Alustavia Warmachine-listoja, 500 pts

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Attila

Alustavia Warmachine-listoja, 500 pts

Viesti Kirjoittaja Attila »

Näistä kai sitten värkätään yksi pelikelpoiseen muotoon ja raahataan 'Coniin. Peli on vielä vähän hukassa, säätäkää sarkasmia sen mukaan, okei? ;)

Koodi: Valitse kaikki

High Exemplar Kreoss @ 64 Pts

1 Exemplar Seneschal @ 34 Pts

5 Choir of Menoth @ 22 Pts

1 Warpriest @ [12] Pts

5 Knights Exemplar @ 69 Pts

1 Warder @ [14] Pts

7 Deliverers @ 60 Pts

1 Arms Master @ [11] Pts

1 Crusader Heavy Warjack @ 93 Pts

1 Redeemer Light Warjack @ 81 Pts

1 Revenger Light Warjack @ 76 Pts

Total Army Cost: 499
Alkuun vähän Exemplar-henkistä Kreoss-listaa. Sinänsä hyvä paketti, että Kreossin, Crusaderin ja Repenterin saa halvalla aloitusboksista.

Unnamed500 Pts  -   Protectorate of Menoth Army

1 The High Reclaimer @ 52 Pts

1 The Wrack @ 5 Pts

1 The Wrack @ 5 Pts

1 Warpriest @ [12] Pts

9 Holy Zealots @ 84 Pts

1 Priest @ [15] Pts

1 Monolith Bearer @ [24] Pts

9 Holy Zealots @ 60 Pts
     1 Priest @ [15] Pts

5 Temple Flameguard @ 53 Pts

1 Captain @ [13] Pts

1 Guardian Heavy Warjack @ 126 Pts

Total Army Cost: 500
Editoitu. Reclaimer on edelleen tyylikäs nappi, ja Crusader sopii "palava nuija" -teemaan. Toinen Crusader ja Repenter vaihtuivat hiukkasen tehokkaampaan ja muutenkin hyödyllisempään Guardianiin, ja tämän kaveriksi listaan saapui myös pieni osasto Tulikaartia. Kaksi Wrackia täyttivät pistevajauksen, mutta valitettavasti Paladiini sai kenkää. Toivotaan, että Kaartin kipimuuri kestää 'jaskojen saapumiseen asti.

Unnamed500 Pts  -   Cryx Army

1 Pirate Queen Skarre @ 66 Pts

9 Satyxis Raiders @ 104 Pts

1 Dominatrix @ [14] Pts

9 Mechanithrall @ 63 Pts

1 Mechanithrall Lt @ [9] Pts

1 Nightwretch Bonejack @ 44 Pts

1 Nightwretch Bonejack @ 44 Pts

1 Leviathan Helljack @ 125 Pts

1 Pistol Wraith @ 33 Pts

1 Skarlock @ 16 Pts

Total Army Cost: 495
Sitten Jotain Ihan Muuta(tm) a lá Cryx. Merirosvokuningatar Skarre johtaa julman Satyximiehistönsä (-naisistonsa?) heikkoja mannermaalaisia vastaan tukenaan nippu Luujaskoja. Leviathan sopii meriteemaan, Pistooliaave on ainakin paperilla hyvän näköinen figu ja Skarlockilla on näppäriä kykyjä. Mechanithrallit nekään ovat tuskin ihan kuraa, ja onpahan jotain uhrattavaa Featin polttamisen jälkeen.

Editoitu tämäkin. Nyt Satyxit ovat hieman kestvämpiä ja tuhoisampia, eikä Widowerissakaan ole enää ns. "skeleton crew". Ai että olen hauska. 'Jaskojen (ja nodejen) määrä laski hieman, mutta toivottavasti Satyxit korvaavat tuhovajeen.

Miltäs vaikuttavat? 500 pisteeseen on älyttömän vaikea mahduttaa kaikkea sitä kivaa jota kirjat ovat pullollaan, tässä on parhaat mitä olen saanut kehiteltyä.
Viimeksi muokannut Attila, Su 02.04.2006 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Meniittilistoja olen huono kommentoimaan, mutta Cryx on tutumpi.

