Aloittelijan armeijanvalintaa Confrontationiin
- Stormdaemon
Aloittelijan armeijanvalintaa Confrontationiin
Eli kunhan tuossa saan n. 500pts. armeijat Trollbloodeja, Skornea, Mercenaryjä ja Cryxia aikaan (voi viedä vähän aikaa sen puoleen...), niin alan ilmeisesti kerätä pientä armeijaa tännekin puolen (aika monta rautaa tulessa). Katselin tuossa sitä keskustelua GWn hintojen nostamisesta, mikä ärsyttää itseänikin suunnattomasti (eikä FaBakaan enää oikein maistu, pitäisiköhän 40K aloittaa ollenkaan...), niin törmäsin useisiin Confrontation kehuihin ja päätin siis tulla tännekin hieman kuokkimaan. Katselin läpi sitä Rackhemin sivujen Downloads Confrontation säännöstöä ja aloin pohdiskella mahdollista armeijaa. Tässä hieman kyselyä aiheesta:
Loppujen lopuksi minua kiinnostavat Akkyshan haltiat, Mid-Noirin kääpiöt ja Vile-Tysin Devourerit (en suomentanut sentään näitä). Kaikkein eniten juuri Akkyshan, josta taasen ei oikein tunne löytyvän tietoja (Onko teillä sellaisia?).
Kyselisin siis hieman näiden pelitehoista ja painotteista. Olin sen verran laiska ja ajettelematon, että muistin Sotavasaran haun vasta nyt, mutta mikäli linkkiä löytty, niin voiko sitä laittaa?
Ja nyt etsimään googlella kuvia figuista... Toivottavasti vastauksia tulisi pian...
Loppujen lopuksi minua kiinnostavat Akkyshan haltiat, Mid-Noirin kääpiöt ja Vile-Tysin Devourerit (en suomentanut sentään näitä). Kaikkein eniten juuri Akkyshan, josta taasen ei oikein tunne löytyvän tietoja (Onko teillä sellaisia?).
Kyselisin siis hieman näiden pelitehoista ja painotteista. Olin sen verran laiska ja ajettelematon, että muistin Sotavasaran haun vasta nyt, mutta mikäli linkkiä löytty, niin voiko sitä laittaa?
Ja nyt etsimään googlella kuvia figuista... Toivottavasti vastauksia tulisi pian...
Miten sydämesi kutsuu,
niin liki rintaa pimeys on,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
- Half-breed
No noista kaikista en voi sanoa mitään rakentavaa, mutta Devoista sitäkin enemmän. Devourerit of Vile-Tis on puolihaltioiden ja wolfeneiden (Ihmissusia) muodostama liittoutuma, joten maalauksen suhteen ei ainakaan tule aika tylsäksi, kun niin paljon erinlaista maalattavaa on. Pelitehoiltaan devot ovat erittäin kovia, sillä näillä on erittäin hyvä kestokyky, voima ja nopeus, joten taistelut käydään yleensä näiden ehdoilla. Rohkeuden suhteen devot ovat keskitasoa parempia, joten joukot pysyvät yleensä hyvin järjestyksessä (Ellen minä heittele niitä testejä.), mutta kuri (Discipline) suhteen devot ovat hyvin heikoilla. Devoilla parhaimmat Discipline arvot ovat suurinpiirtein muiden halivmpien charrujen tasolla, joten yleensä vastustaja saa päättää aloituksesta ja järjestyksen jolla taistelut käydään.
Kaiken kaikkiaan devot ovat kuitenkin yksi konfrontaation kovimmista armeijoista ja klaanilisän avulla näistä saa juustoa.
Edit: Discipline = kuri, miten minä en tuota suomennosta heti keksinyt?
Kaiken kaikkiaan devot ovat kuitenkin yksi konfrontaation kovimmista armeijoista ja klaanilisän avulla näistä saa juustoa.
Edit: Discipline = kuri, miten minä en tuota suomennosta heti keksinyt?
Viimeksi muokannut Half-breed, La 27.05.2006 20:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Akkyshaneille ei vielä ole figuja, eikä sen koommin kovin paljoa fluffiakaan. Jotain löytyy, mutta ei paljoa.
Mid-Noreja on itselläni lähes koko linja hyllyssä maalattuna. Ei ihan kaikkia, mutta melkein. Onhan noilla tullut muutamakymmentä peliä pelattuakin...
