Mielipiteitä Tzeentchistä
Mielipiteitä Tzeentchistä
Kun ehkä keräisinTzeentchiä, olis kysymyksiä;
onko järkeä ostaa heroille "Hero of Tzeentchiä", kun se maksaa 70 pinnaa ja antaa ainoastaan heron käyttää tseentsin taikoja sekä taikoa armori päällä. Eikö kannattaisi käyttää undividedin sorsererii, ei ne tseentsin taiat oo mitään kummosii.
Seuraavaksi: pitäisikö tehdä taistelija armeija? Warriorit maksaa ihan liikaa ja aion kumminki ottaa 3 taikojaa kun kerran ollaan tseenttiläisii, ja se maksaa. Olisko hyvä, jos ottaisinkin horroreita, ne on ihan kohtalaisii ampujii, jos niitä on tarpeeksi.
Kolmanneksi:
Kun Mortal armeijaan tarvii 2 coree
( listaamme olemme jo valinneet 3 level 2 taikoja-aspaa ja plenty of horroreita), oisko järkee tehdä 2 marauder ryhmää coreiksi, taistelijoiksi, aspojen suoljioiksi sekä power daissien lisääjiksi(jos on 4 rykmenttiä ja 3 level 2 sorsererii, kehittävät ne yhdessä 16 power daissia!=D) Ja ne power dicet tulisivat joko tseentin loreen tai shadow, fire tai death.
Listassa ei siis ollut yhden yhtä chaos warrioria.
Voipi olla että teidän mielestänne äsköisessä ei ollut päätä, eikä häntääkään. Mutta jos niin, toivoisin, että annatte kehittäviä ideoita ja esimerkkejä omista listoistanne!
onko järkeä ostaa heroille "Hero of Tzeentchiä", kun se maksaa 70 pinnaa ja antaa ainoastaan heron käyttää tseentsin taikoja sekä taikoa armori päällä. Eikö kannattaisi käyttää undividedin sorsererii, ei ne tseentsin taiat oo mitään kummosii.
Seuraavaksi: pitäisikö tehdä taistelija armeija? Warriorit maksaa ihan liikaa ja aion kumminki ottaa 3 taikojaa kun kerran ollaan tseenttiläisii, ja se maksaa. Olisko hyvä, jos ottaisinkin horroreita, ne on ihan kohtalaisii ampujii, jos niitä on tarpeeksi.
Kolmanneksi:
Kun Mortal armeijaan tarvii 2 coree
( listaamme olemme jo valinneet 3 level 2 taikoja-aspaa ja plenty of horroreita), oisko järkee tehdä 2 marauder ryhmää coreiksi, taistelijoiksi, aspojen suoljioiksi sekä power daissien lisääjiksi(jos on 4 rykmenttiä ja 3 level 2 sorsererii, kehittävät ne yhdessä 16 power daissia!=D) Ja ne power dicet tulisivat joko tseentin loreen tai shadow, fire tai death.
Listassa ei siis ollut yhden yhtä chaos warrioria.
Voipi olla että teidän mielestänne äsköisessä ei ollut päätä, eikä häntääkään. Mutta jos niin, toivoisin, että annatte kehittäviä ideoita ja esimerkkejä omista listoistanne!
Re: Mielipiteitä Tzeentchistä
Marauderit ei saa tzeentchin merkkiä.. ja yksi tzeentchin yksikkö antaa ihan vain yhden nopan, eli tuo kolme velhoa ja neljä blokkia tuottaa 10 noppaa yhteensä.togottaja kirjoitti:oisko järkee tehdä 2 marauder ryhmää coreiksi, taistelijoiksi, aspojen suoljioiksi sekä power daissien lisääjiksi(jos on 4 rykmenttiä ja 3 level 2 sorsererii, kehittävät ne yhdessä 16 power daissia!=D) Ja ne power dicet tulisivat joko tseentin loreen tai shadow, fire tai death.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Huomioi toki, että Tzeentch ei saa käyttää Sorcerereita. Merkin voi ostaa ainoastaan Championeille ja Lordeille, sekä demonicharruille, jolloin niistä tulee siis lvl 2 Tzeentch-velhoja. Eli Exalted champion tzeentchin merkillä ei ole ainoastaan taikoja, vaan myös erittäin kova tappelija.togottaja kirjoitti:Kun ehkä keräisinTzeentchiä, olis kysymyksiä;
Tzeentch-loresta on väännetty asiaa, mutta omasta mielestäni se on ihan hyvä. Ei vedä vertoja esim. Slaaneshille, mutta on kuitenkin erittäin käyttökelpoinen ja monipuolinen.
