Imperial Guard 1500p: Käytetty Turun liigassa
Imperial Guard 1500p: Käytetty Turun liigassa
Noniin, kaipaan apua...
Miten voi olla että tällä armeijalla olen jo voittanut yhden liigan Turussa sekä hävinnyt vain kerran viimeisten 12 pelien aikana? Omasta mielestä se ei ole juustokas ja ainut häviö tuli World Eatereitä vastaan Cleansessä.
Mitä voisin tehdä tälle armeijalle jotta se olis vähemmän juustokas, jos se nyt kerran sellainen on? Haluan pelata IG:llä ilman että ihmiset sanovat että "taas se Samsson juustottaa..."
Army Name: Catachan - 31st Company - "The Forest Dragons"
Doctrines: Iron Discipline, Close Order Drill, Priests, Ratlings
Captain Sebastian Tracker - Power w.,Bolt p.,Carapace,Bionics,Iron D.
Commissar Josef Stürm - Power fist, Carapace armour
Priest Zuculo - Eviscerator
2 Veterans - Medic, Standard Bearer, Carapace
2 Guardsmen - 2 Meltaguns
258p
Chimera - Multi Laser turret, Heavy Bolter hull, Extra a., Smoke launchers
93p
Mortar Support Squad 1 80p
Mortar Support Squad 2 80p
8 Ratling Snipers 88p
Infantry Platoon 1
Lieutenant Jonathan “Baldy” Beacon - Shotgun, Iron Discipline
4 Guardsmen - Heavy Bolter, Flamer
62p
Infantry squad 1 Alfa Vet.Serg. w/ Bolter, Lascannon, Plasma gun
102p
Infantry squad 1 Beta Vet.Serg. w/ Bolt pistol, Missile launcher, Meltagun
92p
Infantry Platoon 2
Lieutenant Maximillian Munchkin - Iron Discipline
61p
Infantry squad 2 Alfa Vet.Serg. w/ Bolter, Surveyor, Missile l., Plasma gun
94p
Infantry squad 2 Beta - Autocannon, Flamer
81p
Infantry squad 2 Celsius - Heavy Bolter, Flamer
76p
Infantry sqaud 2 Delta - Autocannon, Grenade launcher
83p
Basilisk - Indirect fire
125p
Basilisk - Indirect fire
125p
Infantry in army: 97
Vehicles in army: 3
Total Points: 1 500
Kommenteja?!
Miten voi olla että tällä armeijalla olen jo voittanut yhden liigan Turussa sekä hävinnyt vain kerran viimeisten 12 pelien aikana? Omasta mielestä se ei ole juustokas ja ainut häviö tuli World Eatereitä vastaan Cleansessä.
Mitä voisin tehdä tälle armeijalle jotta se olis vähemmän juustokas, jos se nyt kerran sellainen on? Haluan pelata IG:llä ilman että ihmiset sanovat että "taas se Samsson juustottaa..."
Army Name: Catachan - 31st Company - "The Forest Dragons"
Doctrines: Iron Discipline, Close Order Drill, Priests, Ratlings
Captain Sebastian Tracker - Power w.,Bolt p.,Carapace,Bionics,Iron D.
Commissar Josef Stürm - Power fist, Carapace armour
Priest Zuculo - Eviscerator
2 Veterans - Medic, Standard Bearer, Carapace
2 Guardsmen - 2 Meltaguns
258p
Chimera - Multi Laser turret, Heavy Bolter hull, Extra a., Smoke launchers
93p
Mortar Support Squad 1 80p
Mortar Support Squad 2 80p
8 Ratling Snipers 88p
Infantry Platoon 1
Lieutenant Jonathan “Baldy” Beacon - Shotgun, Iron Discipline
62p
Infantry squad 1 Alfa Vet.Serg. w/ Bolter, Lascannon, Plasma gun
102p
Infantry squad 1 Beta Vet.Serg. w/ Bolt pistol, Missile launcher, Meltagun
92p
Infantry Platoon 2
Lieutenant Maximillian Munchkin - Iron Discipline
61p
Infantry squad 2 Alfa Vet.Serg. w/ Bolter, Surveyor, Missile l., Plasma gun
94p
Infantry squad 2 Beta - Autocannon, Flamer
81p
Infantry squad 2 Celsius - Heavy Bolter, Flamer
76p
Infantry sqaud 2 Delta - Autocannon, Grenade launcher
83p
Basilisk - Indirect fire
125p
Basilisk - Indirect fire
125p
Infantry in army: 97
Vehicles in army: 3
Total Points: 1 500
Kommenteja?!
