"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Lictorin Secret Deployment

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
PoppaMies

Lictorin Secret Deployment

Viesti Kirjoittaja PoppaMies »

Terve!
Meillä oli Nideillä pelaavan kaverin kanssa erimielisyys siitä, että mistä se lictor voi pompata näkyviin...

Oon lukenut WD:stä sen artikkelin Area Terrainista ja WYSIWYG-terrrainista (kaveri ei) joten olen aika varma kannastani... (kaveri poppas sen esiin seinästä, joka ei ole area terrainia...)

Eli kertokaa mikä on näiden terrainien ero ja mistä se lictor voi ilmaantua ja mistä ei. Ja tietysti mitä useampi vastaus, niin sen parempi "varmuuskerroin"...

Kiitos!
"Why, o why I didn´t take the BLUE pill?"
Coridus

Viesti Kirjoittaja Coridus »

Area Terrainiksi voisi minun mielestäni laskea alueet, jotka on rakennettu baselle/muuten rajattu. Esim. metsä voi hyvinkin olla Area Terrainia, kun taas pensasaita harvemmin lasketaan tällaiseksi. Tietysti kuten kyseisessä artikkelissa sanottiin, ehyitä rakennuksia ei kannata laskea area terrainiin.

WYSIWYG-maasto taas toimii kuten nimi sanoo. Jos aidassa on kohouma, mikä peittää yhden marinen, ja muista näkyy päät, muut marinet saavat Coverin ja se kiven takana lymyävä marine ei voisi edes vahingoittua. Noin se minun mielestäni toimii, ja noin olen sitä pelannut.
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
Amazing Slug

Lictor on ääliö

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Resurrection true!

Tämä ketju on nyt virallisesti kaapattu uusiokäyttöön. Kierrätys kunniaan.

Puhutaanpa lisää lictorista.
Secret deployment kirjoitti:They must always Deep Strike into a piece of area terrain. If this terrain is classed as Impassable...
1. Voiko area terrain olla impassable? Mitä tässä oikein on haettu takaa?
Secret deployment kirjoitti:... the Lictor will not be destoryed but instead placed as normal
2. Missä kohtaa sääntöjä kerrotaan miten figuja asetetaan normaalisti impassable terrainiin? Terrainin päälle? Voiko lictor liikkua? Hidastuuko se? Näkyykö lictor? Saako se coveria? Paljonko?

3. Mitä tapahtuu, jos kentällä ei ole area terrainia?

Löysin muuten netistä kuvan, jossa Phil Kelly ja Andy Chambers kirjoittavat lictorin sääntöjä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”