Gwil kirjoitti:Mikäli nyt en aivan päin mäntyä laskenut niin tuossa listassa on 53 nakulaa (jokainen Ripper base laskettu yhdeksi). Omaan makuuni isot mursut ovat aikalailla hintavia, jolloin tuo nakuloiden määrä jää helposti alhaiseksi. Annetaan nyt taas vertailukohdaksi se itseni yleisimmin käyttämä kokoonpano, jossa 1000 pisteeseen olen ämpännyt 60 nakulaa. Eli mursuilta pisteitä pois ja näillä lisää pikku räkiäisiä (hormaa, spineä/termaa, mahdollisesti gargoylejä). Sopiva määrä ainakin itselleni on selvinnyt vain kokeilemalla, mutta noin yleisesti ottaen pienemmällä määrällä nappeja ottaa 'nideillä vain helpommin turpiinsa

.
Juttuhan on siina (pahoittelen ä:n ja ö:n puuttumista, kirjoittelen teneriffalta nettikahvilasta ja nuo kirjaimet pitaa kikkailla esiin) etta nuo fexit kestavat aivan torkeasti rankaisua. Plasmagunit woundaa 4+, pienemmat aseet 5+ tai ei ollenkaan (taskulamput). Lisaksi aseiden kanssa nuo fexit maksavat mita maksavat. Lisaksi kun vihollinen tuhlaa raskaita aseitansa naihin eivat ryhman muut aseet voi targettaa pikkupiruja, joilloin nama luultavasti elavat pidempaan, tai fexit. Kumpikin kelpaa. Horde on toki yksi hyva malli enka vaita etta se olisi mitenkaan huonompi, mina vain tykkaan tasta kokoonpanosta.
Gwil kirjoitti:
Itse en ainakaan ole enää liiemmin Warrioreihin luottanut synapsen tuojana, yleensä ammutaan alas vuorolla yksi tai viimeistään vuorolla kaksi kun ovat joutuneet liikkumaan paimennettavien unittiensa perässä pois coverista. Isommassa listassa taitavat olla aika pakollisia, kun muuten käypi niin ettei niitä synapseja sitten muuten tarpeeksi kentälle saa. Tällöinkin käyttäisin mieluummin nimenomaan niitä ampuvia versioita joko Spittereillä (ja mahdollisesti yhdellä Venom Cannonilla) tai Devourereilla. Pääsevätpähän nyt sitten töhäyttämään pariin kertaan ne BugsOwnin mainitsemat kaksi laukausta, ennenkuin katoavat kentältä toisin kuin lähisveljensä.
Ne Zoanthropet eivät siis välttämättä olisi huono vaihtoehto ollenkaan. Tuon lähis-Warriorporukan hinnalla saisit kaksi 'thropea Warp Blastilla ja toiselle vielä synapsen, jolloin nämä toisivat kentälle lisää tankin ja marinen tuhoa mutteivät silti laskisi synapsen määrää.
Noh tassakin on taas priorisointi. Tuolla on yksikoita jotka ovat vuorolla 2 iholla. Jos pidan warriorit suojassa massatulelta niin on varmasti muitakin kohteita mita viholaisen pitaisi ampua. Sitten viela noista ampuvista warruista. Ok ne saa ammuttua sen kaksi laukausta, mutta onko se 120pts arvoista? Mieluummin jotain tehokkaampaa ja halvempaa. Lahis warrut tuntuvat turhilta mutta se 12" assaultti tekee teraa ja kylla ne tekee rumaa jalkea kun hasyyn paasevat. Zoanteista en nyt lahinna pida koska modelit ovat niin pirun rumia, eika ole mitaan mahti ideaa talla hetkella miten konvata tyylikkaammat.
Gwil kirjoitti:
Hiukkasen kummastelen Tyrantin (ja Broodlordin) varustusta. Itse olen molemmilla pitänyt vähintään Toxin sacsia ja Lordilla tuota Implant attackia jonka oletkin jo laittanut. Lash whip & Bonesword? Ketäs ajattelit tällä avittaa? Hormagauntteja, joille olet kuitenkin ostanut vielä tuon Init-upgraden? Mielestäni Tyrantin meno olisi jouhevampaa kaksilla Taloneilla. Entäpä keitäs vastaan meinasit isompaa iniativeä samaisella kaverilla tarvita?
Ei se bonesword mutta se lashwhip. Yksi fisti vahemman ihossa voi pelastaa paivan. Ja miksi inua? Noh ilkeat demoniprinssit eivat paase nakertamaan ensin vaikka miten olisivat slaanesh piruja (tata en tarkallen muista koska ei tullut kirjoja mukaan. Slaaneshilla oli joku erikoiskyky merkissaan etta vastustajan inu vahenee yhdella.) Mikali hakkaan ensin ilman inu lisaa, niin vaihdan tuon johonkin kivaan.
Gwil kirjoitti:
Ravenerit on juu scoring unitteja, mutta itse nyt ainakin pitäisin nämä mieluummin siellä lähiksessä, sen verran ärhäkästi pistävät kuitenki poikki ja pinoon porukkaa. Jos nyt välttämättä niitä scoringeja haluaa niin miten olisi ne Gargoylet? Nopeampia ja halvempiakin ovat. Eipä ole tosin tähän mennessä yhtään peliä tullut pelattua, joka objektiiveihin olisi ratkennut..
En nyt tajua taman pointtia. Ei ne ravenerit ole sita objectivea valttamatta ottamassa, vaan ideana oli saada yksi scoring unitti lisaa varmuuden varalta. Gargoyleista olen kuullut pelkaa pahaa. Kalliita eivatka saa mitaan tehtya, voisivat toimia jos omaisivat scything talonit pyssyjen sijasta. Mieluummin lisaa hormagauntteja kuin naita.