Slannille loret?
Slannille loret?
Olen tässä pitkään jo miettinyt mitkä loret slannille ottaisi, kun en ole keksinyt järkevää yhdistelmää olen käyttänyt fireä ja heavensia... Light on käypä, mutta aivan turha jos vastustaja on ws ja bs muutenkin 1-3 (skellut ja zombit esim.). Lifeä en ole kokeillut, koska viimeinen taikka on aivan lusmu ja muut taas ovat käypiä, muttei hyviä. Heavens ja fire MÄTKYÄ!. Shadowista, Deathista ja Metallista en sano mitään koska en ole kokeillut....
Siis mitkä loret ovat slannille hyviä?
Siis mitkä loret ovat slannille hyviä?
No parhaat on mielestäni heavens, life, fire suurin piirtein tässä järjestyksessä.
Life lore on siitä hyvä, että kaikki loitsut ovat hyödyllisiä. Voi turvallisesti ottaa siitä yhden loitsun sumikassa ja sillä tekee aina jotain.
Rain lord on aivan raivostuttavan törkeä. Ei lusmu missään nimessä. Muutkin ovat enemmän kuin käypiä.
Käytätkö kirjan vai kronikoiden taikoja? Kronikoiden life on se parempi.
Life lore on siitä hyvä, että kaikki loitsut ovat hyödyllisiä. Voi turvallisesti ottaa siitä yhden loitsun sumikassa ja sillä tekee aina jotain.
Rain lord on aivan raivostuttavan törkeä. Ei lusmu missään nimessä. Muutkin ovat enemmän kuin käypiä.
Käytätkö kirjan vai kronikoiden taikoja? Kronikoiden life on se parempi.
- Lihamestari
- The Captain
- Valvoja
Life on vain melkoisen maastoon sidottu lore. Jos maastoa on paljon (esim. metsäinen tykkikukkula vastustajalla), lifella voittaa pelejä. Helppoja nakkeja ovat heavens ja fire. Shadow ei ole hullumpi sekään, etenkään, jos sinulta löytyy se saurussankari heiteltäväksi Shadowin ykköstaialla.Largo kirjoitti:No parhaat on mielestäni heavens, life, fire suurin piirtein tässä järjestyksessä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
Grand Admiral Prawn
Re: Slannille loret?
Ilmeisesti olet kyllä jotain järkevää keksinyt, koska nämä ovat oman kokemukseni mukaan parhaat loret slannille. Noin 500-600 pistettä maksavan sammakon on turha lähteä kikkailemaan jollain epäsuorasti ehkä joskus jotain tekevillä taioilla, vaan rohmuta vaan listoista kaikki XD6 S4 hittiä tekevät ja pommittaa niillä vihollisen kriittiset yksiköt* maanrakoon. Lore of Firessä tämäntyylisiä on 3 (4 jos Palomuuri lasketaan), Heavensissa 4 (vaikka Storm of Cronos onkin huono) sekä iki-ihana Second Sign. Lifeäkin kannattaa kokeilla, jos metsää ja kukkulaa löytyy. Jos haluaa vielä yhden damage-taian varmistaa itselleen, ottaa Deathista numero ykkösen (tai sen 2D6 tekevän jos käy tuuri).Desto kirjoitti:Olen tässä pitkään jo miettinyt mitkä loret slannille ottaisi, kun en ole keksinyt järkevää yhdistelmää olen käyttänyt fireä ja heavensia...
*häiritsevät skirmaajat, yksinäiset velhot ja muut sankarit, flänkkäystä havitteleva light cavalry, ja kovalla keskityksellä/Thunderboltilla jopa ritaritkin.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
- Fur Forodus
- Viesti:
Itse olen käyttänyt omalla Slanillani myös Heavensia ja Fireä. Olen tosin pelannut sillä vasta kaiti kahdessa pelissä, joten en osaa sanoa ovatko ne parhaat vaihtoehdot. Ne ovat kyllä mukavan yksinkertaisia taikoja, suurimmalla osalla vaan suoraan satutetaan vihollista ja ne pärjäävät kutakuinkin tilanteessa kuin tilanteessa.
