"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Nids´r´us 1500pts

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
mr.tp

Nids´r´us 1500pts

Viesti Kirjoittaja mr.tp »

Kyllä, viimmein jaksoin tehdä jotain armeijalistani eteen. Nyt pastean sen tänne tarkasteltavaksi.

Tyranids 1500pts

Hive Tyrant 75pts
+ Winged 40pts
+ Scything talons 8pts
+ Lash whip & bonesword 15pts
+ Warp field 35pts
+ Adrenal glands (i) 15pts
= 188pts

Broodlord 70pts
+ Implant attack 12pts
= 82pts
8x Genestealer retinue 128pts
+ Extended carapace 32pts
= 160pts

2x Lictor 160pts
= 160pts

3x Warriors 42pts
+ Extended carapace 9pts
+ Adneral glands (I) 9pts
+ 3x Rending claws 18pts
+ 3x Scything talons 12pts
+ Leaping 24pts
= 114pts

16x Hormagaunts 160pts
+ Adrenal glands (i) 16pts
= 176pts

12x Spinegaunts 60pts
= 60pts

5x Ripper swarms 50pts
+ Leaping 20pts
= 70pts

3x Raveners 90pts
+ Scything talons & Rending claws 30pts
= 120pts

Carnifex 85pts
+ Extended carapace 25pts
+ Bonded exoskeleton 20pts
+ Crushing claws 25pts
+ Venom cannon 35pts
+ Enchanced senses 8pts
= 198pts

Carnifex 85pts
+ Twin-linked devourer 10pts
+ Enchanced senses 8pts
+ Barbed Strangler 20pts
+ Extended carapace 25pts
+ Bonded exoskeleton 20pts
= 168pts

Total = 1496pts

Ensimmäinen kysymys varmasti kuuluu, miksi fexillä on crushing clawit. Noh kerkesin sen jo koota ja siitä tuli niin näyttävä etten ole jaksanut sitä enää muuttaa. Mutta muita muutoksia suostun kyllä tekemään :).
Viimeksi muokannut mr.tp, Su 19.02.2006 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BugsOwn

Viesti Kirjoittaja BugsOwn »

Lictorit vaikuttaa hieman hitailta nain nopeaseen listaan.

Antitank ei taida ihan 1 VCilla hoitua.
3x Warriors 42pts
+ Extended carapace 9pts
+ Enchanced senses 6pts
+ Toxin sacs 9pts
+ 2x deathspitters 20pts
+ Venom cannon 20pts
= 118pts
120pts ja sil saat keskimaarin S7 ap4 osuman ja S6 ap5 pikku blastin...
Aika kallista. Mita naa 2 osumaa tekee sulle?

Ripperit vois heittaa pois, hormeille suosittelen init5.

Harkitse uudelleen niit ampuma/lahis fexei.
Nidit harvemmin tekee 2 asiaa hyvin. Valitse jompi kumpi.
mr.tp

BugsOwn kirjoitti:Lictorit vaikuttaa hieman hitailta nain nopeaseen listaan.

Antitank ei taida ihan 1 VCilla hoitua.
3x Warriors 42pts
+ Extended carapace 9pts
+ Enchanced senses 6pts
+ Toxin sacs 9pts
+ 2x deathspitters 20pts
+ Venom cannon 20pts
= 118pts
120pts ja sil saat keskimaarin S7 ap4 osuman ja S6 ap5 pikku blastin...
Aika kallista. Mita naa 2 osumaa tekee sulle?

Ripperit vois heittaa pois, hormeille suosittelen init5.

Harkitse uudelleen niit ampuma/lahis fexei.
Nidit harvemmin tekee 2 asiaa hyvin. Valitse jompi kumpi.
No lähisfexit joutaa jorpakkoon. Taidan laittaa tuolle fexille scythinkien tilalle barbed stranglerin ja heittää tuskedin ja macetailin menemään. Ja tuota toista fexiä en jaksa muokata syystä jonka mainitsin postauksessani.

Tuo ampuva warrior ryhmä on vähän epäilyttävä. Mutta mitä tilalle? Ravenerejä vai Zoantteja warp screamilla ja warp blastilla?

Sitten vielä noista rippereistä. Itse en näe mitään pahaa moisissa. 12" assault voi yllättää monesti vastustajan ja kyllä noilla vedetään turpaan kaikenlaisia yksiköitä.

Lisäksi jos voisit perustella lictorien hitautta. Ok kaikki muut ovat vuorolla 2-3 häsyssä ja lictorit eivät pakolla ole silloin kentällä. Mutta niillä on hyvä huntata yksiköitä joita en kerkeä muilla piestä.
BugsOwn

Viesti Kirjoittaja BugsOwn »

Ei niis rippereis mitaan vikaa ole, ajattelin vaan et ne olis helpoin paikka mist ottaa pisteit. Eivat kuitenkaa ole scoring unit.

