Finnfoam + spray = märkä läntti?
- Skrixqueek
- Peliporukkavalvoja
Finnfoam + spray = märkä läntti?
sulattaako spray suomivaahtoa?
- Hands_of_blue
Re: Finnfoam + spray = märkä läntti?
Riippuu spraysta ja tähtien asennosta.Skrixqueek kirjoitti:sulattaako spray suomivaahtoa?
Yleisesti ottaen sprayt tuntuvat sulattavan näitä eristelevyjä, joskus enemmän, joskus vähemmän. Tämän luonnollisesti vältät päällystämällä sen levysi sitten vaikka liimaseoksella/muulla vastaavalla.
Re: Finnfoam + spray = märkä läntti?
Ei sulata, mikäli sprayaat oikein, eli ohuina kerroksina n. 30cm päästä. Tätä auttaa myös foamin hiominen hiekkapaperilla ennen maalaamista.Skrixqueek kirjoitti:sulattaako spray suomivaahtoa?
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri
Cynae-aeaelioe
Cynae-aeaelioe
- Osqillator
Mulla kävi näin kun tuunailin dioraamaani:
Minulla oli dioraaman pohja, tosi pieni. Se sisälsi muutaman finnfoamistä tehdyn kiven. Menin ja maalasin sen mustaksi mastonin matta-mustalla spraylla. (en mitenkään ohuelti...) Ja tuloksena kivien kohdalla oli kraateri. Kivi oli sulanut kraaterin muotoiseksi. xD Tein sitten niihin kohtiin lätäköt, vesi-mömmöä kraatereiden sisään.
Minulla oli dioraaman pohja, tosi pieni. Se sisälsi muutaman finnfoamistä tehdyn kiven. Menin ja maalasin sen mustaksi mastonin matta-mustalla spraylla. (en mitenkään ohuelti...) Ja tuloksena kivien kohdalla oli kraateri. Kivi oli sulanut kraaterin muotoiseksi. xD Tein sitten niihin kohtiin lätäköt, vesi-mömmöä kraatereiden sisään.
Heeyee.
- armored walker
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Itse maali ei sulata, MUTTA ponneaine ja liuote sulattavat. Ilman lämpötilasta, suihkutusetäisyydestä yms. riippuen ponneaine + liuote joko ehtivät haihtua ( kesä! ) ennenkuin osuvat vaahtoon tai sitten eivät ( talvi! nurgle! ). Kannattaa siis laittaa suojakerros erikeeperiä tai lateksimaalia enenkuin spreijaa.Skrixqueek kirjoitti:
sulattaako spray suomivaahtoa?
Riippuu spraysta ja tähtien asennosta.
- Skrixqueek
- Peliporukkavalvoja