"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

40K Sääntökirja pakollinen ?

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
In Flames

40K Sääntökirja pakollinen ?

Viesti Kirjoittaja In Flames »

Niin ostin Battle for macraggen ja mukana tuli "Rules book",
Onko tuossa kyseisessä vihko/kirjassa kaikki tarvittavat tietot/säännöt päässä pelaamaan oikeaoppisesti 40k miniatyyreillä ?
Tärkeintä on voitto.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Kyseinen kirja on miniversio siitä isosta sääntökirjasta, kirjassa ei ole tosin ison kirjan tausta- ja maalaus/modellaus juttuja, mutta nämä tiedot löytää helposti myös netistä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Kyllä. Kaikki Warhammer 40.000 pelin säännöt. Lisäksi tarvitset vain armeijasi Codexin (armeijakirjan).

Siinä isossa kirjassa se koko tulee kaikesta ylimääräisestä taustatarina tauhkasta, joilla ei säännöllisesti ole väliä. Sääntöosio kummassakin kirjassa on identtinen.
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

kyllä,kaikki välttämätön löytyy,mutta valitettavasti kaikki pikku krääsä puuttuu,itseäni harmittaa esim.fortification sääntöjen puuttuminen taskupokkarista.Lisäksi pikku kirjasesta ei löydy mm.kill teamin tai patrol missionin sääntöjä,mutta muuten huomattavasti edullisempi ja parempi valinta,kulkee helpommin mukana jne...
Draktaron

Viesti Kirjoittaja Draktaron »

Itse pidän tästä pienemmästä enemmän, se on helpompi ja kätsympi kuljettaa mukana.
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Jep, lähinnä taustatauhka ja nuo erikoissäännöt puuttuvat. Tässä listaus mitä pikkukirjassa ei ole:

- Tarkemmat taustat (eri armeijoiden minitaustat olivat pienessäkin mukana)
- Vinkkejä figujen keräilyyn
- Maastonteon perusteita
- Maalausniksejä
- Combat Patrol- säännöt
- Erikoisskenaarioita (Special-, Battle-, Raid- ja Breakthrough-skenut)
- Kill Team- säännöt
- Kampanjapelien perusteet ja esimerkkikampanja
- Figuharrastuksen yleiskuvaus

Combat Patrol löytyy netistäkin, niin GWn sivuilta kuin alkuperäiseltä Patrol Clash-sivustoltakin.

Erratat kannattaa vilkaista, josko oman kodeksin sääntöihin on tullut muutoksia painamisen jälkeen.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
wasara

Viesti Kirjoittaja wasara »

Uzi-99 kirjoitti:Jep, lähinnä taustatauhka ja nuo erikoissäännöt puuttuvat. Tässä listaus mitä pikkukirjassa ei ole:

Sisältääkö uusi iso sääntökirja samantapaisen jokaisen rodun/kansan käsittävän statline -osion kuin 3rd ed. iso sääntökirja? (Vähän siis niin kuin supistetut codexit.)
Taisi olla vanhan painoksen kirjassa osion nimenä "army lists" tai jotain vastaavaa.
"Over clouds my mind will fly, forever now I can't think why
My body tries to leave my soul, or is it me I just don't know"
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

wasara kirjoitti:
Uzi-99 kirjoitti:Jep, lähinnä taustatauhka ja nuo erikoissäännöt puuttuvat. Tässä listaus mitä pikkukirjassa ei ole:

Sisältääkö uusi iso sääntökirja samantapaisen jokaisen rodun/kansan käsittävän statline -osion kuin 3rd ed. iso sääntökirja? (Vähän siis niin kuin supistetut codexit.)
Taisi olla vanhan painoksen kirjassa osion nimenä "army lists" tai jotain vastaavaa.
Ei
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Ja jos ihmettelee syytä miksei nelosedikan sääntökirjoissa noita "armeijalistoja" ole, vastaus on helppo: Kolmos- ja nelosedikan säännöt ovat niin lähellä toisiaan että kolmosedikan kodeksit kelpaavat lähes sellaisinaan (FAQien kanssa) nelosedikan peleihin. Tokihan jotkut kodeksit (Örkit ja Eldarit) ovat muinaisia ja parantamisen varaa on, mutta säännöt ovat yhtä kaikki enimmäkseen yhteensopivia.

Toisin oli tilanne kakkos- ja kolmosedikan välillä, jolloin koko järjestelmä vedettiin lähes uusiksi, ja kakkosedikan kodeksit eivät olleet yhteensopivia uusittujen sääntöjen kanssa. Tästä syystä kolmosedikassa tuli mukana ne armeijoiden säännöt, pitihän ihmisten pystyä pelaamaan kunnes kolmosedikan kodeksi tuli ulos... Ja siihen aikaan ei vielä mitään WWW:tä ollut mistä ihmiset olisivat helposti voineet ladata väliaikaislistoja, joten ne tietenkin piti sisällyttää sääntökirjaan. =)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”