Skarre ja Satyxis raiderit näyttävät yhdessä hyvältä, ja toimivat ihan mainiosti yksiin myös. Raidereilla on erittäin näppärä sitoa lähitaisteluun pitkältä matkalta ammuskelevia vastustajia, nopeita ja reachilla varustettuja kun ovat. Hirveän hyvin en näitä kuitenkaan ole toimimaan vielä saanut, mutta potentiaalia niillä on. Suht häijy charge näistä kuitenkin irtoaa, ja varsin etäältä, joten pöydän hallintaan vallan mainio yksikkö.

MechThralleja taasen on liki kaikissa cryx listoissa, eikä varmasti suotta. Kovaa lyövä porukka, joita voi käyttää skarren uhreina varsin tehokkaasti myös. Dark Guidancella varustettuna näiden jäljiltä ei pitäisi oikein minkään jäädä pystyyn.

Pistooliaave on näppärä tappamaan vastustajan sooloja ja yksikköjohtajia. Samaten varomaton warcaster saattaa menettää ihan muutaman kestopisteen wraithin ansiosta.

Skarlockilla taasen pääosin uhraillaan thralleja, ja boostataan siten skarren focusta sinne kymmenen tietämiin joka kierros. Voihan sillä toki muutakin tehdä, mutta tuossa lienee se suurin hyöty, kun scarre ei tarvitse itse focusta uhrata uhrilampaaseen.

Väliin muutn sääntökysymys: Jos skarre tai scarlock nirhaa uhrilampaalla tai uhrausiskulla satyxis raiderin (elävä kohde), vapautuuko sielu vai ei? Eli saako skarlock talteen vielä sen yhden lisäfocuksen? Fluffiteknisesti voisi kuvitella saavan, mutta miten tuo Primen "removed from play" -kohta oikeastaan asian tarkoittaa tehtäväksi?

Skarrella tuskin on focuksesta tiukkaa ainakaan alkupelissä, eli leviathanilla varmasti saa pumpattua laakeja sen verran kuin vain tahtoo, joten ihan kivasti pitäisi mukaan moinen mahtua. Isuvoimaa kuitenkin on hyvä olla, joten kannattaa varautua menemään raskaalla kalustolla iholle jos vain tilaisuus sallii. Käyttäisin itse ehkä Slayeria tai Seetheriä mieluummin, joskin myös Reaperilla on kiva kikkailla, ja mahdollistaa varomattomia vastuksia vastaan mukavia comboja.

Defiler on vähän hukkakäyttöä pisteille periaatteessa, wretchit ovat liki kaikissa tilanteissa parempia. Muutenhan arc nodeista on aina cryxillä iloa. Kolme on mielestäni aika sopiva määrä tuohon listaan.
Stormdaemon

Viesti Kirjoittaja Stormdaemon »

Menotheja en kommentoi, mutta Cryx on tuttu. Skarre+Scarlock on tietenkin must, kuten edellinen puhuja huomautti (ja Morhgoz saattaa vielä huomauttaa). Defiler olisi kannattavaa vaihtaa johonkin muuhun. Vaihtoehtoina Nightwretch ('nodausta, vaikka se ei aivan Skarrelle tärkein asia olekaan), 2. Pistol Wraith ja lisä Satyxis (Pistol Wraithit ovat loistavia, varsinkin pareina ja ainakin minua pelottavat minimiyksiköt trooppeja niiden tuhottavuuden vuoksi) tai vaikka pieni yksikkä Bilejä tai 2. yksikkö Mcthralleja. Bilet antaisivat trooppien tuhoamispotentiaalia ja Mcthralleja olisi enemmän uhrattavaksi. Tässä hieman minun pohdiskeluani, mutta sen voi jättää huomiotta, jos se ei miellytä. Tietenkin Leviathanin tilalle voisi harkita Harroweria, jolloin trooppien tuhoamispotentiaali kasvaisi, mutta 'jackien- pienenisi...
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
Attila

Jaa-a, tuon Defilerin voisi tosiaan vaihtaa neljään ylimääräiseen Satyxiin. Skarrella ja kymmenellä Satyxillä luultavasti saa kumoon vähän kovemmatkin 'Jaskat ja Backlashin kanssa loitsuniekkaankin sattuu ihan mukavasti.

Omien 'Jaskojen pienehkö määrä vähän epäilyttää, mutta varmaan homma sujuisi näinkin.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Attila kirjoitti:Jaa-a, tuon Defilerin voisi tosiaan vaihtaa neljään ylimääräiseen Satyxiin. Skarrella ja kymmenellä Satyxillä luultavasti saa kumoon vähän kovemmatkin 'Jaskat ja Backlashin kanssa loitsuniekkaankin sattuu ihan mukavasti.

