"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Silmät

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
c0mmy

Silmät

Viesti Kirjoittaja c0mmy »

Eli miten te maalaatte silmät ?
DeathClaw

Viesti Kirjoittaja DeathClaw »

Minä olen maalannut ne seuraavasti aluksi maalaan silmän mustaksi ja sen jälkeen laitan reunoihin valkoista niin siitä saa ihan kelpo silmät.
WH40K
Imperial guard +5500pts
Space wolves +3000pts
Necrons 2000pts
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Ensin mustalla tai tummalla ihonvärillä reunustan silmän. Seuraavaksi koko silmän alue maalataan vaalealla harmaalla tai luunvärillä ja highlightaus valkoisella. Sitten maalataan pupilli sinne minne halutaan ja highlightataan tumma perusväri siinäkin vaaleammalla. Korjataan ympäröivät ihoalueet ja tarkistetaan silmien asento.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Musta silmä jonka reunoille valkoista.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Mä maalaan aina silleen et ympärille tumma ihonväri, valkonen silmämuna ja mustalla pupilli sinne.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Nightbringer

Viesti Kirjoittaja Nightbringer »

Ensin silmän alue valkoiseksi ja sitten yritetään saada aikaiseksi pupilli mustalla. Yleensä silmät katsovat kieroon, kiitos tärisevien käsieni. :lol: Ja sitten korjaillaan. Tuon takia inhoan ihmisten maalaamista. :oops: :roll:
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Mun tapani on suunnilleen samanlainen kuin ninnulla mutta joskus lisään figun silmiin pienet valkoiset täplät kuvastamaan suoraa heijastusta auringosta.
And they wonder how he dealt with stress so well..
ChaosBonzai

Viesti Kirjoittaja ChaosBonzai »

Nightbringer kirjoitti:Yleensä silmät katsovat kieroon, kiitos tärisevien käsieni. :lol: Ja sitten korjaillaan. Tuon takia inhoan ihmisten maalaamista. :oops: :roll:
Kerrankin joku on samaa mieltä kanssani... :)
Osaan maalata Bretonniaani oikein hyvin (omasta mielestä),
mutta kun päästään pään alueelle;niin saan aina taiteiltua ukolleni mustan
tai kieron silmän :lol: .
Bretonnia bowmeneillä ainakin on niin neulan ohuet ja pienet silmät että sitä en saa maalattua kunnolla vaikka kuinka yrittäisin...
NEUVOJA!!! :wink:
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

No tavan rivimiehenhän silmiä ei välttämättä tarvitte edes maalata. Ei ne niin selvästi erotu taistelukentältä :) (paitsi jos ne peittää puolet päästä)

VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

OneTrueDrunk kirjoitti:No tavan rivimiehenhän silmiä ei välttämättä tarvitte edes maalata. Ei ne niin selvästi erotu taistelukentältä :)
No se kyllä pilaa figut aika totaalisesti jos jättää silmät maalaamatta IMHO. Ensimmäinen asia jota figussa katsotaan on kasvot, ja siksi niihin kannattaakin panostaa jopa pelifiguissa. Sitäpaitsi kun maalaa semmoiset 200 silmäparia rivisotilaille niin kyllä sen jälkeen silmien maalaamisen pitäisi olla helppoa.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

VJ kirjoitti:
OneTrueDrunk kirjoitti:No tavan rivimiehenhän silmiä ei välttämättä tarvitte edes maalata. Ei ne niin selvästi erotu taistelukentältä :)
No se kyllä pilaa figut aika totaalisesti jos jättää silmät maalaamatta IMHO. Ensimmäinen asia jota figussa katsotaan on kasvot, ja siksi niihin kannattaakin panostaa jopa pelifiguissa. Sitäpaitsi kun maalaa semmoiset 200 silmäparia rivisotilaille niin kyllä sen jälkeen silmien maalaamisen pitäisi olla helppoa.
Joo no... Kyl mäki suosittelen silmien maalaamista ainaki sellasille äijille, joilta ne näkyy hyvin. Esim. joittenkin knightien silmiä ei välttämättä kannata alkaa väkertää sinne silmikon alle (vaikka siellä silmämunat oliski) jos ei pensseli vielä tarpeeks hyvin pysy kädessä ja figut on tarkotettu vaan peliin. Muistaakseni bretonnian bowmeneillä oli myös aika vaikeesti maalattavat silmät (en nyt tarkalleen muista, korjatkaa jos oon väärässä). Mut siinä VJ oot kyl oikeessa et silmien maalaamista tosiaan kannattaa alkaa opettelee, ja ei se nyt kovin suuri menetys ole jos parilla unitilla on nyrkin kokoset silmät ja ne kattoo kieroon :)

VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Mä muistelisin maalanneeni yhden yksikön niitä bowmenejä eikä ne silmät mitenkään vaikeita olleet maalata. Koittakaapa maalata eriu swordmaidenin silmiä suoraan kun toisen silmän sivulla on mukavasti miekkaa puristava käsi ja muutenkin siinä on hiukset tiellä aika ilkiästi.
Näätte sit.
Nih.

Mutta oikeesti niitten silmien maalaamisen oppii parhaiten maalaamalla, ja kehitys on itse asiassa yllättävän nopeaa. Meillä on paikallisessa fantasy liigassa eräs dwarf pelaaja jonka figuista voi nähdä missä järjestyksessä ne on maalattu vain katsomalla figujen silmiä. No ei sentään, tuon keksin omasta päästäni, mutta silti niissä figuissa näkyy selvää kehitystä yksikkö yksiköltä. Eikä silmien maalaamiseen tarvitse mitään erityistä pensseliä. Ihan GW:n fine detaililla saa maalattua ihan kohtuullisesti.
CinderShade

Viesti Kirjoittaja CinderShade »

mitä hittoa IMHO tarkoittaa, näkyy jokapaikassa tällä foorumilla?!!!
The shadow falls every night,
So does the sun rise every morning...
Thorwald
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thorwald »

IMHO = in my humble opinion
Minun nöyrä (?) mielipiteeni tms.
Where's mi pint? I can't do nothing whitout mi pint!
TranssiApina

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Omg... en tullu tätä ajatelleekseni... Mulla on tossa rykmentti maraudereita maalamattomina ja niillä on V***n pienet silmät... mitenköhän tosta selviän.....
"If it bleeds, we can kill it."
Eltharion

Viesti Kirjoittaja Eltharion »

minä maalaan silleen että teen ensiksi valkoisen pisteen silmän kohdalle, odotan että se kuivuu ja sen jälkeen teen sellaisella mustalla kynällä pupillin (kynän terä on about 0,5mm paksu, en ole ihan varma).
"Ulthuan shall never fall!"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”