistä miekkamarsuja muistuttavia ja selvennät vastustajalle, että "Nämä ovat sitten Miekkamarsuja eivätkä Feenixkaartia".
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
ne nimiä on vain ja nimet otetaan nyt pois!
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Tähän voinee tosiaan soveltaa "Count as" -sääntöä. Eli kunhan ilmoitat vastustajallesi joka kerta, että ne ovat miekkamiehiä, etkä käyttele niitä välillä phoenixeina ja välillä taas miekkamiehinä, vaan mieluiten vain sinä minä käytät niitä eniten. Näin et aiheuta mitään sekaannusta tai pahennusta ystäviesi keskellä.
-
Teclis - High loremaster
No, kyllä tuo minusta menisi, jos kerran huugo menee jättiläisenä ja Snotling exalted championina/chaos lordina. Selvennät vain kunnolla mitä ne ovat, niin ei luultavasti kukaan ala vinettää että käytät "damn kauniita modeleita" joinain muina.
P.S en ymmärrä mitä ihmiset näkevät kaartissa, ei vetoa minuun ollenkaan. 'Mastereilla on paljon paremmat figut.
P.S en ymmärrä mitä ihmiset näkevät kaartissa, ei vetoa minuun ollenkaan. 'Mastereilla on paljon paremmat figut.
- The Captain
- Valvoja
Jos ei paljasta listaansa maalausarvostelijoille, niin miksei. Proxyttamisesta kyllä yleensä sakotetaan.Teclis - High loremaster kirjoitti:niin no kavereiden kanssa voi tietenkin, mutta sallittaisiinko tälläinen ihan kunnon turnauksissakin?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Hmm, tuo kyllä vaikuttaa tosiaan proxyltä.. Mutta kyllähän niille helposti voisi konvia miekat käsiin, itse ainakin luulisin pystyväni.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
- The Captain
- Valvoja
Ikävä kyllä me emme voi antaa universaalia vastausta maailman jokaisen turnausjärjestäjän puolesta, vaan jokainen turnaus on järjestäjineen yksilöllinen tapaus. Joku voi sallia, joku toinen taas ei. Kolmas sallii täydenkuun aikaan ja antaa vain miinuspisteitä puolenkuun aikaan.Mer'siles kirjoitti:Proxyltä?
Kysyn nyt täällä kun tämä jotenkin aiheeseen liittyy.
Eli, pelaan kaaosta ja en yhtään tykkää maraudereista, joten
olisiko mahdollista konvata orjia/mutantteja niiden tilalle ja käyttää niitä maraudereina?
Elisiis sallittaisiinko se turnauksissa?
Yleisesti ottaen tyylin vuoksi tehdyt konversiot ovat paitsi sallittuja myös myönteistä palautetta herättäviä. Tökeröt proxyt ("joo, nää handgunnerit esittää Dark elf crossbowmaneja") sen sijaan aiheuttavat vähintään paheksuvia katseita.
Ainakin tuo marauderit -> orjiksi on ihan hyvä ja hyväksyttävä vaihtoehto. Tässä on siis kyse siitä että korvaa olemassaolevat figut samantyylisillä, joille ei ole omia sääntöjä. Jos siis kaaoksen kirjassa olisi säännöt orjille, näitä tulisi mielestäni käyttää.
Tässä erotaan mielestäni Phoenix Guardista, tälle yksikölle löytyy säännöt, nyt halutaan vain käyttää eri/parempia sääntöjä saman listan figuille. Miekat konvertoimalla hyväksyisin nämäkin, nyt tuo haiskahtaa ikävästi proxyttamiselta.
Proxyttaminen on kuitenkin niin häilyvä käsite, että paras tehdä niinkuin itse tuntee hyväksi. Jos itsellä on koko ajan nolo olo Phoenix Guardin pelaamisesta Swordmasterien säännöillä, on se selvästi "väärin". Jos taas se tuntuu aivan normaalilta, ei asiassa ole mitään vikaa. Turnauksissa tosin voi varautua selittelemään ratkaisuja joillekin.
