"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

ruohomaton kestävyys

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Hemmo
Viesti:

ruohomaton kestävyys

Viesti Kirjoittaja Hemmo »

kestääkö GW:n battlemat jos sen laittaa pöydälle niin että se roikkuu osittain yli?
Tai kestääkö se jos laittaa kirjoja sinne alle korokkeeksi?
Tuntuu niin ohuelta tuo matto että pakko kysäistä
WereWolff

Viesti Kirjoittaja WereWolff »

kyllä kavereilla on kestänyt.Mattoon jää ikäviä jälkiä jos sen päällä seisoo/nojaa(kädellä)
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

repeilee myös aika helposti ja ne ruohot kanssa lähtee pirun helposti irti...
big or small,we loot it all.hmph..
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Ei kuulu Yleisiin Miniatyyrikeskusteluihin.
Viimeksi muokannut jullevi, Ke 01.03.2006 09:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
konder

Viesti Kirjoittaja konder »

Matto kannattanee liimata pelipöytään kiinni tyyliin:

http://www.paxastop.net/amtto.jpg

Näin matto kestää paremmin, mäet on helpoin hoitaa hankkimalla irrallisia mäkiä joita sitten heittelee pöydälle...
Hemmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hemmo »

jullevi kirjoitti:Ei kuulu Yleisiin Miniatyyrikeskusteluihin.
Anteeksi.Olen ilmeisesti vähän sekaisin kun on kuumettakin. tämä olisi ilmeisesti kuulunut perusteisiin tai maalaus konverttaus ja maisemantekoon
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Repeää kohtalaisen helposti ja taitoksista tahtoo jäädä pysyvät jäljet. Käyttökestävyyden kannalta olisi olennaista saada matto mahdollisimman napakasti kiinni johonkin kiinteään alustaan. Jos väliin jää tyhjää tilaa, matto yksinään kyllä kestää mutta sen päälle ei siedä laittaa oikeastaan yhtikäs mitään. Parhaan kuvan ruohomaton ominaisuuksista saa kun ajattelee sitä hiukan paksumpana paperina. Todellista mattoa tai kangasta se ei muistuta juuri lainkaan. Keveytensä vuoksi se ei oikeastaan voi myöskään "roikkua yli" vaan joko sojottaa epämääräiseen suuntaan rullauksen jäljiltä tai sitten sen joutuu taittamaan ja mieluusti vielä kiinnittämään pöydän reunaa vasten.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Sotawasara

Moikka

Viesti Kirjoittaja Sotawasara »

No mulla on sellanen ruohomatto mut ei oo gw:n, jos tietää jonkun pienois juna liikkeen (Voi kertoo mullekkin jos joku tietää) niin sieltä saa halvemmalla ja on yhtä hyviä...
Olen itse ostanut sieltä ruohomaton (jonka olen liimannut polysterraani levyyn), hiekkaa ja ruohoa, ja on isommat pakkaukset ruohoa ja hiekkaa kun gw:n pakkauksissa.
Hasta la pizza baby!
Akseli

Viesti Kirjoittaja Akseli »

Gw:een ruohomatot on parhaimpia hinta laatu suhteeltaan.
hobbypointissa asioidessani vilkaisin niitä ruohomattoja suurin osa oli paperia ja jopa kolme kertaa pienempiä mutta hinta oli siinä 30 euron luokkaa kun gw:een matto on 25e. En ole koskaan törmännyt saman tasoisiin ruohomattoihin kuin gw:een.

Saatan olla väärässä korjatkaa jos olen.
exe ds

Viesti Kirjoittaja exe ds »

kuulin kerran että tällaisessa mikälie mini juna kauppa vai mikä nyt olikaan niin se ruoho matto oli jotain 15e ja vähän isompi kuin gw,n matto, sitten oli jotain 2x isompi ja se maksoi sitten 30e, en muista tarkalleen kun zezus tämän minulle kertoi.
JmM

Viesti Kirjoittaja JmM »

Itse olen liimannut ruohomaton kiinni noin 6cm paksuiseen finnfoam levyyn. Ruohoa ropisee pois koko ajan ja matto on reunoilta ihan kamalan näköinen.

Kysymys kuuluukin, että miten korjata matto? Jos maalaisin vihreällä spraylla koko maton, niin loppuisiko ruohon ropiseminen?
Ghaassas

Viesti Kirjoittaja Ghaassas »

grey knight kirjoitti:kuulin kerran että tällaisessa mikälie mini juna kauppa vai mikä nyt olikaan niin se ruoho matto oli jotain 15e ja vähän isompi kuin gw,n matto, sitten oli jotain 2x isompi ja se maksoi sitten 30e, en muista tarkalleen kun zezus tämän minulle kertoi.
Itselläni on tuo 15 € matto, koko on 120cm x 60cm. Mitään vertailevaa kritiikkiä en voi oikein sanoa, kun on ainoa omistamani matto, mutta kyllähän tuolla pelailee. GWn mokoma maksaa 15£ (kai noin 25 €), mitat ovat 120cm x 180cm.
aliottelia

Viesti Kirjoittaja aliottelia »

Voisiko oikeata kasvavaa ruohoa käyttää?
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

aliottelia kirjoitti:Voisiko oikeata kasvavaa ruohoa käyttää?
miksei voisi, tosin ei kannata päästää liian pitkäksi kasvamaan...
big or small,we loot it all.hmph..
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

aliottelia kirjoitti:Voisiko oikeata kasvavaa ruohoa käyttää?
Periaatteessa kyllä, kunhan muistaa leikata. On siinä kyllä sitten se, että se on märkää se sen alla oleva multa ja se saattaa sotkea figujen pohjat, mutta ne saa aina pestyä puhtaaksi.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Reaaliruoho on kyllä vaikea vaihtoehto. Sitä pitäis varmaan kastella joskus ja leikata sopivaan mittaan usein. Multa on tällöin märkää, ja siihen jos figu kaatuu niin saattaapa tulla mukavia lehtivihreän pläiskiä maalipintaan.
Lisäksi jonkinlainen iso kukkalaatikko-tyyppinen ratkaisu pitäisi rakentaa, joka myös multineen painaisi aika järjettömästi.
Sanoisimpa että käytäntö tekee mahdottomaksi tuon rojektin.

Katselkaapas rautakaupasta sellaista kynnys- tai eteismattoa. Tiheää, kiharaista lankaa, maksaa noin 26e pelipöydän kokoinen palanen, ja ruohonvihreä on ainakin täällä yksi sävyistä. Ei varmasti kulu pelikäytössä ja helppo kääriä nurkkaan talteen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”