Ravanerit ois aika hyvia, nopeampia kuin leaping warruirit ja halpoja scoring unitteja.

Kannattaa miettia milla objectivit ottaa haltuun vikoilla vuoroilla.
mr.tp

Muokkasin listaa.

+ Hivelle lisää I:tä
- Ampuva warrior ryhmä pois
+ Ravenereja
+ Toinen fexi muutettu ampuvaksi
+ Hormagaunteille lisää I:tä.

Ja lisää kommentteja kiitos :).

EDIT: pitäisikö lisätä hormagaunttien määrää toisella ryhmällä?
Gwil

Viesti Kirjoittaja Gwil »

Mikäli nyt en aivan päin mäntyä laskenut niin tuossa listassa on 53 nakulaa (jokainen Ripper base laskettu yhdeksi). Omaan makuuni isot mursut ovat aikalailla hintavia, jolloin tuo nakuloiden määrä jää helposti alhaiseksi. Annetaan nyt taas vertailukohdaksi se itseni yleisimmin käyttämä kokoonpano, jossa 1000 pisteeseen olen ämpännyt 60 nakulaa. Eli mursuilta pisteitä pois ja näillä lisää pikku räkiäisiä (hormaa, spineä/termaa, mahdollisesti gargoylejä). Sopiva määrä ainakin itselleni on selvinnyt vain kokeilemalla, mutta noin yleisesti ottaen pienemmällä määrällä nappeja ottaa 'nideillä vain helpommin turpiinsa :).

Itse en ainakaan ole enää liiemmin Warrioreihin luottanut synapsen tuojana, yleensä ammutaan alas vuorolla yksi tai viimeistään vuorolla kaksi kun ovat joutuneet liikkumaan paimennettavien unittiensa perässä pois coverista. Isommassa listassa taitavat olla aika pakollisia, kun muuten käypi niin ettei niitä synapseja sitten muuten tarpeeksi kentälle saa. Tällöinkin käyttäisin mieluummin nimenomaan niitä ampuvia versioita joko Spittereillä (ja mahdollisesti yhdellä Venom Cannonilla) tai Devourereilla. Pääsevätpähän nyt sitten töhäyttämään pariin kertaan ne BugsOwnin mainitsemat kaksi laukausta, ennenkuin katoavat kentältä toisin kuin lähisveljensä.
Ne Zoanthropet eivät siis välttämättä olisi huono vaihtoehto ollenkaan. Tuon lähis-Warriorporukan hinnalla saisit kaksi 'thropea Warp Blastilla ja toiselle vielä synapsen, jolloin nämä toisivat kentälle lisää tankin ja marinen tuhoa mutteivät silti laskisi synapsen määrää.

Hiukkasen kummastelen Tyrantin (ja Broodlordin) varustusta. Itse olen molemmilla pitänyt vähintään Toxin sacsia ja Lordilla tuota Implant attackia jonka oletkin jo laittanut. Lash whip & Bonesword? Ketäs ajattelit tällä avittaa? Hormagauntteja, joille olet kuitenkin ostanut vielä tuon Init-upgraden? Mielestäni Tyrantin meno olisi jouhevampaa kaksilla Taloneilla. Entäpä keitäs vastaan meinasit isompaa iniativeä samaisella kaverilla tarvita?

Ravenerit on juu scoring unitteja, mutta itse nyt ainakin pitäisin nämä mieluummin siellä lähiksessä, sen verran ärhäkästi pistävät kuitenki poikki ja pinoon porukkaa. Jos nyt välttämättä niitä scoringeja haluaa niin miten olisi ne Gargoylet? Nopeampia ja halvempiakin ovat. Eipä ole tosin tähän mennessä yhtään peliä tullut pelattua, joka objektiiveihin olisi ratkennut..

Tuossapa muutama pointti joita voisi ainakin hetkisen mielessä pyöritellä.
Can't feel the beating, can't beat the feeling..
mr.tp