Tässä erotaan mielestäni Phoenix Guardista, tälle yksikölle löytyy säännöt, nyt halutaan vain käyttää eri/parempia sääntöjä saman listan figuille. Miekat konvertoimalla hyväksyisin nämäkin, nyt tuo haiskahtaa ikävästi proxyttamiselta.
Proxyttaminen on kuitenkin niin häilyvä käsite, että paras tehdä niinkuin itse tuntee hyväksi. Jos itsellä on koko ajan nolo olo Phoenix Guardin pelaamisesta Swordmasterien säännöillä, on se selvästi "väärin". Jos taas se tuntuu aivan normaalilta, ei asiassa ole mitään vikaa. Turnauksissa tosin voi varautua selittelemään ratkaisuja joillekin.
Galleriaan pääsee tästä.
-
Teclis - High loremaster
Riippuu myös figuurista tulkitseeko sen helposti proxyksi vai ei.
mm. Chaos spawnin (sekä horrorit) saa helposti tehtyä itse ja itse en edes pidä siitä kaupan spawn-versiosta, ja usein näkee myös empiren tykkejä joistakin muista sotapeleistä tms ja hyvin sopii pöydälle.
Voisin itse ainakin hyväksyä että 'guardeja käytetään swordmastereina jos näille on tehty wysiwyg aseet. Ja swordmaster squadiin voisi sopia vaikka commandiksi guardeja.
Olen myös kerran pelannutkin nippon-teemaista ninja armeijaa vastaan, joka käytti HE:n sääntöjä, figut olivat jonkun muun valmistajan. Ja tuttu käytti Hugo -lelupeikkoa O&G:n jättiläisenä, joka olikin hyvin sympaattinen : )
Henk.kohtaisesti on kiva nähdä ja pelata armeijoita vastaan joista näkee että niihin on panostettu.
Mutta tässä onkin ongelmana, että kumpiakin figuja käytetään jo pelissä ja kuuluvat vielä samaan armeijaan.
mm. Chaos spawnin (sekä horrorit) saa helposti tehtyä itse ja itse en edes pidä siitä kaupan spawn-versiosta, ja usein näkee myös empiren tykkejä joistakin muista sotapeleistä tms ja hyvin sopii pöydälle.
Voisin itse ainakin hyväksyä että 'guardeja käytetään swordmastereina jos näille on tehty wysiwyg aseet. Ja swordmaster squadiin voisi sopia vaikka commandiksi guardeja.
Olen myös kerran pelannutkin nippon-teemaista ninja armeijaa vastaan, joka käytti HE:n sääntöjä, figut olivat jonkun muun valmistajan. Ja tuttu käytti Hugo -lelupeikkoa O&G:n jättiläisenä, joka olikin hyvin sympaattinen : )
Henk.kohtaisesti on kiva nähdä ja pelata armeijoita vastaan joista näkee että niihin on panostettu.
Mutta tässä onkin ongelmana, että kumpiakin figuja käytetään jo pelissä ja kuuluvat vielä samaan armeijaan.
Kaikki mielipiteet ovat hyviä, toiset ovat vaan parempia.
- Lihamestari
Eh? Jaa Proxytus? Ei se kiellettyä ole, siitä vaan sakotetaan niin maan perkeleesti. Ja jos noudattaa Largon neuvoja, niin saadaankin plussaa niin maan perkeleesti.lordi55 kirjoitti:Saahan niin kavereiden kanssa tehdä. Jos vain sovitte niin. Mutta turnauksesta se on KIELLETTYÄ
Maailmojen Tuhoaja, Elävien Jumala, Taivaankannen Kannattaja, Vuori Kultainen,
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
Jos kasvoillesi lankeat,
se mitä pelastaa?
- The Captain
- Valvoja
Ja lordi55 ilmeisesti on valittu yleisellä kansanäänestyksellä kaikkien turnausjärjestäjien puhetorveksi. Huomio, kaikki turnausjärjestäjät: lordi55:n julistuksen vuoksi ette saa enää hyväksyä proxyja turnauksissanne.lordi55 kirjoitti:Saahan niin kavereiden kanssa tehdä. Jos vain sovitte niin ;). Mutta turnauksesta se on KIELLETTYÄ :(