"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Onko tämä sallittua?

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Karjupeto

Onko tämä sallittua?

Viesti Kirjoittaja Karjupeto »

Tälläinen idea tuli mieleen: Jos valitsen level 2 wizardille, vaikka Heavens-loresta taikoja, heitän 1 ja 5 eli Second sign ja Storm of Cronos. Voinko muuttaa Cronoksen 1. taiaksi, jolloin minulla olisi kaksi ykköstä ja voisin re-rollata toisen taian. Tuskin se on sallittua. Kysyn kuitenkin.
DJ_Silverpig

Re: Onko tämä sallittua?

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Ei ole sallittua (ylläri)
Possu
Lord_Fudginton

Viesti Kirjoittaja Lord_Fudginton »

Eihän siinä olis mitää järkeä, voisi valita kummatkin ykköseksi niin kauan että saisi sen taian minkä haluaa.
The Captain
Valvoja

Re: Onko tämä sallittua?

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Eli tuplat heitetään uusiksi niin kauan, että kaikki nopat osoittavat eri lukuja, ja tämän jälkeen yhden voi vaihtaa ykköseksi. Jos ykkönen on jo heitetty, niin mitään ei pääse vaihtamaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Karjupeto

Viesti Kirjoittaja Karjupeto »

Joo. Tuli vain mieleen.
Lok'har

Viesti Kirjoittaja Lok'har »

tulipa mieleeni että itse olen (ja kaikki 3 tähän astista peli toveriani) heittäny taiat yksi kerallaan ja äkkäsin että tämä antaa mahdollisuuden pieneen taktikointiin kaikilla loreilla joissa saa aina 1. taian(esim. welf):

heitetään 1. noppa, tulee taika mitä et halua/mikätahansa muu olisi parempi--> muutat sen ykköseksi(olettaen ett ykkös taika ei ole juuri kyseinen) ja saat uuden mahdollisuuden ja sama "kura-taika" tulee vain joka viides kerta(2lv magella jolla kura-taika haittaa enemmän) kun se ykkönen re-rollitaan

eli kysynkin siis onko jossain sanottu että taiat heitetään keralla tai että taian saa muuttaa ykköseksi vasta kun kaikki taiat on heitetty

kapteeni kyllä sanoo että tuplien jälkeen voi vaihtaa mutta minähän en kysynytkään ihan sitä ja voisi senkin kertoa missä se lukee jne

en suinkaan aijo käyttää tätä hyväkseni jos kanssa pelaajani on sitä mieltä että tämä on väärin mutta on aina mukava löytää GW:een tekemiä mokia
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Lok'har kirjoitti:tulipa mieleeni että itse olen (ja kaikki 3 tähän astista peli toveriani) heittäny taiat yksi kerallaan ja äkkäsin että tämä antaa mahdollisuuden pieneen taktikointiin kaikilla loreilla joissa saa aina 1. taian(esim. welf):
Jaa noin ei kyllä kukaan pelaa.
heitetään 1. noppa, tulee taika mitä et halua/mikätahansa muu olisi parempi--> muutat sen ykköseksi(olettaen ett ykkös taika ei ole juuri kyseinen) ja saat uuden mahdollisuuden ja sama "kura-taika" tulee vain joka viides kerta(2lv magella jolla kura-taika haittaa enemmän) kun se ykkönen re-rollitaan
En minä antaisi tehdä noin.
eli kysynkin siis onko jossain sanottu että taiat heitetään keralla tai että taian saa muuttaa ykköseksi vasta kun kaikki taiat on heitetty
Ei vaan onko jossain sanottu että se tehtäisiin noin?
kapteeni kyllä sanoo että tuplien jälkeen voi vaihtaa mutta minähän en kysynytkään ihan sitä ja voisi senkin kertoa missä se lukee jne
Sen voi lukea noin kymmenestä armeija kirjasta, ja sääntökirjasta.
en suinkaan aijo käyttää tätä hyväkseni jos kanssa pelaajani on sitä mieltä että tämä on väärin mutta on aina mukava löytää GW:een tekemiä mokia
Usko minua, ei ole mukavaa löytää niitä mokia.
Eltharrion