Gwil kirjoitti:Mikäli nyt en aivan päin mäntyä laskenut niin tuossa listassa on 53 nakulaa (jokainen Ripper base laskettu yhdeksi). Omaan makuuni isot mursut ovat aikalailla hintavia, jolloin tuo nakuloiden määrä jää helposti alhaiseksi. Annetaan nyt taas vertailukohdaksi se itseni yleisimmin käyttämä kokoonpano, jossa 1000 pisteeseen olen ämpännyt 60 nakulaa. Eli mursuilta pisteitä pois ja näillä lisää pikku räkiäisiä (hormaa, spineä/termaa, mahdollisesti gargoylejä). Sopiva määrä ainakin itselleni on selvinnyt vain kokeilemalla, mutta noin yleisesti ottaen pienemmällä määrällä nappeja ottaa 'nideillä vain helpommin turpiinsa :).
Juttuhan on siina (pahoittelen ä:n ja ö:n puuttumista, kirjoittelen teneriffalta nettikahvilasta ja nuo kirjaimet pitaa kikkailla esiin) etta nuo fexit kestavat aivan torkeasti rankaisua. Plasmagunit woundaa 4+, pienemmat aseet 5+ tai ei ollenkaan (taskulamput). Lisaksi aseiden kanssa nuo fexit maksavat mita maksavat. Lisaksi kun vihollinen tuhlaa raskaita aseitansa naihin eivat ryhman muut aseet voi targettaa pikkupiruja, joilloin nama luultavasti elavat pidempaan, tai fexit. Kumpikin kelpaa. Horde on toki yksi hyva malli enka vaita etta se olisi mitenkaan huonompi, mina vain tykkaan tasta kokoonpanosta.
Gwil kirjoitti: Itse en ainakaan ole enää liiemmin Warrioreihin luottanut synapsen tuojana, yleensä ammutaan alas vuorolla yksi tai viimeistään vuorolla kaksi kun ovat joutuneet liikkumaan paimennettavien unittiensa perässä pois coverista. Isommassa listassa taitavat olla aika pakollisia, kun muuten käypi niin ettei niitä synapseja sitten muuten tarpeeksi kentälle saa. Tällöinkin käyttäisin mieluummin nimenomaan niitä ampuvia versioita joko Spittereillä (ja mahdollisesti yhdellä Venom Cannonilla) tai Devourereilla. Pääsevätpähän nyt sitten töhäyttämään pariin kertaan ne BugsOwnin mainitsemat kaksi laukausta, ennenkuin katoavat kentältä toisin kuin lähisveljensä.
Ne Zoanthropet eivät siis välttämättä olisi huono vaihtoehto ollenkaan. Tuon lähis-Warriorporukan hinnalla saisit kaksi 'thropea Warp Blastilla ja toiselle vielä synapsen, jolloin nämä toisivat kentälle lisää tankin ja marinen tuhoa mutteivät silti laskisi synapsen määrää.

Noh tassakin on taas priorisointi. Tuolla on yksikoita jotka ovat vuorolla 2 iholla. Jos pidan warriorit suojassa massatulelta niin on varmasti muitakin kohteita mita viholaisen pitaisi ampua. Sitten viela noista ampuvista warruista. Ok ne saa ammuttua sen kaksi laukausta, mutta onko se 120pts arvoista? Mieluummin jotain tehokkaampaa ja halvempaa. Lahis warrut tuntuvat turhilta mutta se 12" assaultti tekee teraa ja kylla ne tekee rumaa jalkea kun hasyyn paasevat. Zoanteista en nyt lahinna pida koska modelit ovat niin pirun rumia, eika ole mitaan mahti ideaa talla hetkella miten konvata tyylikkaammat.
Gwil kirjoitti: Hiukkasen kummastelen Tyrantin (ja Broodlordin) varustusta. Itse olen molemmilla pitänyt vähintään Toxin sacsia ja Lordilla tuota Implant attackia jonka oletkin jo laittanut. Lash whip & Bonesword? Ketäs ajattelit tällä avittaa? Hormagauntteja, joille olet kuitenkin ostanut vielä tuon Init-upgraden? Mielestäni Tyrantin meno olisi jouhevampaa kaksilla Taloneilla. Entäpä keitäs vastaan meinasit isompaa iniativeä samaisella kaverilla tarvita?
Ei se bonesword mutta se lashwhip. Yksi fisti vahemman ihossa voi pelastaa paivan. Ja miksi inua? Noh ilkeat demoniprinssit eivat paase nakertamaan ensin vaikka miten olisivat slaanesh piruja (tata en tarkallen muista koska ei tullut kirjoja mukaan. Slaaneshilla oli joku erikoiskyky merkissaan etta vastustajan inu vahenee yhdella.) Mikali hakkaan ensin ilman inu lisaa, niin vaihdan tuon johonkin kivaan.
Gwil kirjoitti: Ravenerit on juu scoring unitteja, mutta itse nyt ainakin pitäisin nämä mieluummin siellä lähiksessä, sen verran ärhäkästi pistävät kuitenki poikki ja pinoon porukkaa. Jos nyt välttämättä niitä scoringeja haluaa niin miten olisi ne Gargoylet? Nopeampia ja halvempiakin ovat. Eipä ole tosin tähän mennessä yhtään peliä tullut pelattua, joka objektiiveihin olisi ratkennut..
En nyt tajua taman pointtia. Ei ne ravenerit ole sita objectivea valttamatta ottamassa, vaan ideana oli saada yksi scoring unitti lisaa varmuuden varalta. Gargoyleista olen kuullut pelkaa pahaa. Kalliita eivatka saa mitaan tehtya, voisivat toimia jos omaisivat scything talonit pyssyjen sijasta. Mieluummin lisaa hormagauntteja kuin naita.
Gwil

Viesti Kirjoittaja Gwil »

No juu, ehdotuksia ilmeisesti kaivattiin, ja niitä tuohon listailin. Harmi ettet ehdottamistani mitään käyttökelpoista löytänyt :).

