"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

taktiikoit deldareille

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Rascal91

taktiikoit deldareille

Viesti Kirjoittaja Rascal91 »

eli mitä taktiikoit näil on.
Coridus

Viesti Kirjoittaja Coridus »

http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 33&start=0

Tuolta löytyy yleistä taktiikkaa, tarkempaa on mahdotonta tehdä ilman tietoa yksiköistäsi ja vastustajan yksiköistä.

Ja katsos sitä kielioppia, pyydän.
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Yleisimmät lista-taktiikat ovat:
WWP, Raider rush ja SaS

Sitten listasta riippuen kaikki normaalit stategiat oikeastaan ovat DE käytössä ja varsinkin nopeutensa takia se suosii envelop-tyyppisiä hyökkäys tyylejä. Puolustaivia DE-stategioita näkee nykyään aika harvoin ja ovat usein mobiileja SaS-listoja.

<I>ZEdit:
Lyhenne selvitykset:
WWP=Webway portal
SaS=Stand and Shoot<I/>
Dracheny

Viesti Kirjoittaja Dracheny »

Dark Eldarien perus sääntö liittyen taktiikoihin: jos et kykene itse keksimään taktiikoita, joilla voitat n. joka neljäs kerta, ei ole edes järkeä pelata niillä.

Itse en kannata tuota envelopea, vaan suoranaisesti epäreilua Flank Attackia...

Ja lisää perus ohjeita: Jos hyökkäät jonkin kimppuun, pidä huolta että saat sen tuhottua heti. Eli et ammu/assaultoi kaikilla eri kohteita, vaan koko armeijalla ehkä 1-3 kohdetta on hyvä määrä.
One who has seen the Horrors of Warp and prevailed, still fears girls...
Z7-852

Dracheny kirjoitti:Dark Eldarien perus sääntö liittyen taktiikoihin: jos et kykene itse keksimään taktiikoita, joilla voitat n. joka neljäs kerta, ei ole edes järkeä pelata niillä.
Tuo on minusta power pelaajan puhetta. Ja sellainen lannistaa varsinkin vasta alkajan aika julmasti. Itse henkilökohtaisesti olen asenne pelaajia ja minua ei haittaa vaikka häviäisin kaikki matsini kunhan teen parhaani ja minulla on hauskaa niitä pelatessa.

Mutta palatessani asiaan niin DE taktiikoista kertoo paljon se puhe mitä DE muutenkin puhutaan. Ne on nopeita, tulivoimaisia ja tehty paperista (tai tekniseti muovista ja valkotinasta).
Eli pitää iskeä nopeasti, kovaa ja stategisesti juuri sinne. DE ei kestä kuritusta yhtään eikä sen takia suvaitse mitään virheitä pelaajan puolesta.
Toisaalta DE perus troopsit ovat hyvin joustavia ja sen takia listat ovat hyvin monikäyttösiä. Mm. Raider squad kykenee antamaan sekä liikkuvaa tulta että pärjää hyvin lähitaistelussa.
Dracheny

Ei power-pelaajan mielipide, vaan henkilön joka tietää ettei ole kiva hävitä joka kerta. (Oon ollut kolmessa 40k turnauksessa, ja kahessa niistä parhaalla sijalla DE-pelaajista; noin viimeisessä kolmanneksessa.)

Kolmas sääntö: "Never play fair": jos voit tappaa vastustajia epäreilulla tavalla tee se, muutoin et pelaa edes fluffikkaasti (DE'llä 40koon pelaaminen ei muutenkaan ole fluffikasta: Kuka Archon on saanut idean taistella mariineita vastaan ellei ole 100:1 ylivoimaa + miljoona disintergatoria?)

Neljäs sääntö: Paikallaan istuvia Deldareita ei tueta! Ihan fluffi syistä. (jos näin haluu pelata on syytä siirtyä Alaitocceihin)
Dracheny

Ei power-pelaajan mielipide, vaan henkilön joka tietää ettei ole kiva hävitä joka kerta. (Oon ollut kolmessa 40k turnauksessa, ja kahessa niistä parhaalla sijalla DE-pelaajista; noin viimeisessä kolmanneksessa.)