Aivan, kymmenen noppaa, jos 2 ryhmää neljästä on maraudereita. Mutta saahan tseentin armeijassa olla undivideddiä, jolloin sorcererit ja marauderit olisivat laillisia? Ja okei, on ne tseentin taiat ihan hyviä.
Viimeksi muokannut togottaja, Ma 08.05.2006 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yhteensä joo. Puhuit tosin vain noppien tuottamisesta.togottaja kirjoitti:Aivan, kymmenen noppaa, jos 2 ryhmää neljästä on maraudereita. Mutta saahan tseentin armeijassa olla undivideddiä, jolloin sorcererit ja marauderit olisivat laillisia?
Kyllä niitä tzeentchin charruja kannattaa ennemmin ottaa jos TZ armeijaa tekee, osaavat mokovat vielä tapellakkin... Saavat GWn käteen ja muuta pientä. Ja tietysti saavat kiekon alle, pääsee sillä sitten ottamaan hyötyäkin siitä taikamäärästä.
Undecided sorsien loistuvalikoimakaan ei ole kovin kummoinen, mitä nyt firessä pari ihan kelpo pommia...
- Viiksivallu
Olen itse huomannut exojen ja lordien olevan maailman kovimpia taistelijoita, kun on gw ja orange fire taikana.
Lisäksi ajatellaan, että sinulla on lordi, 2 exaa/aspaa ja vaikkapa 12 poweria, niin lordillasi on parhaimmat taiat mitä loresta voi saada ja exoillasi on orange fire ja red fire, niin käytä niitä dispellin poistoon ja taio lordillasi viimeisenä. Toivottavasti ymmärsitte.
Yleisin teenczh armeija koostuu loharista, disceistä, käärryistä ja screamereista.
Lisäksi ajatellaan, että sinulla on lordi, 2 exaa/aspaa ja vaikkapa 12 poweria, niin lordillasi on parhaimmat taiat mitä loresta voi saada ja exoillasi on orange fire ja red fire, niin käytä niitä dispellin poistoon ja taio lordillasi viimeisenä. Toivottavasti ymmärsitte.
Yleisin teenczh armeija koostuu loharista, disceistä, käärryistä ja screamereista.
Munkki on upporasvassa paistettu pullataikinasta valmistettu makea leivonnainen. Munkkileivonnaisten yleisin muoto on pallo, jonka sisällä on hilloa tai muuta makeaa täytettä.
Jees, painotan edelleen kaikille että lore jonka jokainen spelli voi tehdä järjetöntä tuhoa onnistuessaan on hieman ikävä vastustajalle. Treeman katosi kahteen red fireen kun sain otuksesta tarpeekseni ja semmosta.Karu kirjoitti:
Tzeentch-loresta on väännetty asiaa, mutta omasta mielestäni se on ihan hyvä. Ei vedä vertoja esim. Slaaneshille, mutta on kuitenkin erittäin käyttökelpoinen ja monipuolinen.
Mä en jaksa enään näitä tylsiä armeijoita joilla pitäisi muiden mielestä muka olla niin hauska pelata. Mä saan kiksit siitä että pelaan Tzeentchillä (lueskelee vasta hankittua liber chaotica: Tzeentchiä).
Eli toisin sanoen, muut väittävät Tzeentchiä tylsäksi armeijaksi, mutta en mä ymmärrä.
Tzeentchillä charrut ja kovat yksiköt ovat kaiken a ja o. Mä pelaisin joko 4 disciä tai lohikäärme+disci+disci/wargor.
Toinen kova konsepti on petolordi, 2 wargoria ja bray shamaani/wargor beasteilla. Sitten vaan mennään eteen päin. Tähän saa myös aika paljon tukiyksiköitä, joten ei heikko. Kaatuu ld testiin, jos se 800 pisteen beast herd juoksee niin armeija jää aika ankeaksi.