Mid-Noreilla on linjassa suhteellisen paljon valinnanvaraa. Löytyy halpoja (mutta hyviä!) warrioreja, toisaalta kovaa iskeviä kyklooppeja ja liikkuvia prowlereita. Suurin miinus on yleensä hitaus, sillä liike on pääosin 7,5cm (eli 15 juosten). Hitaus on kyllä kompensoitavissa - pitää vain harkita mitä ottaa mukaan. Charruissa on myös paljon valinnanvaraa, voit ottaa halvempia charruja, kenties yhden kovan tappelijan tai yhtälailla kovaluokkaista magiaa/pappejakin. Voinen lyhyesti vaikka kertoakin muutamasta usein käyttämästäni hahmosta:
Warriors of the abyss - Halpoja (10AP) mutta hyviä. Peruskuraa, jolla saa ylimääräiset pisteet hassattua pois.
Scourge bearerit: Halpoja ja hyviä - 18AP hintaan jannu, joka oikeesti on pelottava. Hyviä perusjannuja listaan.
Incubuses aka. madot: Hieman scourge bearereja kalliimpia, mutta yhtälailla kovaa lyöviä hyviä perusjannuja.
Sentinelit: Hviä scoutteja kovalla (12,5cm) liikkeellä. Monta kertaa yllättäneet jopa itsenikin vastustajasta puhumattakaan.
Prowlerit: Eliittiä, 31ap/kpl. Kovaa iskeviä 15cm liikkeellä varustettuja "ratsumiehiä". Aina joku näistä mukana.
Charruista usein käytän seuraavia:
Kelzaral le Diabolical. Kovan tason pappi (saa "voimaa" ympärillä olevista joukoista), joka voi kutsua porukkaa kentälle tai vastaavasti tehdä kovaakin vahinkoa vastustajalle.
Mahal the Enhancer: Kova maagi, jolle on valitettavasti vain muutama tosi kova loitsu, joilla sitten tehdään dumpaa.
Akkadhlet: Kova maagi tämäkin, muutama tosi hyvä loitsu.
Azahir the Mad: Kovakestoinen halpa charru, vähintään kokeilemisen arvoinen
Araqsalil the skinner/Nilarakh the Evildoer: Melkein identtiset charrut, ihan hyviä, mikäli War Staffin haluaa (muusikon & lipunkantajan & boonukset näistä).
Mid-Noreja on itselläni lähes koko linja hyllyssä maalattuna. Ei ihan kaikkia, mutta melkein. Onhan noilla tullut muutamakymmentä peliä pelattuakin...
Mid-Noreilla on linjassa suhteellisen paljon valinnanvaraa. Löytyy halpoja (mutta hyviä!) warrioreja, toisaalta kovaa iskeviä kyklooppeja ja liikkuvia prowlereita. Suurin miinus on yleensä hitaus, sillä liike on pääosin 7,5cm (eli 15 juosten). Hitaus on kyllä kompensoitavissa - pitää vain harkita mitä ottaa mukaan. Charruissa on myös paljon valinnanvaraa, voit ottaa halvempia charruja, kenties yhden kovan tappelijan tai yhtälailla kovaluokkaista magiaa/pappejakin. Voinen lyhyesti vaikka kertoakin muutamasta usein käyttämästäni hahmosta:
Warriors of the abyss - Halpoja (10AP) mutta hyviä. Peruskuraa, jolla saa ylimääräiset pisteet hassattua pois.
Scourge bearerit: Halpoja ja hyviä - 18AP hintaan jannu, joka oikeesti on pelottava. Hyviä perusjannuja listaan.
Incubuses aka. madot: Hieman scourge bearereja kalliimpia, mutta yhtälailla kovaa lyöviä hyviä perusjannuja.
Sentinelit: Hviä scoutteja kovalla (12,5cm) liikkeellä. Monta kertaa yllättäneet jopa itsenikin vastustajasta puhumattakaan.
Prowlerit: Eliittiä, 31ap/kpl. Kovaa iskeviä 15cm liikkeellä varustettuja "ratsumiehiä". Aina joku näistä mukana.
Charruista usein käytän seuraavia:
Kelzaral le Diabolical. Kovan tason pappi (saa "voimaa" ympärillä olevista joukoista), joka voi kutsua porukkaa kentälle tai vastaavasti tehdä kovaakin vahinkoa vastustajalle.
Mahal the Enhancer: Kova maagi, jolle on valitettavasti vain muutama tosi kova loitsu, joilla sitten tehdään dumpaa.
Akkadhlet: Kova maagi tämäkin, muutama tosi hyvä loitsu.
Azahir the Mad: Kovakestoinen halpa charru, vähintään kokeilemisen arvoinen
Araqsalil the skinner/Nilarakh the Evildoer: Melkein identtiset charrut, ihan hyviä, mikäli War Staffin haluaa (muusikon & lipunkantajan & boonukset näistä).