Kolmas sääntö: "Never play fair": jos voit tappaa vastustajia epäreilulla tavalla tee se, muutoin et pelaa edes fluffikkaasti (DE'llä 40koon pelaaminen ei muutenkaan ole fluffikasta: Kuka Archon on saanut idean taistella mariineita vastaan ellei ole 100:1 ylivoimaa + miljoona disintergatoria?)

Neljäs sääntö: Paikallaan istuvia Deldareita ei tueta! Ihan fluffi syistä. (jos näin haluu pelata on syytä siirtyä Alaitocceihin)
Nólimon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nólimon »

Mielestäni Deldaria voi pelata ihan reilusti sen kummempia juustottamatta. Varsinkin pienissä peleissä mitä armeejan keräyksen alkuvaiheessa luultavasti pelaillaan toimii Deldar ihan perus Warrior painotteisena hyvin.

Mutta vaikka isoista peleistäkin puhuttaisiin toimii DE ihan hyvin ja sitä voi pelata kohtalaisesti pärjäten käyttämällä mitä tahansa taktiikkaa sitten keksitkin käyttää. Itse pärjäsin Fanatic kakkosessa ihan hyvin vaikka pelasin jalkaväki Deldaria jota en ollut aikaisemmin niin paljon käyttänyt, Raider Fleet ei nykyään enää ole hirveän hyvä mielestäni mutta silläkin voi pienemmissä ( = 1000 tai alle) peleissä pärjätä oikein mainiosti. Wych Cult on jotain johon en ota sen enempää kantaa koska kokemusta ei ole. Portal armeejallakin olen ihan kivasti pärjäillyt tosin turnaus käyttöön en ole ikinä sitä vielä ottanut mutta kuitenkin. Lisäksi on kokemusta istuvasta ja ampuvasta deldarista joka sekin minulle yhden pienenpiirin turnausvoiton toi.

Deldarien vahvuus on hinta/laatu-suhteeltaan huomattavan hyvissä perus miehissä, kovassa ja tarkassa ap2 tulessa sekä yksinkertaisesti loistavissa lähis joukoissa. Mielestäni pelin ehdottomasti paras armeeja on tässä kyseessä vaikka ei kovin suosittu monista eduistaan ja vahvuuksistaan huolimatta ole.

Valitsitpa minkä tahansa tavan pelata ei Deldarista kuitenkaan saa voittamatonta armeejaa kuin pelaamalla paljon pelejä, oppimalla taktikoimaan ja lukemaan vastustajaa sekä tuntemalla oman armeejansa rajat sekä vastustajan armeejan. Ja vaikka kaiken hallitsisitkin ei tämäkään tietenkään automaattisia voittoja takaa mutta hyvät edellytykset pärjäämiselle ainakin.
Sopor Aeternus
Attila

Viesti Kirjoittaja Attila »

Total OT:
Dracheny kirjoitti:Kolmas sääntö: "Never play fair": jos voit tappaa vastustajia epäreilulla tavalla tee se, muutoin et pelaa edes fluffikkaasti (DE'llä 40koon pelaaminen ei muutenkaan ole fluffikasta: Kuka Archon on saanut idean taistella mariineita vastaan ellei ole 100:1 ylivoimaa + miljoona disintergatoria?)
Se, joka on joskus kuullut sanonnan "A dagger in the dark is worth a thousand swords at dawn."

Mutta tosi on, sääliä, armoa tai reiluutta ei saa tuntea Delluja pelatessa.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Fire Warrior Ashue'ol

Viesti Kirjoittaja Fire Warrior Ashue'ol »

Tuossa "Never play fair when you play with the Perverted Sons of Comorragh" jutussa on kyllä itua, sen mitä olen saanut selville näistä hepuista on se että nämä eivät ensinnäkään tehty asemasotaan, toisaalta eivät kovin hyvin puolustuukseenkaan taistelutilanteissa. Ja sen lisäksi ne käyttävät terror-taktiikoita mieluummin kuin Hakkaa päälle -tyyliä, eli hipsivät warjoissa ja käyttävät sotahuutona karmaisevaa "Böötä". Hehheh....
Kuitenkin, DE kiinnostaa minua ihan taktisesti, huonosta aloitusarmeija maineestaan huolimatta.
"Life sucks and the you fucking die."