-
vompovompatti
Huonommanhan tuosta saa kun vain poistaa kaiken ylimääräisen, kuten raskaataseet, erikoisaseet, kaikki muut kuin hq:n ja 2 trooppia ja sitten vielä hq:n kamat. 
Tosin jos halutaan kuitenkin pelata voisit... petskules kun ei tuossa ole mitään juustoa! Kyllähän tuota saa huonommaksi, mutta ei niitä pelejä kukaan halua tahallaan hävitä. Poista vaikka bassut ja ota tilalle fire support platoon pelkillä mortareilla. Tosin huonolla tuurilla nämäkin saavat tapettua jonkun ja pinnaavat vielä kaupanpäälle.
Tosin jos halutaan kuitenkin pelata voisit... petskules kun ei tuossa ole mitään juustoa! Kyllähän tuota saa huonommaksi, mutta ei niitä pelejä kukaan halua tahallaan hävitä. Poista vaikka bassut ja ota tilalle fire support platoon pelkillä mortareilla. Tosin huonolla tuurilla nämäkin saavat tapettua jonkun ja pinnaavat vielä kaupanpäälle.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Ja ylijäävillä pisteillä vaikka sentinelejä heavy flamereilla. Tai vaihtoehtoisesti voit laittaa jalkaväelle warrior weaponit ja ruveta lähitaistelemaan.vompovompatti kirjoitti:Poista vaikka bassut ja ota tilalle fire support platoon pelkillä mortareilla.
Oikeastaan koko asetelma on ihan nurinkurinen. Mutta kaippa siihen jatkuvaan voittamiseenkin voi hajota.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Lähitaisteluaseet jalkaväelle olisi teoriassa hyvä idea, mutta silloin pitäis hankkia noin 80 äijää lähitaisteluaseilla, liimata, maalata ja viimeistellä ne kaikki. Liiga olisi silloin jo ohi...
Armoured Fist on mun mielestä liian hyvä tohon listaan, kun siinä Chimerassa tulee kuitenkin ~100p hintaan kaksi heavy asetta ja kuitenkin armour 12 kohdetta kohti. Tämän lisäksi saisin viimeinkin jotain joka valtais kohteita esim Take & Holdissa ja Cleansessä.
Sentinelejä minulla ei vielä ole, vois jopa hankkia...
Deathworld armeija melkein sopis, huomioon ottaen että mun IG figut ovat niitä vanhoja metallisia Catachaneja "aika pitkälti tasan". Mutta nillekin pitäis uusia muutama heavy ase vaikka Heavy Fleikaksi. Hmm, ehkä...
Scoundrel, ei siihen voittamiseen hajoo mutta voittamalla ei kyll kavereita saa. Vaikka Warhammer sotapeli onkin, niin kyllä mä mielelläni voittamisen sijaa pelaan kivan pelin kavereitten kesken.
Armoured Fist on mun mielestä liian hyvä tohon listaan, kun siinä Chimerassa tulee kuitenkin ~100p hintaan kaksi heavy asetta ja kuitenkin armour 12 kohdetta kohti. Tämän lisäksi saisin viimeinkin jotain joka valtais kohteita esim Take & Holdissa ja Cleansessä.
Sentinelejä minulla ei vielä ole, vois jopa hankkia...
Deathworld armeija melkein sopis, huomioon ottaen että mun IG figut ovat niitä vanhoja metallisia Catachaneja "aika pitkälti tasan". Mutta nillekin pitäis uusia muutama heavy ase vaikka Heavy Fleikaksi. Hmm, ehkä...
Scoundrel, ei siihen voittamiseen hajoo mutta voittamalla ei kyll kavereita saa. Vaikka Warhammer sotapeli onkin, niin kyllä mä mielelläni voittamisen sijaa pelaan kivan pelin kavereitten kesken.
Minähän en tästä tiedä. Itselläni vastaavaa ongelmaa ei todellakaan ole. Peleissä tulee yleensä turpiin ja hyvin menneet pelit päättyvät usein tasuriin. Eivätkä kaverisuhteet lautapeleihin katkea, ainakaan hyvät sellaiset.Samsson kirjoitti:Scoundrel, ei siihen voittamiseen hajoo mutta voittamalla ei kyll kavereita saa. Vaikka Warhammer sotapeli onkin, niin kyllä mä mielelläni voittamisen sijaa pelaan kivan pelin kavereitten kesken.