Omien 'Jaskojen pienehkö määrä vähän epäilyttää, mutta varmaan homma sujuisi näinkin.
Monessa listassahan ei heavyjä yhtä enempää ole, mutta tosiaan kolmesta kahteen arc nodeen tiputtaminen voi tuntuakin. Ainakin omassa cryxissäni olen kyllä pyrkinyt ne kolme pitämään, skarrella on kuitenkin hyvät loitsut arcattavaksi, ja siinä vaiheessa kun nodet putoavat, alkaa melkoinen veitsenterällä keikkuminen, kun yrittää saada loitsuilla iskettyä, samalla kun koettaa olla tulematta ammutuksi tai rynnäköidyksi.

Skarrehan yksinään silpoo melkolailla mitä tahansa ainakin sen feat kierroksensa ajan, joten raiderit ovat hyödyksi ehkä parhaiten Skarren (nopeasti liikuteltavana) lihamuurina, jolla sitten varmistetaan, ettei tappoon ryhtynyt Skarre saa puolta vihollisarmeijaa niskaansa seuraavalla vuorolla. Omia raidereitani on ole vielä kertaakaan saanut ainakaan ylisuoriutumaan, mutta se voi johtua hyvin siitäkin, että minullakin on tuo minimiyksikkö, millä olen pelannut. Vielä kun itse yleensä avustan raidereita kuolemaan, niin eipä niitä yleensä montaa koskaan kenenkään kimppuun pääse.
Attila

Täysikokoisella yksiköllä on pari näppärää etua: Reach ja feedback. Skarrella vihollisen 'jaskaan Backlash ja kaikki sarvipäät (Skarre mukaanlukien) mokomaan kiinni. Jos mokoma vielä kaatuu, ei vastustajan loitsuniekalla olekaan enää kovin kivaa, kun vastassa on yksitoista hyökkääjää, joiden jokainen osuma voi vahingoittaa niin 'Jaskaa kuin häntäkin. Jos päälle vielä iskee featin, aijai... *haaveileva katse* Tässä on varaa menettääkin pari.

Arc Nodejen vähyys tosiaan hieman huolettaa, mutta Toruk suosii rohkeaa.

Voisi melkein ryöstää jostain rahaa ja investoida tähän, ellei pian jonkinlaista kehua Meniittilistoilleni ilmesty. (;))
Aasimar

Re: Alustavia Warmachine-listoja, 500 pts

Viesti Kirjoittaja Aasimar »

Attila kirjoitti:Näistä kai sitten värkätään yksi pelikelpoiseen muotoon ja raahataan 'Coniin. Peli on vielä vähän hukassa, säätäkää sarkasmia sen mukaan, okei? ;)

High Exemplar Kreoss @ 64 Pts

1 Exemplar Seneschal @ 34 Pts

1 Warpriest @ [12] Pts

5 Knights Exemplar @ 69 Pts

1 Warder @ [14] Pts

7 Deliverers @ 60 Pts

1 Arms Master @ [11] Pts

1 Redeemer Light Warjack @ 81 Pts

Alkuun vähän Exemplar-henkistä Kreoss-listaa. Sinänsä hyvä paketti, että Kreossin, Crusaderin ja Repenterin saa halvalla aloitusboksista.
Melkein kloonimainen kokoonpano on meikäläisen suunitteleman "Ristiretki" (vai pitäisikö sanoa "Menofixretki ;) ), mutta kumminkin aika iso ero siinä silti olisi.

Redeemer on pahimmassa tapauksessa fokus syöppö, mutta ROF3 toimii vallan mukavasti (featin kanssa kahta mukavammin) jalkaväkipainotteista vastaan. Melkeinpä tämän takia kannattaisi jo olla Wrack taikka kaksi listassa, antamaan lisä fokusta. Itselläni moisen tilalla on Devout, niinpä ei sen enempää pelillistä teho tietoa siitä ole.

Senesalkki on soolona varsin kiukku mättäjä. Se joko antaa hillua puskien takana uhkailemassa taikka sitten noiden Exemplareiden kanssa antaa juoksennella, antaen lisä osumaa.

Deliverit ajaa samaa asiaa kuin tuo Redeemer. Itselläni ne olisi 1+5 vahvuisena, eli minimi koossa. Kuoropojjat on aina voittajan valinta jos on enemmän noita melee jaakkoja. Tosin noiden pisteet ei muutenkaan huimaavia ole, niinpä ne on aina hvyä olla suojaamassa jaakkoja.