Ozzy Osbourne
Rascal91

ei minun mielestä nää oo kovin huonoja :) IG:tä vastaan aika kivoja jos on pieni pöytä pääsee heti lähikseen.
Jyrzzä

Viesti Kirjoittaja Jyrzzä »

Rascal91 kirjoitti:ei minun mielestä nää oo kovin huonoja :) IG:tä vastaan aika kivoja jos on pieni pöytä pääsee heti lähikseen.
Täh,lähikseen?Ja Dark Eldareilla?Ihme jos oot voittanut tolla taktiikalla kovin motaa kertaa.
"Kake,ajattelen sinua päivät ja yöt,mutten voi ymmärtää miksi minua lohella lyöt" -Kaikka,Stam1na
3 vuotta vittuilua Sotussa!
Z7-852

Normaalit warriorit ovat jo melko hyviä lähiksessä. Voimakas Ws ja varsinkin I tekevät yksiköstä hyvinkin ihnottavan. Jos vastustajana on jotain muuta kuin marsuja (they shall know no fear) niin yksikön voittaminen lähiksessä (ja Ld heiton häviäminen) aiheuttaa yksikön karkuunlähdön. Koska I on korkea hyvin usein DE voittaa tämän heiton ja saattaa tuhota erittäin suuria vihollisjoukkoja helposti.
Rascal91

joo sybarite pumpattuna tekee hallaa :)
Wheez

Viesti Kirjoittaja Wheez »

Rascal91 kirjoitti:ei minun mielestä nää oo kovin huonoja :) IG:tä vastaan aika kivoja jos on pieni pöytä pääsee heti lähikseen.
Mitäs sellasista, mun solttuni hakkaa neki lähiksessä x) Pelasin eilen tyrkkyjä vastaa, yksi vuoro oli aikaa ampua, loppu oli lähistelyä, ja voitin, tapoin lähistelemällä 2 ryhmää gauntteja ja 5 geneä. 3 warrua ja yksi gene kaatu ampumalla. Olin ihan "wtf" :D Ja itsellä oli 30 miestä ja 2 sentineliä, toinen sentinel poksahti ja toinen jäi harhailee kentälle ku muut lähisteli. Ja soltuilla ei ollu muuta lähistelyaseita ku yhellä kessulla chainsword.

Oon pari peliä pelannu deldareille tyrkkyjä vastaan, en oikee pärjänny kyl, oli pari ryhmää warrioreita ja archon. Archon kuoli lähikses osumatta mihinkään.
Trust is a weakness.
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Aina kun mietin taktiikoita jollain tietyllä rodulla, pistän sen teoreettisen konfliktiin pahimman mahdollisen juustolistan kanssa.

Armeija: Luulen että pahin mahdollinen vastustaja Dark Eldareille on neljän libriaanin (voimina FotA) johtama SM -armeija. Armeijassa on mukana muutama podaava dredi heavy flamerillä. Muilla joukoilla perinteisiä heavy bolttereita ja vastaavia.

Taktiikka: Libriaanit depotetaan area terrainin (tai rhinojen) taakse ja rätkitään sen jälkeen kaikki raiderit risaksi, sniputetaan lordilta fieldi pois ja pinnataan warruryhmät paikalleen.

Miten Dark Eldarit voittavat tämän taktiikan?
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Rascal91

eivät ota raidereita :)
dolmio

Viesti Kirjoittaja dolmio »

eldarien biket on nopeita joten jos jolla kin lähi taistelija tiimi niin menisi niillä turvallisen välimatkan päähän.
nöf...
Dracheny

Onko kukaan lukenut Index Xenos-artikkelia?

Ihan vaan sillä etteivät Dark Eldarit kovin mieluusti jää istumaan ja ampumaan, eihän siinä nyt mitään hauskaa oo kun hyvä jos näkee vastustajan kuolonkouristukset, hiljaisesta kauhun huudosta puhumattakaan. Dark Eldareilla nyt tuppaa olemaan erittäin sadistinen näkemys sodan käynnistä. Jotain Khornen ja Slaaneshin välistä...
Wheez

Viesti Kirjoittaja Wheez »

nöf loordi kirjoitti:eldarien biket on nopeita joten jos jolla kin lähi taistelija tiimi niin menisi niillä turvallisen välimatkan päähän.
Toivoisin että edes kerran lukisit läpi mitä kirjoitat.. Kun en oikeen ottanu selvää mitä yritit sanoa, tuskimpa kukaan muukaan.

Mut joo on ne ihan kelvollisen nopeita boostiensa kanssa.
Trust is a weakness.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”