ensikertalaisen marienburgerit
ensikertalaisen marienburgerit
ajattelin itsekkin aloittaa mordheimin ja valitsin aloitusjengiksi Marienburgerit....toivottavasti en pety lista on 500+marienburgereitten +20%
Captain 110p
-brace of duellist pistols
2xchampion 2x45
halberds
2xyoungblood 36
-hammer,free dagger
2x warrior 2x28
-hammer +free dagger
1 warrior 28
-hammer,free dagger
2xwarriors 2x28
-hammer+free dagger
1 marksman 65
-blunderbuss+bow+free dagger
3x marksmen 3x50
-free dagger+crossbow
total 591
kolikoita 9
listaa muokattu rajusti champan aseet hilpareihin ja kapun armori pois,yksi blunderbuss mukaan,warrioiren miekat hammereiksi ja ylimääräisillä pisteillä nuoret tyypit ja uusi soturi mukaan
Captain 110p
-brace of duellist pistols
2xchampion 2x45
halberds
2xyoungblood 36
-hammer,free dagger
2x warrior 2x28
-hammer +free dagger
1 warrior 28
-hammer,free dagger
2xwarriors 2x28
-hammer+free dagger
1 marksman 65
-blunderbuss+bow+free dagger
3x marksmen 3x50
-free dagger+crossbow
total 591
kolikoita 9
listaa muokattu rajusti champan aseet hilpareihin ja kapun armori pois,yksi blunderbuss mukaan,warrioiren miekat hammereiksi ja ylimääräisillä pisteillä nuoret tyypit ja uusi soturi mukaan
Viimeksi muokannut Heretic, Ke 08.03.2006 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
-
sausagemaster
Kapulta panssari pois. sillä ei tee alussa mitään, vie vaan pisteitä.
(Henk. koht. pistäisin kapteenille myös crossbown pistoolien sijasta.)
Champpojen morning starit...eh. Saattaa toimiakkin. ehkä. (vaihtaisin kahteen miekkaan tai miekka + buckler-komboon)
Muuten ihan kelvon, joskin yksitoikkoisen näköinen lista. Isohko kämmi tässä nyt oli tuo ylikallis kapteeni.
(Henk. koht. pistäisin kapteenille myös crossbown pistoolien sijasta.)
Champpojen morning starit...eh. Saattaa toimiakkin. ehkä. (vaihtaisin kahteen miekkaan tai miekka + buckler-komboon)
Muuten ihan kelvon, joskin yksitoikkoisen näköinen lista. Isohko kämmi tässä nyt oli tuo ylikallis kapteeni.
Toistaiseksi ei tunneta mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi.
- Druzhina Captain
- Valvoja
Tässä viime aikoina on tullut paljon viestejä mordheim-jengien aloittamisessa. Useimmissa on mainittu yleispäteviä asioita, kuten aloittaessa kannattaa ottaa täyden sankarit. Ja vaikka youngbloodit eivät ole kovin heppoisia taistelijoita, ne ovat silti sankareita ja vain sankarit voivat tuottaa rahaa.
Morning star ei mielestäni ole kovin hyvä ase. Tiedäthän, ettet saa ylimääräistä hyökkäystä tiikarista, jos käytät sitä aamutähden kanssa (difficult to use). Kaiken lisäksi saat strenabonusta vain siinä vuorossa kun hyökkäät (charge). Itse suosittelisin halberdia, sillä saa strenabonusta aina.
Morning star ei mielestäni ole kovin hyvä ase. Tiedäthän, ettet saa ylimääräistä hyökkäystä tiikarista, jos käytät sitä aamutähden kanssa (difficult to use). Kaiken lisäksi saat strenabonusta vain siinä vuorossa kun hyökkäät (charge). Itse suosittelisin halberdia, sillä saa strenabonusta aina.
- Druzhina Captain
- Valvoja
Marienburgilaiset ja kisleviläiset on ainoat jengit, joille voisi hankkia raskaan haarniskaan. Sille on itse asiassa käyttöä nimenomaan alussa, kun ei monella ole tarpeeksi isoa strenaa. Kisleviläiset voivat saada sitä puoleen hintaan ja marienburgilaisilla on juuri näitä ylimääräisiä kolikoita joita voisi käyttää siihen.sausagemaster kirjoitti:Kapulta panssari pois. sillä ei tee alussa mitään, vie vaan pisteitä.
