Eli siis mitä on tuo slate, jota ainakin White Dwarffissa käytetään useasti niihin maastoihin ja konffauksiin. Se ainakin näyttää kiveltä, joten onko se jotain kiveä? Ja onko sitä hyödyllistä käyttää? jos on niin tietääkö joku että mistä sitä saa, ja paljonko se maksaa?
PS. Käytin ihan hakuakin, mutta eipä löytynyt mitään.
Slate?
Sanakirjan mukaan kyseessä on liuskekivi tai savi.
Itse ostin pieniä kiviä Jyväskylän Viherlandiasta 5 euroa puolisen kiloa muistaakseni. Näissä käytetty basessä. Puutarhakaupoista löytynee muualtakin jotain vastaavaa materiaalia ja jos ei muuta löydä, niin laatoista löytyy isoja versioita, mistä voi sitten sopivilla työkaluilla irroitella haluamansa kokoisia paloja.
Itse ostin pieniä kiviä Jyväskylän Viherlandiasta 5 euroa puolisen kiloa muistaakseni. Näissä käytetty basessä. Puutarhakaupoista löytynee muualtakin jotain vastaavaa materiaalia ja jos ei muuta löydä, niin laatoista löytyy isoja versioita, mistä voi sitten sopivilla työkaluilla irroitella haluamansa kokoisia paloja.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
-
Ballpointpen
Itse olen löytänyt lemmikkieläinliike Faunattaresta (Kotka, Helsinki liikkeitä varmaankin muuallakin) akvaarioita, terraarioita... varten tarkoitettua liuskekiveä, josta saa sopivia paloja jo käsinkin lohkomalla. (pinnaus onnistuu, jos on käytössä metalliterä) Hintaa tuolla oli muistaakseni 2-3 euroa kilolta, ja itse ostin sitä melkoisen kasan, joka osoittautui painamaan noin parisataa grammaa. Tässä on se hyvä puoli, että Voit itse valita millaisia paloja otat, sillä ne ovat esillä kuin irtokarkit konsanaan.
- Rullakuski
Yksi kokeilemisen arvoinen homma liuskekiven tekoon on myös se, että kaulit (tai miten ikinä litistätkään) Milliputtia noin 2mm paksuiseksi levyksi, odotat, että se kuivuu kovaksi ja sitten vaan pihdeillä palastelet sopiviksi paloiksi.
Tuossa yksityiskohtaisempi ohje aiheesta http://www.brushthralls.com/Slate/index.php
Tuossa yksityiskohtaisempi ohje aiheesta http://www.brushthralls.com/Slate/index.php
Ei se ole illuusio, se vain näyttää siltä.