"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

pensseleistä...

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Routasydän

pensseleistä...

Viesti Kirjoittaja Routasydän »

elikkäs haluaisin vaan tietää mitä pensseleitä mielestänne kannattaa käyttää figujen maalamiseen..?
itse maalaan melkein kaiken fine detail pensselillä kun ei oikeen jaksa investoida kovinkaan moneen pensseliin.
ja tulee mielestäni ihan hyvää jälkeä silläkin maalatessa (pohjat ja muut isommat kohdat kuitenkin maalaan isommalla pensselillä)
kommennteja------->

ModEdit: Siirretty oikeaan osastoon. Iceman
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

itselläkin gw:n pennselit menee hyvin kun en mikään hyvä maalaan oo...
big or small,we loot it all.hmph..
pikkupoika

Viesti Kirjoittaja pikkupoika »

gawd kirjoitti:itselläkin gw:n pennselit menee hyvin kun en mikään hyvä maalaan oo...
Mitä vikaa GWn pensseleissä muka on, no ei hän ne kestäviä ole.
Itse käytän jotain punaisia pensselejä, joidenka merkistä mulla ei oo mitään hajua.
Pitäisi lopettaa se itseleen valehtelu
gawd

pikkupoika kirjoitti:
gawd kirjoitti:itselläkin gw:n pennselit menee hyvin kun en mikään hyvä maalaan oo...
Mitä vikaa GWn pensseleissä muka on, no ei hän ne kestäviä ole.
Itse käytän jotain punaisia pensselejä, joidenka merkistä mulla ei oo mitään hajua.
no tämänlaisia topicceja on ollut ennenkin ja ei niissä ainakaan nämä "hyvät" maalarit ole käyttäneet gw:n suteja...
Nacht

Viesti Kirjoittaja Nacht »

miten ne pensselien päät saa pysymään suorassa kun mulla ne vähän harottaa
gawd

Wallumarine kirjoitti:miten ne pensselien päät saa pysymään suorassa kun mulla ne vähän harottaa

itsellä on ainakin tapana sillen "imaista" sitä suussa niin tulee terävä...
Amigo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Amigo »

gawd kirjoitti:
Wallumarine kirjoitti:miten ne pensselien päät saa pysymään suorassa kun mulla ne vähän harottaa

itsellä on ainakin tapana sillen "imaista" sitä suussa niin tulee terävä...
Itse en ainakaan viitsisi pensseliä maistella, kastelen vedessä ja pyöräytän paperilla niin että kärki jää teräväksi.

Ja aiheeseen: käytän joitan Suomalaisesta kirjakaupasta myytäviä pensseleitä, sellaisia oransseja. Olen ymmärtänyt että kunhan pensselin karva on näädänkarvaa niin se on hyvä pensseli, saatan hyvin olla väärässäkin
Viimeksi muokannut Amigo, Ti 20.12.2005 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valko pää meri kotka
Lighthammer
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Lighthammer »

Maalia ei saa laskea missään tapauksessa siveltimen holkkiin, eli siihen metalliseen osaan varren ja karvojen välissä, asti. Tämä pilaa siveltimen kuin siveltimen hetkessä.
Set fire to the family tree.
gawd

Lighthammer kirjoitti:
Maalia ei saa laskea missään tapauksessa siveltimen holkkiin, eli siihen metalliseen osaan varren ja karvojen välissä, asti. Tämä pilaa siveltimen kuin siveltimen hetkessä.
mutta kyllä ne pensselit rupeaa harottamaan vaikka tätä varoisikin ja mielestäni tuo imeminen on toimiva keino..
Nacht

Viesti Kirjoittaja Nacht »

no hyvä on jo nimittäin pari pensseliä käyttökelvottomana
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Muuten pensselit EI rupee harottaan ilman, että pilaatte niitä.

Mul on EM4 miniaturesin synteettinen koko 1. Tos on just hyvän jäykkä karva, hyvä touché mun käteen ja sit se kestää. Valehtelematta voin väittää maalanneeni sillä jo useita satoja tunteja - Vuoden alusta noin 100 miniatyyriä. Vieläkin ihan hyväsä terässä. Kerranolen asetonissa putsannut, jotta sain sen taas uudemmaksi. Tämä siis sopii hyvin kaikeen, jonka maalaustarkkuus on alle 0,25mm - Noi tosi pienet kohat sit vetelen mun EM4 miniatures koko 1 kolinskyllä - tämäkin ihan hyvä pensseli kokemattoman käteen.