Kolmas mahdollisuus on sitten Tz demonilegioona, paljon kovia yksiköitä jotka liikkuvat nopeasti. Yleensä 7 lentävää/floattaavaa yksikköä, vastustajalle varmaan se kaikkein ilkein mahdollinen.
Mie oon joskus haaveillut jalka tzeentchistä. Listassa taisi olla reilu sata modelia ja armeija antaisi varmasti antoisia pelejä, sekä itselle että vastustajalle. Mutta armeijoita on jo liikaakin, eli jääkööt vaan hienoksi haaveeksi.
Jokatapauksessa tzeentchin kiva puoli on, että velhoja ei tarvtse ostaa erilleen, tykkään itse kovasti taistelevista velhoista. high elffeilläkin usein mukana on vähintään yksi lvl1 commander.
Myöskin figut ovat komeita. Siinäkin on jo syytä kerrakseen.
Itse olen tyydyttänyt tarpeeni muutosten herraan sisällyttämällä word bearer 40k armeijaani tzeentchin demoneita.
Jokatapauksessa tzeentchin kiva puoli on, että velhoja ei tarvtse ostaa erilleen, tykkään itse kovasti taistelevista velhoista. high elffeilläkin usein mukana on vähintään yksi lvl1 commander.
Myöskin figut ovat komeita. Siinäkin on jo syytä kerrakseen.
Itse olen tyydyttänyt tarpeeni muutosten herraan sisällyttämällä word bearer 40k armeijaani tzeentchin demoneita.
Screamerit on loistavia. Lentävät demonit = pop.togottaja kirjoitti:Ja kertokaa, mitä ihmeen järkee on on screamereissa!
Sama pätee furyihin.
Sotakoneiden, skirmaajien ja muiden pikkuyksiköiden tappajia... Chargekantama tekee niistä hyvin monipuolisia.
- Viiksivallu
Ja huomattavan paljon tehokkaampia kuin fyryt(kestävempiä, enemmän iskuja, woundeja yms.):Dmurmelifox kirjoitti:Ne vaan on niin valattoman söpöjä:Dtogottaja kirjoitti: Ja kertokaa, mitä ihmeen järkee on on screamereissa!
Munkki on upporasvassa paistettu pullataikinasta valmistettu makea leivonnainen. Munkkileivonnaisten yleisin muoto on pallo, jonka sisällä on hilloa tai muuta makeaa täytettä.
Jos tarkoitat että liikkuminen on ainoa tapa tehdä vahinkoa screamereillä, olet ymmärtänyt jotain pahasti väärin. On toki mahdollista että minä ymmärsin väärin mitä yrität sanoa.DeeCee kirjoitti:Ja tekevät vahinkoa vain liikkumalla.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- Mr_Fineday
Yritin saada sellaista touchia, että oi kuinka hienoa kun he voivat myös tehdä vahinkoa pelkästään liikkumalla, yrittäen jättää myös option tavalliseen mättöön.jullevi kirjoitti:Jos tarkoitat että liikkuminen on ainoa tapa tehdä vahinkoa screamereillä, olet ymmärtänyt jotain pahasti väärin. On toki mahdollista että minä ymmärsin väärin mitä yrität sanoa.DeeCee kirjoitti:Ja tekevät vahinkoa vain liikkumalla.
Nyt sait varmasti selvää. Minäkin melkein sain.
Armeijaan kannattaa ottaa juuri niitä yksiköitä, mitä itse haluat.togottaja kirjoitti:Mutta eikö horroreita kannata ottaa?
Ei horroreista mitään hyötyä ole, mutta kyllä ne minun mortal tzeentch -armeijaan aina mahtuivat.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
LOLjullevi kirjoitti:Armeijaan kannattaa ottaa juuri niitä yksiköitä, mitä itse haluat.togottaja kirjoitti:Mutta eikö horroreita kannata ottaa?
Ei horroreista mitään hyötyä ole, mutta kyllä ne minun mortal tzeentch -armeijaan aina mahtuivat.
Mitä veikkaatte, pärjäiskö semmonen armeija, jossa ois pelkästään chariotteja, jotka olis äärimmäisen tuhoisia(siis, antaisin heroille chariotit ja vielä pari coreksi)? Niitä olis vain ehkä 4 tai 5!