Akkyshanit lienevät puoliksi haltijoita, puoliksi hämähäkkejä - esim. lisääntyminen taitaa tapahtua munimisen kautta. Näille on kai yksi figu olemassa, eikä sitäkään ole vielä julkaistu.
Devopelaaja ja Mid-nor -pelaaja lienevät vastanneet kattavasti omien armeijoidensa osalta. Lisäkeskustelua Confrosta kattavammin osoitteessa: http://www.konfrontaatio.net/keskustelu/ - moni confropelaaja ei harrasta enää sotun puolella hengailua
Devopelaaja ja Mid-nor -pelaaja lienevät vastanneet kattavasti omien armeijoidensa osalta. Lisäkeskustelua Confrosta kattavammin osoitteessa: http://www.konfrontaatio.net/keskustelu/ - moni confropelaaja ei harrasta enää sotun puolella hengailua
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- Stormdaemon
- Half-breed
- Stormdaemon
Hienoa, yritänkin aina hieman erottua massasta (paitsi FaBa magian kanssa, se on yleensä maxattu). Kiitso tuostakin tiedosta ja kiitos.Half-breed kirjoitti:Unohdin mainita vielä yhden hyvän puolen devoista. Ne ovat aika harvinainen porukka vielä Suomessa (Tai näin olen kuullut.) Tervetuloa kapinaan kuitenkin.
Miten sydämesi kutsuu,
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
miten kuuma veren laulu
kaulallasi on.
-
hyytelöperuna
Mun mielestä devot ovat varsin suosittuja Suomessa. Epäkuolleet, Goblinit ja Ophidianit taitavat olla niitä harvinaisimpia. Suosituimpia ovat varmaan Dirzit, Griffinit sekä Mid-Norit. Muut menevät siihen kestikastiin.Half-breed kirjoitti:Unohdin mainita vielä yhden hyvän puolen devoista. Ne ovat aika harvinainen porukka vielä Suomessa (Tai näin olen kuullut.) Tervetuloa kapinaan kuitenkin.
cadwallon taitaa olla se harvinaisin
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Mites Cynwäll? Onko siitä mihinkään? Ei konfrontaatio.netin puolelta ihmeitä löytynyt. Nätit figut ainakin, ihan sen pohjalta noilla meinasin aloitella. Aattelin ottaa Soimin tai Galhyanin johtoon(mitkä muut ovat charactereita noilla?) ja joukoiksi asadareja, azure hunttereita ja varsymejä sekä jos pisteitä riittää khidarymejä. Kaikki näteimmät figut+jouskareita 
Heikkoja kuin mitkä, mutta kikkailemalla pärjää. Tosin uutuudet kuten Khidarymit ja Sylann ovat jo aika kovia jätkiä, ja tasapainottavat muuten paperisia joukkoja hyvin.Oberon_ kirjoitti:Mites Cynwäll? Onko siitä mihinkään?
Sylann on paras charru Cynwälleille. Osaa lyödä, ja osaa ottaa osumaakin vastaan kuolematta heti. Galhyan on aika hyvä maagi, mutta Soim, Syd de Kaiber ja Nelphaell ovat aika lailla ylihinnoiteltua kuraa.Oberon_ kirjoitti:Aattelin ottaa Soimin tai Galhyanin johtoon(mitkä muut ovat charactereita noilla?)
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
kuulostaa ihan haltioiltaJyperman kirjoitti: Heikkoja kuin mitkä, mutta kikkailemalla pärjää. Tosin uutuudet kuten Khidarymit ja Sylann ovat jo aika kovia jätkiä, ja tasapainottavat muuten paperisia joukkoja hyvin.
No, mietitään sitten Galhyanin ja Sylannin väliltä(sekin on erinätti nappina, kartoin sitä lähinna siksi, että en ollu heti khydarimeja ottamassa). WH&LOTR pelaajana noi teemat hämää sen verran, ettei kehtaa ottaa jonkun sortin unitti-heroa johtamaan joukkoa jos niitä sen joukkoja ei ole siellä(-ei Sylannia ilman khydarimeja, ei Soimia ilman niitä yksiä). Galhyanille olisi ollut asadaritSylann on paras charru Cynwälleille. Osaa lyödä, ja osaa ottaa osumaakin vastaan kuolematta heti. Galhyan on aika hyvä maagi, mutta Soim, Syd de Kaiber ja Nelphaell ovat aika lailla ylihinnoiteltua kuraa.