Tähän asti vaan jo tonninkin listasta on vastapuolelta löytynyt ihan riittävät määrät raskasta aseistusta useammankin TMC:n pudottamiseen lyhyelläkin aikavälillä. Itse kun en näitä ole kentälle kahta enempää tuonut, on vihollisen raskaat aseet valitettavan usein suunnattu sitten Warrioreihin, kun mehukkaampia kohteita ei välttämättä ole tarjolla. Ehkäpä tuota voisi itse kokeilla suurempaa määrää Fexejä seuraavaksi..
Can't feel the beating, can't beat the feeling..
Velikapteeni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velikapteeni »

Carnifexien suojauksesta sen verran, että Reinforced Chitin suojaa hinta/laatusuhteeltaan paremmin kuin Ext Carapace. Kuitenkinhan noita Carnifexeja ammutaan ap 1&2 aseilla, joten "karpaasi" menettää täysin tehonsa (puhumattakaan power fisteistä ym.). Chitin olis 10 pistettä halvempi ja suojaa varmasti. Suosittelen siis, että vaihdat carapacet chitineihin.
Olet vapaa silloin kun sinusta tuntuu siltä. I'm Back.
mr.tp

Velikapteeni kirjoitti:Carnifexien suojauksesta sen verran, että Reinforced Chitin suojaa hinta/laatusuhteeltaan paremmin kuin Ext Carapace. Kuitenkinhan noita Carnifexeja ammutaan ap 1&2 aseilla, joten "karpaasi" menettää täysin tehonsa (puhumattakaan power fisteistä ym.). Chitin olis 10 pistettä halvempi ja suojaa varmasti. Suosittelen siis, että vaihdat carapacet chitineihin.
Tuota voisi harkita. Mutta minne ylijaamapojot? gaunttihordea kartuttamaan? Jos nain on niin pitaisiko heittaa spinegauntit hittoon ja ottaa toinen hormis ryhma?

Ps. Pahoittelen edelleen suomalaisten kirjainten puutetta. Lisaksi vastauksissa voi kestaa pari paivaa koska en jaksa koko aikaa rampata netissa ja maksaa siita erikseen ;).
Tezze

Viesti Kirjoittaja Tezze »

Voisin tähän sanoa että lisää warrior ryhmiä lictorien tilalle koska pienet gauntit ja vielä pienemmät ripperit saadaan muuten liian helposti juoksemaan kuin päättömät kanat.

Itse (vaikka käytänkin enemmän massaa) pidän jo 1000 pts. 2 warru ryhmää ja tyranttia. 1500 minulla olisi jo 3 zoania ja mahdollisesti broodlord avustamassa.

mutta kyse on minun mielipiteestä ja miten sinä näet joukkosi hienoimpana on kaikkeista tärkein.
Why try to live? you´ll die anyway

Paina tätä
mr.tp

Tezze kirjoitti:Voisin tähän sanoa että lisää warrior ryhmiä lictorien tilalle koska pienet gauntit ja vielä pienemmät ripperit saadaan muuten liian helposti juoksemaan kuin päättömät kanat.
Noh ripperit eivät ota testejä koska ovat mielettömiä :) (mindless). Spinegaunteilla ei nyt oikeastaan ole väliä kun kumminkin juoksevat noiden warrujen edessä. 70pts ei tunnu missään siltä saralta. Hivetyrantilla pitää hidastella jotta hormikset pysyvät mukana tai jos menevät hitaasti niin pysyvät warrujen mukana. Ja onhan tuolla se broodlordikin vielä. Uskoisin noiden pystyvän pitämään tarpeeksi synapsea yllä.
Tezze kirjoitti:Itse (vaikka käytänkin enemmän massaa) pidän jo 1000 pts. 2 warru ryhmää ja tyranttia. 1500 minulla olisi jo 3 zoania ja mahdollisesti broodlord avustamassa.
Noh massaahan täältä ei oikeastaan löydy. Mitä tuo 16 ötön hormagaunttiryhmä on vissiin ainoa jota pitää vähän katsoa että synapsiin joutuvat. Spinegauntit vaihtuvat varmaan lisä hormiksiin joten niiden perään ei tarvitse enempää katsoa. Ravenerit sitten menevät tyrantin mukana. Mikään muu tuolla ei sitten synapsea tarvitsekkaan joten 3 pitäisi hyvin riittää minulle. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”