"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Onko pakko käyttää aina oikeita figuja?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
xxxxxxx

Onko pakko käyttää aina oikeita figuja?

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Mitä olette mieltä?
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
Skavengeneral

Viesti Kirjoittaja Skavengeneral »

Mitä sä sit käyttäsit? Kiviä? Siis eihän sillä nyt suuremmin mitään väliä oo mitä figuja käyttää, mut kyllähän ne komeempii on jos on niitä oikeita sille armeijalle tehtyjä siihen tiettyyn rykmenttiin kuuluvia ukkoja. Eli ei ja kyllä, riippuen siitä mistä suunnasta asiaa katotaan.
Olen lomalla, eikä minua näy eikä kuulu. Siksi myöskään en saa viestejäsi, joten minua on turha yrittää saada mitenkään kiinni. HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!!!!!
xxxxxxx

No tässä minä oikeastaan vetosin Space Marineihin ja sellaisiin muihinkin samanrotuisiin armeijoihin joilla on melkein samanlaiset figut.
xxxxxxx

Esimerkiksi jos käyttää vaikka Cypheriä jonain Dark Angelina.
Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

asiat ovat oikein hyvin silloin kun ne ovat hyvännäköisiä
edit: WYSIWYGgiä unohtamatta :D
Viimeksi muokannut Rutabaga, Su 15.12.2002 00:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Entäs jos laitan miniatyyrimuovisäkin marinen päälle ja sanon että sillä on meltagun?
zqmfgb
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Tästähän on ollut jo jossain aikaisemmin.

Figut ovat loppujen lopuksi vain symboliesityksiä haltioista, örkeistä, ihmisistä, you name it. Mikään ei estä vaihtamasta näitä esityksiä (olettaen, että vastapuoli hyväksyy näkemään asian samalla tavalla). Näin ollen sinun goblin armeijasi on nyt varsinaisen viheriältä näyttävä suurhaltia armeija. Saman verran mielikuvitusta siihen tarvitaan kuin näkemään muoviset ukot sotajoukkoina... Tai ehkä vähän enemmän.

Oikeastaan ainoastaan alustojen koolla on merkitystä, jos säännöistä puhutaan...
chrome

Viesti Kirjoittaja chrome »

mun mielestäni asianmukaisia figuja voi/saa käyttää...

Esim Warzonen ukkoja guardeina yms....

Ei kenkälaatikkoa Land Raiderina
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

Käytän ite esim. paljon chronopia ja warzone figuja 40k:ssa ja FB:ssä, enkä nää mitään syytä, miksi ei, sillä ne tuovat hyvää erilaisuutta armeijaan, kunhan figun vain lopulta toteuttaa hyvin. Kunhan figu on hieno, niin minun puolestani juu. Ja onhan niitäkin armeijoita, jotka tehty kokonaan vaikka vaaleanpunaisista örrimörreistä kirveiden kanssa ja laitettu ne pelaamaan kääpiöiden säännöillä. Näille kun vielä keksii hyvän taustatarinan, niin johan tokkiinsa! :)
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Roizo

Viesti Kirjoittaja Roizo »

En minäkään halua tuhlata hirveitä summia rahaa nurglingeihin, jotka ovat niin mitättömän kokoisia ja melko hyödyttömiäkin vielä. Tein ne itse ja laitoin vain alustoille. Semmoisilla pikku limaklönteillä niin suurta väliä kai kenellekkään ole, että ei antaisi toisen niitä käyttää IMO... :roll:
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Jopa GW itsekkin suosittaa välillä luovaa figujen käyttöä, esim. hirveä sister of battleihin liittyvän valituksen jälkeen he kysyivät että miksi figuihin ihastuneen, mutta sääntöihin kyllästyneet, pelaajat eivät pelaa siskoilla marinesäännöillä. Loistava ajatus mun mielestä.
GW ei tietenkään suosita muiden firmojen figuja mihinkään, sehän on selvä. Mutta käytännössä kaikki sopivassa skaalassa ja riittävät kuvaavat figut menee. Omassa kaamoksessa on noin puolet ei GW:n figuja.
*Hu*
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

no toi SoBin käyttö mariineina on siinä huono, ettei niillä ole oikein power armoreita, jos wysiwyg in kanssa on niin tarkkana.
Omasta kaaoksestanikin ja azuuhin örkeistä ehkä juurin noin 1/3 osaa omatekemiä/-soveltamia
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