Viesti Kirjoittaja Eltharrion »

Omasta mielestä jokainen heittää loitsut niinkuin itse haluaa, yksin heitettynähän voi tulla esim. yksittäisiä re-rolleja jotka mahdollistavat sitten uusia ulottuvuuksia.. Mielestäni heittotapaa ei ole mitenkään määritelty sääntökirjassa, ja se että heitetään yhtä aikaa on kenties se järkevin tapa. Näissäkin tapauksissa nimittäin kura-taika tuppaa tulemaan sen kerran ykkösen kanssa... :D
"if a plan does not plan for problems outside the plan, then it isn't a plan at all"
- Prince Ansom
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Eltharrion kirjoitti:Omasta mielestä jokainen heittää loitsut niinkuin itse haluaa,
No hyvä. siinä tapauksessa heittelen seuraavassa pelissäni noppia uusiksi niin kauan, että saan mieleiseni taiat, ja vetoan siihen, että "yksi kaveri sanoi, että..."

MuTu-vastauksista ei ole Sotussa ennenkään palkintoja saanut.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Eltharrion kirjoitti:Omasta mielestä jokainen heittää loitsut niinkuin itse haluaa
Ei kiinnosta
yksin heitettynähän voi tulla esim. yksittäisiä re-rolleja jotka mahdollistavat sitten uusia ulottuvuuksia.. Mielestäni heittotapaa ei ole mitenkään määritelty sääntökirjassa, ja se että heitetään yhtä aikaa on kenties se järkevin tapa.
Randomisoidaan. Ei kuulosta sinun tapauksessa kovin randomilta. kirjassahan lukee että randomisoidaan spellit ja yhden voi vaihtaa ykköseen.
Näissäkin tapauksissa nimittäin kura-taika tuppaa tulemaan sen kerran ykkösen kanssa... :D
Aivan sama, minua ei kiinnosta jos et osaa heittää noppaa.
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Oliko Slanni tähän poikkeus? En omista sitä kirjaa enää joten en voi tarkistaa, mutta Slannihan sai valita loitsunsa eri loreista. Olikö tämä niin, että valittiin lore ja heitettiin noppa ja jne... vai valittiin loret ja niistä otettujen speliien lukumäärä ja heitettiin noppia. Jotenkin muistelisin, että ensimmäinen.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Antrax kirjoitti:Oliko Slanni tähän poikkeus? En omista sitä kirjaa enää joten en voi tarkistaa, mutta Slannihan sai valita loitsunsa eri loreista.
Ei muuten, kuin että herra sammakko saa käyttää montaa lorea yhtäaikaa.. Ihan tavallisesti taulukosta slannitkin heittää kuitenkin.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
DJ_Silverpig

Slannin tapauksessa valitset ensin loren, josta heität ensimmäisen taian. Sen jälkeen valitset seuraavan loren, josta heität taian jne.
Ei siis tarvitse etukäteen päättää mistä loreista taikansa ottaa.
Deetwo kirjoitti:
Antrax kirjoitti:Oliko Slanni tähän poikkeus? En omista sitä kirjaa enää joten en voi tarkistaa, mutta Slannihan sai valita loitsunsa eri loreista.
Ei muuten, kuin että herra sammakko saa käyttää montaa lorea yhtäaikaa.. Ihan tavallisesti taulukosta slannitkin heittää kuitenkin.
Eivät ne kyllä ihan tavallisesti heitä.
Possu
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

DJ_Silverpig kirjoitti:]Eivät ne kyllä ihan tavallisesti heitä.
Hmmh, joo.. Tarkemmin kun lukee...
Tosiaan sammakkosetä saa viskellä yksitellen jokaisen nopan ja vaihtaa ykköseksi ennen muiden heittämistä.

Jopas on mukava jekku :D

En ole kyllä ikinä ketään nähnyt tuota käyttävän.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
DJ_Silverpig

Deetwo kirjoitti:Jopas on mukava jekku :D

En ole kyllä ikinä ketään nähnyt tuota käyttävän.
Ei siinä pelin alussa, painostavassa tunnelmassa jaksa keskittyä taikojen valitsemiseen kun on aina yhtä kiire pelaamaan. :D
Possu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”