Eli uutta Tauta tasan 2000 pistettä. Ottakaa huomioon että tämä on tosiaan eka lista noin viiteen tai kuuteen vuoteen, eli olen käytännössä täysin amatööri.
hq:
command team A 266 pts
-shas'el with cyclic ion blaster, burst cannon, missile pod, bonding knife,
hard-wired multi-tracker, hard-wired target lock,
-shas'vre with twin-linked plasma rifle, missile pod, hard-wired multi-tracker
-shas'vre with fusion blaster, plasma rifle, missile pod, hard-wired multi-tracker,
command team B 268 pts
-shas'el with plasma rifle, missile pod, command & control node, bonding knife,
hard-wired multi-tracker,
-shas'vre with fusion blaster, plasma rifle, missile pod, hard-wired multi-tracker
-shas'vre with twin-linked plasma rifle, missile pod, hard-wired multi-tracker
elite:
xv8 crisis team A 206 pts
-2 shas'ui with plasma rifles, missile pods, multi-trackers
-1 shas'ui team leader with plasma rifle, missile pod, targeting array, hard-wired
multi-tracker, bonding knife
xv8 crisis team B 206 pts
-2 shas'ui with plasma rifles, fusion blasters, multi-trackers
-1 shas'ui team leader with plasma rifle, fusion blaster, targeting array, hard-wired
multi-tracker, bonding knife
xv8 crisis team C 214 pts
-2 shas'ui plasma rifles, missile pods, multi-trackers
-1 shas'vre with airburst fragmentation projector, burst cannon, missile pod, bonding knife,
hard-wired multi-tracker, hard-wired target lock
troops:
fire warrior team A 95 pts
-6 shas'la
-1 shas'ui with markerlight, hard-wired target lock
fire warrior team B 95 pts
-6 shas'la
fire warrior team C 95 pts
-6 shas'la
heavy support:
Hammerhead 185 pts
-railgun, smart missile system, multi-tracker, target lock, disruption pod, decoy launchers
Hammerhead 185 pts
-railgun, smart missile system, multi-tracker, target lock, disruption pod, decoy launchers
Hammerhead 185 pts
total: 2000 pts
models in army: 36, 3 vehicles
Pääosassa siis suitit, niistä ei vain voi olla pitämättä. Asiat mitkä vähän mietityttää ovat kuitenkin juuri suittien varustelut ja määrä, vievät aivan älyttömästi pisteitä. Ideana oli kuitenkin saada suiteista joustavia, ja mahdollisimman tehokkaita eri kantamilla, oikeastaan vain fireknifet (xv8 team A) ja heliokset (xv8 team B) ovat optimoituja tietyille kantamille. Myös hammerheadien määrä askarruttaa hieman, yksi vaihtoehto olisi vaihtaa yksi sky-rayhin, saisi vähän pisteitä (vaikka mihin niitä nyt enää tunkisi) ja pari markerlightia lisää. Firewarrior-porukat istuu ja ampuu, jos joku vaivautuu niihin kohdistamaan tulta (tuskin tällä suittimäärällä) tai yrittää assaultiin, niin ei haittaa. Jääpähän muille porukoille enemmän tilaa. Kertokaa toki mielipiteitä listasta, olen tosiaan aika noviisi, että neuvot kyllä kelpaisivat. Toisaalta olen kasannut listan en niinkään pelitehoja miettien (aloittelija kun olen) vaan pikemminkin miettien mitä figuja haluan peluuttaa ja maalata, ja mitkä ovat tuntuneet ns. "siisteimmiltä." Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa sanoa painavia sanojaan.
edit: Otin gun dronet pois ja lisäsin targeting arrayt kahdelle shas'uille.
Tau Empire Dal'yth Strike Force 2000pts.
Tau Empire Dal'yth Strike Force 2000pts.
Viimeksi muokannut Pjotr, To 30.03.2006 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cannonball
Itse asiassa suitit pysyvät pääosin piilossa (movementissa esiin, ammutaan, assaultissa piiloon), joten parin satunnaisen näkyessä firewarrut ovat ainoat ammuttavissa olevat hörhöt. 2000pts armeija vs. 21 fire warrioria.. hmmm...
Sanoisin kyllä, että aikasta mukava lista, vaikka itse ehkä ottaisin jonkun suittiköörin pois. Sitten vielä muuntaisin nuo anti-light infantry suitit eliittin/vehiclen tappajiksi (paitsi frag project-suitti, se on munakas!) ja ottaisin vapautuneilla pisteillä noihin squadeihin lisää fire warrioreita.
Sanoisin kyllä, että aikasta mukava lista, vaikka itse ehkä ottaisin jonkun suittiköörin pois. Sitten vielä muuntaisin nuo anti-light infantry suitit eliittin/vehiclen tappajiksi (paitsi frag project-suitti, se on munakas!) ja ottaisin vapautuneilla pisteillä noihin squadeihin lisää fire warrioreita.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
No oikeastaan siellä on vain kaksi anti-light infantry suittia, toi shas'vre kellä on airburst frag projector ja sitten shas'el ton cyclic ion blasterin kanssa. Molemmilla on kuitenkin myös missile podit, joilla pystyy vähän muitakin satuttamaan.
Nyt jälkikäteen mietin että voisi itseasiassa päinvastoin vähentää pari firewarrioria, että saisi crisis team A:n ja B:n pomoille targeting arrayt. Tietty voisi noi kaksi gun dronea poistaa, eipä niistä liikaa suojaa kuitenkaan tule.
Firewarrioreja voisi olla kyllä enemmänkin, mutta pisteet ovat kuitenkin tiukoilla, enkä tiedä onko niistä kuitenkaan apua, muu lista kun on varsin liikkuva.
Nyt kun listaa katsoo niin tuntuu että isoimmat ongelmat saattavat olla IG ja örkit, etenkin jos hammerheadit joutuvat käyttämään railgunejaan tankkien tuhoamiseen. Nooh.
Mutta kommentoikaa ja ehdotelkaa vielä lisää, jooko.
Nyt jälkikäteen mietin että voisi itseasiassa päinvastoin vähentää pari firewarrioria, että saisi crisis team A:n ja B:n pomoille targeting arrayt. Tietty voisi noi kaksi gun dronea poistaa, eipä niistä liikaa suojaa kuitenkaan tule.
Firewarrioreja voisi olla kyllä enemmänkin, mutta pisteet ovat kuitenkin tiukoilla, enkä tiedä onko niistä kuitenkaan apua, muu lista kun on varsin liikkuva.
Nyt kun listaa katsoo niin tuntuu että isoimmat ongelmat saattavat olla IG ja örkit, etenkin jos hammerheadit joutuvat käyttämään railgunejaan tankkien tuhoamiseen. Nooh.
Mutta kommentoikaa ja ehdotelkaa vielä lisää, jooko.