Listasta vielä: Vaihda ratlingit tavallisiin snipuihin tai niihin catachanien omiin snipereihin. Ja ota techpriesti.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Re: Imperial Guard 1500p: Käytetty Turun liigassa
Mielenkiintoisinta tässä on se, että tämä muistuttaa vähiten ns. Kaartin juustolistaa (siis mikä on ollut aika myytti.). Ei montaa tankkia, ylikallis HQ ja veteran sergeantteja. Kaukana min-maxista - juuri niin kuin kaartilla pitää ilmeisesti olla, että syntyy hyvä lista.Mitä voisin tehdä tälle armeijalle jotta se olis vähemmän juustokas, jos se nyt kerran sellainen on? Haluan pelata IG:llä ilman että ihmiset sanovat että "taas se Samsson juustottaa..."
IMO, hyviä vinkkejä olet saanut listan huonontamiseen.
Ai tämä on sitä kaarti-juustoa? HÄH?
Oon mielestäni ollut ihan etevä puristaessani kaartista viimeisiäkin mehuja irti, ihan liittolaiscodexeja yms kokeillen... Sä sit meet väittämään että se mun mielestä (ensinäkemältä) about epätodennäköisin lista on jokin kumma voittolista? ;)
Tosin siis, sun listassasihan on yleensä se yksi vastapallo-tankki jemmassa ja muut vehiclet maaston takana parhaansa mukaan... Vihollisen anti-tank-aseet siis ovat aivan turhia. Lisäksi sulla on 4 yksikköä jonkinmoisen indirectin kanssa ja lisäksi pinningiä aiheuttavat rottiksetkin... Kyllähän tuollaisessa "min-maxaamisessa" on aina tehoa... Joko paljon vehiclejä tai sitten ei juuri lainkaan, oon aina sanonut... Pitääpä ottaa mallia sun listastasi ja kokeilla sillä pelaamista vielä joskus ;)
Sanoisin että juustoisuutta listastasi poistaisi rehti parin inf-squadin vaihto hellhoundeihin tms... Nyt näytät hyötyvän nimenomaan massiivisesta jalkaväkimäärästä, joskaan en laskisi koko ansiota sille..
-Squirreli
Oon mielestäni ollut ihan etevä puristaessani kaartista viimeisiäkin mehuja irti, ihan liittolaiscodexeja yms kokeillen... Sä sit meet väittämään että se mun mielestä (ensinäkemältä) about epätodennäköisin lista on jokin kumma voittolista? ;)
Tosin siis, sun listassasihan on yleensä se yksi vastapallo-tankki jemmassa ja muut vehiclet maaston takana parhaansa mukaan... Vihollisen anti-tank-aseet siis ovat aivan turhia. Lisäksi sulla on 4 yksikköä jonkinmoisen indirectin kanssa ja lisäksi pinningiä aiheuttavat rottiksetkin... Kyllähän tuollaisessa "min-maxaamisessa" on aina tehoa... Joko paljon vehiclejä tai sitten ei juuri lainkaan, oon aina sanonut... Pitääpä ottaa mallia sun listastasi ja kokeilla sillä pelaamista vielä joskus ;)
Sanoisin että juustoisuutta listastasi poistaisi rehti parin inf-squadin vaihto hellhoundeihin tms... Nyt näytät hyötyvän nimenomaan massiivisesta jalkaväkimäärästä, joskaan en laskisi koko ansiota sille..
-Squirreli
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
-
vompovompatti
Uskon keksineeni toimivan ratkaisun!
Tarvitset special equipmenttia mosureillesi. Miehistä tulee kalliita, mutta he eivät parane juurikaan. Tämän lisäksi pelaa taktiikalla metriäkään ei viholliselle anneta ja lähitaistelun sattuessa älä varaa reservejä vaan syöksy rohkeasti kaikilla sekaan. Mikäli onnistut kirnuamaan vihollisten otsat voiksi olet pelottavan taitava pyörittelemään noppia.
Tarvitset special equipmenttia mosureillesi. Miehistä tulee kalliita, mutta he eivät parane juurikaan. Tämän lisäksi pelaa taktiikalla metriäkään ei viholliselle anneta ja lähitaistelun sattuessa älä varaa reservejä vaan syöksy rohkeasti kaikilla sekaan. Mikäli onnistut kirnuamaan vihollisten otsat voiksi olet pelottavan taitava pyörittelemään noppia.
I am the king of Rome, and above grammar.
- Lihamestari
-
vompovompatti