Varustelusta
Varustelusta
Hep hep. Olen tässä pohdiskellu commanderini aseistuksen kanssa. Kyseessä on space marine captain/master aseistuksena power weapon ja JOKO stormbolter tai combi bolter-meltagun. Oon yrittäny miettiä kumpi parempi. Stormbolter on hyvä kevyesti panssaroituja vastaan mutta tankit ja pikkaisenkin kovemmat örkit pistää luun kurkkuun. Bolt/melta taas antaisi näillekkin kiitettävästi kurin palautusta, mutta haittana lyhyt kantama ja harvempi rate of fire sekä hinta.
Idea olisi että commander toimisi isku miehenä (tuettuna/ ilman) ja siihen sopisi bolt/melta. Taitaa tosin tarvita vielä iron halon tuekseen insta deathia vastaa.
Minkälaisia mielipiteitä täälä immeisillä on. Kokemuksia?
Idea olisi että commander toimisi isku miehenä (tuettuna/ ilman) ja siihen sopisi bolt/melta. Taitaa tosin tarvita vielä iron halon tuekseen insta deathia vastaa.
Minkälaisia mielipiteitä täälä immeisillä on. Kokemuksia?
Kyllä siitä Commanderista kannattaa tehdä 100% lähitaistelumies, rivimiehet saavat paljon parempia ampuma-aseita kuin sankarit. Eli aseeksi vaikka pair of lightning claws ja sitten jump pack tai bike antamaan vauhtia. Pomoa voi armeijan laadusta riippuen käyttää joko johtamaan omaa hyökkäystä tai sitten puolustamaan omia ampujia vihollisen lähitaistelijoilta.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Olen kyllä samaa mieltä että troopsit saavat halvemmalla parempia ampuma aseita mutta jos noista kahdesta on valittava niin stormari. Koska se on assault ase ja sillä voi helposti pehmentää vastustajaa ennen assaultia. Mutta sen tueksi antaisin power fistin jos on ryhmä, mutta ilman ryhmää normaalin power aseen.
Mutta kyllä jumppack ryhmässä tämä olisi tehokkain.
Mutta kyllä jumppack ryhmässä tämä olisi tehokkain.
Ota bolt pistol. Lisähyökkäys yhdellä pisteellä, mitä muuta voi toivoa? Tai plasmapistoolikin voi olla hyvä jos pomo on hyvin panssaroitu jolloin on epätodennäköistä että hän ampuisi sillä omille kasseilleen. Plasman hinta tosin hirvittää.
.
Powerfistin antaminen IC:lle nyt vaan on yksinkertaisesti tyhmää. Menee hyvä I hukkaan, ja vastustaja voi helposti estää pomoa lyömästä ottamalla muiden tapot sen base contactista, tai pomo saattaa kuolla ennen kuin ehtii lyödä. Sitäpaitsi fisti on aivan liian tyylitön ase pomon käteen. Jos sille nyt haluaa sen tymäkämmän aseen niin power weapon/thunder hammer -kombo on aika hyvä. Normaaleja mokuja voi huitoa powerwepalla, ja vasaralla sitten carnifexeja/wraithlordeja ja sellaisia jotka lyövät muutenkin ensin (Hive Tyrant, joku DE hurjapää yms). Ja tietysti toivoa kovasti että äijä elää niin kauan että pääsee lyömäänZ7-852 kirjoitti:Mutta sen tueksi antaisin power fistin jos on ryhmä, mutta ilman ryhmää normaalin power aseen.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
En ollu tullu miettineeks tuota ollenkaa.. (jumppack). (ishamel ja z7-852) Mietityttää vaa noi piste määrät. 70(ukko) +15/20(powerweapon/fist) + 5/15(ase) +jumppack +Kenties iron halo(25).Toki hyvään kannattaa panostaa. Siitä puheenollen onko iron halo pisteittensä arvos kultaa?
Stormlordilta hyvä kommentti... lol
Stormlordilta hyvä kommentti... lol
- Half-breed
No kyllähän se 4+ invu on hyvä, jos vastustajana on joku ignor as jätkä. Itse olen tosin käyttänyt useammin Combat Shieldiä komentajallani, syynä halpuus ja ihan riittävä invu. Tosin ulkoillutan kappalaista enemmän, joten kokemusta ei vielä komentajasta niin paljon ole.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
itse käytän aina melkein masterilla iron haloo....jotenkin tykkään boostata herojani....olisko masterilla hyvänlaiset kamppeet jos antais thunder hammerin,bolt pistoolin,iron halon,artificer armorin,terminator honourit----->tarkoitus olisi mennä veteraani ryhmän kanssa rhinossa
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
- ankara halla
- Valvoja
Mä kyllä kans taidan kallistua tohon buustaamise. Katselin täs yx päivä blood angelien codexia ja lord dante näyttää/vaikuttaa aika tappo vehkeeltä.Ja sisältyy aika usean bloodangel pelaajan armeijaan. (mitä netistä oon kattellu) Punnitsin myös tuota halpaa commanderia mutta se ei taida sopia peli tyyliini.
Kalliista commanderista tulee armeijani vahvin tekijä ja myös samalla riski tekijä (kuoleman kohdatessa).