- The Captain
- Valvoja
Totta, mutta suoraa damagea tekevillä taioilla ei voiteta pelejä kuin vahingossa tai sellaisena patteristona, ettei yksi slanni siihen kykene. Jos armeijasi sisältää jaguaarisauruksen, vähintään shadow'n ykköstaika kannattaa ottaa, eikä yksi tai kaksi heittoa shadow'sta muutenkaan yleensä hukkaan mene. Loput voi sitten nakata heavensistä (Amul täältä nyt poimitaan aina kumminkin mukaan) ja firestä; lifesta vain, jos pöydällä on vähintään pari puskaa ja kukkulaa sopivissa paikoissa.Fur Forodus kirjoitti:Itse olen käyttänyt omalla Slanillani myös Heavensia ja Fireä. Olen tosin pelannut sillä vasta kaiti kahdessa pelissä, joten en osaa sanoa ovatko ne parhaat vaihtoehdot. Ne ovat kyllä mukavan yksinkertaisia taikoja, suurimmalla osalla vaan suoraan satutetaan vihollista ja ne pärjäävät kutakuinkin tilanteessa kuin tilanteessa.
Slannin suurin heikkous on siinä, että se on liian epävarma; seer honourilla saa Helffeille loresta kuin loresta ne pelinvoittajataiat, ja kustannustehokkuudessa mikä tahansa rotu saa tulipallotykistön sammakkoa edullisemmin.
Eikös kaikilla (paitsi high elffeillä) ole se heikkous, että pitää heittää randomilla taiat? Tietenkin Slann on kallis, on se kyllä pisteidensä arvoinen, tavallinen 4+ wardi antaa suojaa ja hyvä toughness ja paljon woundeja tekevät slannin tappamisesta hikistä puuhaa...The Captain kirjoitti:Slannin suurin heikkous on siinä, että se on liian epävarma; seer honourilla saa Helffeille loresta kuin loresta ne pelinvoittajataiat, ja kustannustehokkuudessa mikä tahansa rotu saa tulipallotykistön sammakkoa edullisemmin.
Life ja Shadow on niin ja näin: Life on ihan liikaa maastoon sitoutuva lore (jos ei maastoa niin melkein koko lore on aivan turha). Shadow on minusta jäynä lore (hyvät ja hunot puolet), koska kikkailu tulee kalliiksi jos ei osaa käyttää shadowia (en sano että olen ihan noob shadowissa, mutta en ole mikään pro).
Joten omalla mielipiteelläni sanon rehellisesti, että slann on vähän yleismies jantunen loreissa, eli slann pystyy ottaamaan minkä tahansa loren hyvällä menestyksellä (jopa beast).
- The Captain
- Valvoja
Joo, mutta kun muut nelostason taikurit heittävät neljä (tai viisi) taikaa yhdestä loresta, on taattua, että sieltä saa vähintään yhden tai kaksi hyvää taikaa. Slanni jos keksii heitellä useammasta loresta, on vaarana saada silkkaa kakkelia.Desto kirjoitti: Eikös kaikilla (paitsi high elffeillä) ole se heikkous, että pitää heittää randomilla taiat?
-
Grand Admiral Prawn
The Captain kirjoitti:Totta, mutta suoraa damagea tekevillä taioilla ei voiteta pelejä kuin vahingossa tai sellaisena patteristona, ettei yksi slanni siihen kykene
Mikseivät XD6 SY taiat sitten voisi? Kehtaanpa väittää että kolmannen Ropecon-pelini tulokseen vaikutti melkoisesti se että sammakko heti ensimmäisellä vuorolla lasautti 5 Graaliritaria päreiksi salamalla. Puhdasta damagea ei kannata aliarvioida, kunhan sen vain keskittää ja oikeaan kohteeseen.swiftwind kirjoitti:Noista epäsuorista taioista puhuttaessa kannattaa muistaa, että päinvastoin kuin XD6 SY taiat yksikin onnistunut liikutustaika saattaa ratkaisevasti vaikuttaa koko peliin. Shadowista löytyy myös unseen lurker. Liskojen koville iskujoukoille sopiva taika.