Attila kirjoitti:

The High Reclaimer @ 52 Pts

1 Paladin of the Order of the Wall @ 19 Pts

1 Warpriest @ [12] Pts

9 Holy Zealots @ 84 Pts

1 Priest @ [15] Pts

9 Holy Zealots @ 60 Pts

1 Priest @ [15] Pts

Reclaimer nyt vai on niin pirun tyylikäs nappi, ja pitäähän hänellä olla vähän massaa uhratt- *köh* kerättävänä. Crusader sopii nuijineen teemaan ja on kiva, Revenger taas antaa mukavan Arc Noden.

Miltäs vaikuttavat? 500 pisteeseen on älyttömän vaikea mahduttaa kaikkea sitä kivaa jota kirjat ovat pullollaan, tässä on parhaat mitä olen saanut kehiteltyä.
Itse en näe paljoa tarvetta Revengerille Reclaimerilla. Jotenkin vaan ei ole niin välttämättömiä loitsuja sillä mitä arcata. Olisiko ehken se Guardian toisen Crusaderin ja Revengerin tilalle? Olisihan se kaksi Crusaderia tyylikkäitä, mutta Guardian toisi lipun kanssa myös lisäaikaa jalkaväellekin ja tietty sen Arc Noden. Tällä tavalla saisit vielä kaiken lisäksi lisää väkeä uhr... siis kerättäväksi ;)

Paladin of the Order of the Wall on pisteisiinsä nähden oikein toimiva soolo. "Stone And Mortar stancea" vaan ei paljoa meinaa päästä käyttämään, mutta Senesalkin lailla antaa ikävän uhkan kumminkin. Ja jos saa tuon "Stone And Mortar stancen" käyttöön, niin kumman hankala siitä on päästä eroonkin... "None shall pass!" ei välttämättä olekkaan sama kuin Holy Grailissa ;)

Cryxin listoja minun on turha lähteä kommentoimaan, kun tietävämpiä onkin paikalla :)
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Attila

Kiitoksia vinkeistä, ensimmäistä viestiä editoitu ne huomioonottaen.
Aasimar

Re: Alustavia Warmachine-listoja, 500 pts

Viesti Kirjoittaja Aasimar »

Attila kirjoitti:

Unnamed500 Pts  -   Protectorate of Menoth Army

1 The High Reclaimer @ 52 Pts

1 The Wrack @ 5 Pts

1 The Wrack @ 5 Pts

1 Warpriest @ [12] Pts

9 Holy Zealots @ 84 Pts

1 Priest @ [15] Pts

9 Holy Zealots @ 60 Pts
     1 Priest @ [15] Pts

5 Temple Flameguard @ 53 Pts

1 Captain @ [13] Pts

1 Guardian Heavy Warjack @ 126 Pts

Total Army Cost: 500
Editoitu. Reclaimer on edelleen tyylikäs nappi, ja Crusader sopii "palava nuija" -teemaan. Toinen Crusader ja Repenter vaihtuivat hiukkasen tehokkaampaan ja muutenkin hyödyllisempään Guardianiin, ja tämän kaveriksi listaan saapui myös pieni osasto Tulikaartia. Kaksi Wrackia täyttivät pistevajauksen, mutta valitettavasti Paladiini sai kenkää. Toivotaan, että Kaartin kipimuuri kestää 'jaskojen saapumiseen asti.
Flammenguarden toimii itselläni vasta isommassa kokoonpanossa, eli 8+ vahvuisena. Kyllä nuokin nyt jotain saa aikaan ja kilpiensä takana pysyykin hivenen pitempään hengissä, mutta jotenkin vaan en ole saanut noita pienempiä yksiköitä pysymään hengissä, kun ne joutuu niin pieneen klimppiin. Ja pieni klimppihän tarkoittaa vaan tervetuloa spray/AoE aseille. Noita nyt ei mitenkään järkevästi edes saa lisää, kun ei oikein mitään järkevää poisteltavaa ole (ehken wrackit voi olla uhrattavissa, mutta yksi lisää ei paljoa lämmitä).

Yksi radikaali vaihdos voisi olla Flammenguardenien tilalle Senesalkki taikka lisää Zealotteja ja kolmas Wrack taikka peräti Paladin, pieni kuoro (uhrattavaksi) ja kolmas Wrack.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”