s2pid kirjoitti:no toi SoBin käyttö mariineina on siinä huono, ettei niillä ole oikein power armoreita, jos wysiwyg in kanssa on niin tarkkana.
Sister of Battleilla on kyllä (girl)power armourit ettäs tiedät! Ne on vaan elegantimmin muotoillut kuin mariineiden vastaavat. Lisäksi siskot ovat sen verran sievempiä muodoltaan koska niitä ei ole pumpattu täyteen steroideja ja implanttisälää että t on vain 3.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Itse käytän Mordheimin kultisteja beastmaneina ja kaikki tuntuvat hyväksyneen ajatuksen. Varustus on WYSIWYG, mutta toki kerron kaikille mitä sääntöjä "kulttini" noudattaa. Seuraavaksi aion tehdä Khemrin Ushapteista itsellene ogreja.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Wurzzag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wurzzag »

Itse olen käyttänyt FB:n High Elfien jotakin lohikäärmettä (en muista mitä) looted Leman Russina, kääpiöitä gretchineinä ja maalipurkkeja killer kaneina. Mutta tämähän on tietenkin vain väliaikaista siihen asti, että saan ostettua oikeita figuja.
Omnia mors aequat - Death equals all things
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

juu, ihan tollasia en välttämättä pidemmälti peleissä käyttäs :D
Mutta siis toki, jos on epävarma vaikka yksikön tehokkuudesta pelissä, niin senkus pelaa vaikka maalipurkilla ja jos se oli hyvä, niin ostaa/väsää figun, jos ei, niin unohtaa koko roskan.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Mun SoB:t päätyivät Chaos veteraaneiksi, saivat vielä kaksin käsin lion swordia heiluttavan Cypherin aspakseen :)

Minusta on jopa varsin suotavaa käyttää vaihtelevia figuja armeijassa (varsinkin jossain kaaos armyssä), se tuo vain persoonallisuutta siihen armeijaan. Toki vausteet on minunkin mielestäni syytä pitää hyvin lähelle WYSIWYG. Jos väittää niiden viiden bolter marinen levankin oikeasti devastatoreita, niin että kolmella onkin lascannon, niin ei ainakaan minusta ole mukavaa pelin kuluessa yrittää pitää mielessä, jotta mikä bolter ampuu AP2 S9 hittejä... Maalipurkki lascannonina on jo helpompi mieltää.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

VJ kirjoitti:Sister of Battleilla on kyllä (girl)power armourit ettäs tiedät! Ne on vaan elegantimmin muotoillut kuin mariineiden vastaavat. Lisäksi siskot ovat sen verran sievempiä muodoltaan koska niitä ei ole pumpattu täyteen steroideja ja implanttisälää että t on vain 3.
Enemmänkin powerED armour. Olen ainakin lukenu jossain että niiden armour ei antaisi strenghtiä lisää yms.

Ja en oikein pidä ajatuksesta käyttää sister figuja marineina. Siis voihan sitä käyttää mutta ei ne silloin mitään sisterejä ole. Ne on ihmisiä eikä mitään geneettisesti muokattuja super sotureita. S4T4 ei sovi niille.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Kuuker

Viesti Kirjoittaja Kuuker »

Pieni proxu jossain kaverin kanssa illanviettopelissä sallitaan mahdollisesti mutta semmone menee jo aivan överiks jos aletaan pelaamaan tyyliin laatikoilla ja joillai kivillä... en kyl ole mikää kovis sanomaa ku käyttäny ite alkuaikoina jotai kolikoita sun muita :oops:
nyt en proxuta enää.. tulee jossai vaiheessa vielä nuo pariahit / tomb spyderit sun muut niin ei edes voi melkein proxuttaa...

ja miltäs se tuntuu kun on itse ostanut 2000 pts armeijan jotain kallista armeijaa ja sitten tulee joku pelaamaan vastaan jollain paperisilla figuilla tai leegoautoilla... :roll:
ajatuksia.
Myytävänä Necron Armeija... yv jos kiinnostaa..
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Sitä voi sitten naureskella, että miten paljon paremmalta sinun oma hienosti maalattu armeija näyttää näyttää tuollaisten surkeiden pelimerkkien rinnalla. Ylpeähän siinä voi olla, vaikka miten olisi sotilailleen värin olisi onnistunut sottaamaan.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”