Duelling pistol on ehdottomasti ase, jota kannattaa marienburing kapulle hankkia ja vieläpä kaksi. Pääsee ampua joka vuorolla, saa +1 to hit boonuksen ja sitä voi käyttää lähitaistelussa.sausagemaster kirjoitti:(Henk. koht. pistäisin kapteenille myös crossbown pistoolien sijasta.)
- Air Defence
Onko 5+ seivi sitten 50 rahan arvoinen? Kriittinen woundaus siitäkin kuitenkin menee läpi kuin tyhjää vaan, kuten siitä entisen kääpiökapteenin gromril armourista ja jonka omistaja pelin jälkeen heitti haavataulukosta kapulleen robbedin. Jos panssaria haluat alussa, niin suosittelisin kypäriä tärkeimmille heeroksillesi.Druzhina Captain kirjoitti:Marienburgilaiset ja kisleviläiset on ainoat jengit, joille voisi hankkia raskaan haarniskaan. Sille on itse asiassa käyttöä nimenomaan alussa, kun ei monella ole tarpeeksi isoa strenaa.
Oletkos muuten miettinyt, jos vaihtaisit crosbowt parilta marksmäniltä blunderbusseihin. Eihän sillä tosin ammu kuin kerran, mutta ainakaan vastusajasi ei voi suin päin juoksuttaa joukkojaan sumpussa rynnäkköetäisyydelle pyssymiesten tukemista joukoistasi. ...ellei sitten ehdoin tahdoin halua tulla suolatuksi.
- Druzhina Captain
- Valvoja
Marienburgilaisilla itse asiassa saattaakin olla juuri sen verran ylimääräistä ja kisleviläisten kapu voi valita sitä perintöomaisuutena, jolloin se saa sitä puoleen hintaan. Toisiaan 5+ save ei ole kovin heppoinen, mutta on se silti parempi kuin ei mitään. Toisaalta esim. pistooli mitätöi sitä. Itse en ole koskaan käyttänyt mitään muuta suojaa kuin kypärä ja kilpiä. Mutta voihan joku tykätä haarniskoista.iikka kirjoitti:Onko 5+ seivi sitten 50 rahan arvoinen?
Tuo on itse asiassa erittäin hyvä idea. Ainakin yhden sellaisen kannattaisi ehdottomasti ottaa. Muista ottaa kaverille toisen ampuma-aseen, että se voisi käyttää sitä muina vuoroina. Itselleni on tullut sellainenkin hullu idea, hankkia heti alkuun metsästyskiväärin. Tätä kapinetta en ole nähnyt juuri koskaan. Olisi joskus kiva kokeilla, onko se oikeasti niin hyvää kun sen ominaisuudet ja hinta antavat ymmärtää.iikka kirjoitti:Oletkos muuten miettinyt, jos vaihtaisit crosbowt parilta marksmäniltä blunderbusseihin.
Olen miettinyt näitä haarniska- ja ruutiaseasiaa. Handgun tuntuu jotenkin alitehoiselta ja ylihinnoittellulta. Sillä on huonompi kantama kuin varsijousi, sitä pääsee ampumaan vain joka toinen vuoro. Haarniskaläpäisemisen ominaisuudesta ei ole paljon hyötyä kun kukaan ei käytä haarniskaa. Mutta silti se maksaa 10 kolikkoa enemmän kuin varsijousi. Muuten tuo handgunkin on sellainen varuste, jota olen nähnyt yhtä usein (tai pikemminkin harvoin) kuin haarniskaa.
Sinänsä on harmillista, että varustelistasta löytyy sellaisia asioita, joita käytetään hyvin hyvin harvoin. Jotenkin tuntuu, että Runen porukan ehdotus ei olekaan huono (tarkoitan haarniskoiden hintojen alentaminen). Mielestäni handgunien aloitusjengin hankintahintaa voisi tiputtaa ja tehdä siitä saman hintainen kuin varsijousi.