Ei välineet tee urheilijaa. Kyl se hyvä suti menee pilalle siinä missä huonokin - Päinvastoin tosin hyvä suti kestää oikein huollettuna ja käytettynä paremmin kuin halpa.
Routasydän

ei muuten kannata käyttää kuumaa vettä ja ei todellakaan kannata päästää sitä maalia siihen metalliosaan...
ei kauaa kestä sen jälkee.
mulla on myös jotai punavartisia pensseleitä joista en tiedä sen enempää ja käytän niitä ja fine detailii
kyllä mielestäni pärjää niilläkin mutta ajattelin että onko pitemmän päälle järkevä ostaa pelkkiä gv:n pensseleitä kun ovat niin kalliita ja eivät kestä hirveän pitkään...?
Githgulcag

Viesti Kirjoittaja Githgulcag »

Minä käytän GW:n fine detail pensseliä tarkkoihin kohtiin. Kuiva harjauksessa käytän mielummin halpoja Revelin pensseleitä, koska kuivaharjaus tuhoaa pensseliä, joten halvat pensselit sopii siihen hyvin. GW:n pensselit ovat n. 1 vuoden käytön jälkeen menneet pilalle ja nyt olisi uusien hankinta.
Mul on EM4 miniaturesin synteettinen koko 1. Tos on just hyvän jäykkä karva, hyvä touché mun käteen ja sit se kestää. Valehtelematta voin väittää maalanneeni sillä jo useita satoja tunteja - Vuoden alusta noin 100 miniatyyriä. Vieläkin ihan hyväsä terässä. Kerranolen asetonissa putsannut, jotta sain sen taas uudemmaksi. Tämä siis sopii hyvin kaikeen, jonka maalaustarkkuus on alle 0,25mm - Noi tosi pienet kohat sit vetelen mun EM4 miniatures koko 1 kolinskyllä - tämäkin ihan hyvä pensseli kokemattoman käteen.
Tuo Pensseli kuulostaa hyvältä. paljonko se maksaa ja mistä tuollaisen voi ostaa?
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Aziz the combat fighter kirjoitti: Tuo Pensseli kuulostaa hyvältä. paljonko se maksaa ja mistä tuollaisen voi ostaa?
Pitihän munse sanoa, unohdin vaan. Sotataito näitä myy, http://www.sotataito.com onnettisivujen osote. Tuolta löytyy sit joko "tarvikkeet" ja sieltä EM4. En varmaksi muista - voipi olla,että EM4:llä on suoraan oma linkki tossa pääsivun valikossa.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Nostra kirjoitti:
Aziz the combat fighter kirjoitti: Tuo Pensseli kuulostaa hyvältä. paljonko se maksaa ja mistä tuollaisen voi ostaa?
Pitihän munse sanoa, unohdin vaan. Sotataito näitä myy, http://www.sotataito.com onnettisivujen osote. Tuolta löytyy sit joko "tarvikkeet" ja sieltä EM4. En varmaksi muista - voipi olla,että EM4:llä on suoraan oma linkki tossa pääsivun valikossa.
Suora linkki
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Routasydän

itellä ei kestä vuootakaan pensselit...
välillä menee paris kuukaudessa kun toiset ovat heikompia kuin toiset.
Sir_Jarkko

Viesti Kirjoittaja Sir_Jarkko »

Ostanut paikallisesta askartelukaupasta, Kätevä Käsi, ostettuja pensseleitä. Nimeä en muista eikä varressa lue, sopivat perusmaalaukseen ja tarkkoihin hommiin. Kuivaharjauksessa tulee käytettyä GW Standard brushia, se mokoma kun häviti järkensä (lose someones point; Brush loses point :) ) heti ensimmäisen maalauskerran jälkeen, toimii se maalinlevityksessä ihan hyvin ja värien sotkemisessa.
"From the blizzards under northern sky I hail!"
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Ensin käytin GW:n pensseleitä kun en paremmasta tiennyt, sitten löysin eräästä askartelukaupasta tosi halpoja ja GW:n sutien kanssa ainakin yhtä laadukkaita suteja. Nyt Pitäisi sotataidosta tilata Noita Em 4 kolinskyjä kun ovat ihmiset täällä niitä niin paljon kehuneet ja maalaustaitokin on alkuajoista vähän kehittynyt niin voisi kokeilla paljonko pensselillä oikesti on vaikutusta lopputulokseen.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Siveltimien käyttö on kyllä minusta hieman yliarvostettua puuhaa. Itse maalaan mieluummin sormilla. Niitä on 10 ja ne eivät juuri kuulu käytössä ja puhdistaminen onnistuu hyvin vedellä sekä saippualla.

Tosin jos käytän siveltimiä niin osta ne lähinnä paikallisesta värisilmästä, jossa on noita Winsor&Newtonin Sceptre Gold siveltimiä (Sable/synthetic). Omasta mielestäni ne ovat ainakin parempia kun erotiikan maailma eli eM4 siveltimet. Ainakin nuo kolinsky versiot oli minusta jotenkin huonoja. Ei tuntuneet mukavilta käyttää.
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Nostra kirjoitti:Muuten pensselit EI rupee harottaan ilman, että pilaatte niitä.

Laitoin tilaukseen tuon synteettisen ykköskokoisen sudin. Kuulosti vaan niin hyvältä...joululahjana itselle.
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri

Cynae-aeaelioe
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”