Kiitokset kommenteista. Auttoi päättämään mitä haluan.
Kalliista commanderista tulee armeijani vahvin tekijä ja myös samalla riski tekijä (kuoleman kohdatessa).
Kiitokset kommenteista. Auttoi päättämään mitä haluan.
-
vompovompatti
Jos tykkää pumpata heroa niin ottaa chaplainin eikä commanderia. Super commander rynnäkön kärjessä ammutaan vain pois ja sitten menee hyvä ld hukkaan. Chaplain on myös reilusti parempi lähistelemään ja vielä halvempi jos sille commanderille haluaa power aseen ja iron halon.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
- Half-breed
Juh. Ja tällöon saat myös enemmän miehiä mukaan taisteluun ja 40k:sahan voitetaan taisteluita enemmän rivimiehillä, kuin sankareilla. Tai näin minä ainakin olen omissa peleissä havainnut.vompovompatti kirjoitti:Chaplain on myös reilusti parempi lähistelemään ja vielä halvempi jos sille commanderille haluaa power aseen ja iron halon.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Olen kyllä itsekkin havainnut, että Chaplain on assault Squadin kanssa paljon parempi kuin mikään muu ja halvempikin.
Mutta riippue armeijasta tykkään myös Librarianista, Jump Packilla, Iron Halolla, Veil of Timellä ja Fury of Ancientsilla ( + Pikkukamat )
Niin kauan kun et pääse lähisteleen pinnaat yksiköitä ja sitten closikseen tiputteleen ne isot hirmut.
Tämän takia pelasinkin armeijassani kahta Assault Squadia, Librua ja Chaplainia.
Mutta olen tosissani sitä mieltä, että mielummin ottaa jommankumman noista ylemmästä kuin Commanderin. IMO
Mutta riippue armeijasta tykkään myös Librarianista, Jump Packilla, Iron Halolla, Veil of Timellä ja Fury of Ancientsilla ( + Pikkukamat )
Niin kauan kun et pääse lähisteleen pinnaat yksiköitä ja sitten closikseen tiputteleen ne isot hirmut.
Tämän takia pelasinkin armeijassani kahta Assault Squadia, Librua ja Chaplainia.
Mutta olen tosissani sitä mieltä, että mielummin ottaa jommankumman noista ylemmästä kuin Commanderin. IMO
Itse suosin Chaplainia jump packilla, bolt pistolilla ja terminator honoursilla, varsin murhaava jalkaväkeä vastaan, luonnollisesti mukaan tulee vähintään 4 assault maraa ja kessu fistillä. Adamantine mantlen laitan vastustajasta riippuen.
Masterille yleensä laitan jump packin, power wepan, bolt pislan, iron halon ja terminator honoursit, ja mukaan vähintäänkin se 4 marinea ja fisti kessu hyppyrepuilla.
Furious charge on "retinuelle" itsestään selvyys
Nämä romut ovat olleet oikein kivat, jos vastassa on perusmarinea ja sitä kevyempää, mutta jos kimppuun hyökkii prinssi tai johin muu ISO yrmy, olet kusessa.
Masterille yleensä laitan jump packin, power wepan, bolt pislan, iron halon ja terminator honoursit, ja mukaan vähintäänkin se 4 marinea ja fisti kessu hyppyrepuilla.
Furious charge on "retinuelle" itsestään selvyys
Nämä romut ovat olleet oikein kivat, jos vastassa on perusmarinea ja sitä kevyempää, mutta jos kimppuun hyökkii prinssi tai johin muu ISO yrmy, olet kusessa.
Miten tuo Furious Charge saadaan assault marineille? Jos ei oteta lukuun advantageja ('Blessed Be The Warriors' tai 'No Mercy, No Respite'). Tai vastaavasti miten HQ retinue/Veteran squad saa jump packit? Toinen vaihtoehto on juosta, mutta ...WolfMan kirjoitti:Itse suosin Chaplainia jump packilla, bolt pistolilla ja terminator honoursilla, varsin murhaava jalkaväkeä vastaan, luonnollisesti mukaan tulee vähintään 4 assault maraa ja kessu fistillä. Adamantine mantlen laitan vastustajasta riippuen.
Furious charge on "retinuelle" itsestään selvyys![]()
Retinue olikin lainausmerkeissä. Nimenomaan traiteista oli kysymys. Saa sen FC:n toki commandillekin, mutta ne ei hypi.
Itsellä käytössä libra joko might of heroeksella tai fearilla, bolt pislalla ja combta shieldillä sekä hyppyrepulla ja pikkuroinalla. Maalauspöydällä basea vaille valmiina hyppyreppuchaplain, ja salkussa pienempiä pelejä varten odottelemassa captain bikella ja power weaponilla(kun nyt sais ne kynnet niin johan lähtis).
Itsellä käytössä libra joko might of heroeksella tai fearilla, bolt pislalla ja combta shieldillä sekä hyppyrepulla ja pikkuroinalla. Maalauspöydällä basea vaille valmiina hyppyreppuchaplain, ja salkussa pienempiä pelejä varten odottelemassa captain bikella ja power weaponilla(kun nyt sais ne kynnet niin johan lähtis).