Viimeisessä pelissä sain parissa vuorossa taioilla (lähinnä Fireball ja Dark Hand of Death) poistettua toisen Cold One-ryhmän joka oli juuri iskeytymässä roskakoreihini ja olisi yhdessä jaguaarin kanssa tehnyt ikävää jälkeä. Tästä olisi ollut seurauksena se että Stegadon olisi saanut mellastaa rauhassa ja kävellyt vähän ajan päästä kaartini yli... As it was, Cold Onet räjähtivät, jaguaari chargesi yksin ja sai Kroxigor-chämpältä kuonoonsa, ja nämä pilkkoivat Stegadonin kilon paloiksi ja ajoivat vihollisen toiset Cold Onet pakoon. Eivät nämä ole kahdessa vuodessa jääneet ainoiksi esimerkeiksi.
Olen eri mieltä siinä etteikö Slanni voisi missileillään ja bolteillaan vaikuttaa peliin ratkaisevasti. Kapteeni puhuu kuitenkin asiaa siinä että taikojen heittelyvaihe ratkaisee sammakon kanssa aika paljon, liian paljon että sitä voisi kutsua kovin kustannustehokkaaksi. Sitä ei voi muuta kuin toivoa hyviä heittoja sekä keskittyä niihin loreihin joissa on muita enemmän asiallista kamaa ja erityisesti käyttökelpoinen ykköstaika. Itse en ole vakuuttunut siitä, kannattaako niitä taikoja tuhlata Shadowin heittelyyn, mutta totta kai Unseen Lurker on loistava jos sen vain saa... Siitä vain kokeilemaan.
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Itselläni on kävelevä scar-veteran (ilman jaguar charmia wootwoot) takaamassa sen, että shadowista tulee ainakin yksi hyvä loitsu, tälläin voin huoletta heittää sieltä loitsun, jos saan huonon vaihdan sen steediin ja siirryn toiseen loreen. Muut loitsut kaivan lifestä ja heavensista, mikäli täälläkin näyttää pahalta, voi turvautua fireloreen ja deathiin. Itselläni on magiavastuussa siis pelkkä kakkosgeneraation sammakko. Melkovarmasti viisi (tai ainakin neljä) hyvää loitsua saa ottamalla varmat steedin, amulin ja drain magicin. Näitä heittäessä todennäköisesti heavens tai shadow loresta pyörähtää toinenkin hyvä loitsu, jolloin on kasassa jo neljä hyvää liotsua. Tämän jälkeen voi kokeilla vaikka lifeä parilla viimeisellä nopalla, lifessäkuitenkin neljä kuudesta loitsusta on loistavia lorea pilaa ainoastaan ensimmäisen loitsun "huonous". Kertaakaan ei ole tainnut slannilleni osua hetkeä jolloin kaikista loitsuista ei olisi ollut jotain iloa.
Myöskin damagepatterilla voi pärjätä, pari life ja fire loren tuholoitsua yhdistettynä amuliin alkaa jo oikeasti kiinnostamaan, jos ei muuta niin saa näillä ainakin vastustajan support yksiköt nitistettyä, jolloin skinkit, saurusherot, salamanterit, terradonit ja stega pääsee tekemään tuhojaan.
Myöskin damagepatterilla voi pärjätä, pari life ja fire loren tuholoitsua yhdistettynä amuliin alkaa jo oikeasti kiinnostamaan, jos ei muuta niin saa näillä ainakin vastustajan support yksiköt nitistettyä, jolloin skinkit, saurusherot, salamanterit, terradonit ja stega pääsee tekemään tuhojaan.
- Fur Forodus
- Viesti:
Minä pidän aina slannia tukemessa yhden skinnkivelhon. Pystyy käyttämään telepatiaa ja saa 75 pisteellä yhden taian lisää joka vuoro, tai 100 pisteellä kaksi. Minä en myöskään oikein tykkää 2'nd generatioinista, liian suuri riski, jos sille käy jotain niin se on sitten pelin loppu. Tosin on se kyllä aika saekin voimakas.jamopower kirjoitti: Itselläni on magiavastuussa siis pelkkä kakkosgeneraation sammakko.