Kauheimmat taistelut jossa itse olet hävinnyt että hävettää.
Kauheimmat taistelut jossa itse olet hävinnyt että hävettää.
Kuinka hävisit pelisi
Re: Kauheimmat taistelut jossa itse olet hävinnyt että hävet
Jos häviän pelin sen takia että unohdin säännön/muistin sen väärin niin sitten potuttaa ja komeasti.Lord kirjoitti:Kuinka hävisit pelisi
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- The Captain
- Valvoja
Tämä sopisi varmaan paremmin yleisiin figukeskusteluihin, niin pääsisi sitten häpäisemään itsensä muutenkin kuin 40K-muisteloilla.
Yksi Blood bowl -ottelu viime viikolta on kyllä mainitsemisen arvoinen. Pelasin high elfeillä (agility 4, kämmii yleensä vain ykkösellä). Heitin ykkösiä liioittelematta 2/3 nopanheitoistani. Mm. tällaisia tapauksia:
Ukkoni on juuri juoksemassa maaliin, tarvitsee yhden go for it -heiton: ykkönen. Sillä on onneksi sure feet -taito, ja se saa heittää epäonnistuneen go for it -heiton uudestaan: ykkönen. Ukko kaatuu, pallo putoaa, vuoro päättyy. Vastustaja juoksee ukon kiinni.
Ukkoni on kiinni vastustajassa, pallo kahden ruudun päässä vastustajan maalialueella. Tarvitsee siis vain dodgata pois ja nostaa pallo (2 nopanheittoa, molemmat onnistuvat 2+:lla), ja saan tehtyä maalin. Lähden liikkumaan ja heitän dodgen: ykkönen. Eipä hätää, ukolla on dodge-taito ja saa heittää epäonnistuneet uudestaan: kakkonen. Huh. Menen nostamaan pallon: ykkönen. Käytän yhden team re-rollin: ykkönen. Pallo lipeää ja vuoro päättyy.
Vastustaja kaataa pelaajani omalla vuorollaan, joudun käyttämään apteekkarini sen pelastamiseksi (en heitä ykköstä!). Vastustaja ei onneksi saa nostettua palloa, joten minulla on sama tilanne kuin edellisellä vuorollani.
Lähden dodgaamaan irti vastustajasta: ykkönen. Käytän dodge-re-rollia: ykkönen. Ukko nurin, vuoro päättyi.
Mikä parasta, sama äijä teki saman tempun kahdessa peräkkäisessä pelissä.
Omia mokia voi kyllä aina kirota, mutta eniten harmittaa se, että itsellä on loistava taktiikka ja vastustaja tyhmäilee koko ajan, ja silti itse häviää sen takia, että heittää pelkkää ykköstä.
Yksi Blood bowl -ottelu viime viikolta on kyllä mainitsemisen arvoinen. Pelasin high elfeillä (agility 4, kämmii yleensä vain ykkösellä). Heitin ykkösiä liioittelematta 2/3 nopanheitoistani. Mm. tällaisia tapauksia:
Ukkoni on juuri juoksemassa maaliin, tarvitsee yhden go for it -heiton: ykkönen. Sillä on onneksi sure feet -taito, ja se saa heittää epäonnistuneen go for it -heiton uudestaan: ykkönen. Ukko kaatuu, pallo putoaa, vuoro päättyy. Vastustaja juoksee ukon kiinni.
Ukkoni on kiinni vastustajassa, pallo kahden ruudun päässä vastustajan maalialueella. Tarvitsee siis vain dodgata pois ja nostaa pallo (2 nopanheittoa, molemmat onnistuvat 2+:lla), ja saan tehtyä maalin. Lähden liikkumaan ja heitän dodgen: ykkönen. Eipä hätää, ukolla on dodge-taito ja saa heittää epäonnistuneet uudestaan: kakkonen. Huh. Menen nostamaan pallon: ykkönen. Käytän yhden team re-rollin: ykkönen. Pallo lipeää ja vuoro päättyy.
Vastustaja kaataa pelaajani omalla vuorollaan, joudun käyttämään apteekkarini sen pelastamiseksi (en heitä ykköstä!). Vastustaja ei onneksi saa nostettua palloa, joten minulla on sama tilanne kuin edellisellä vuorollani.
Lähden dodgaamaan irti vastustajasta: ykkönen. Käytän dodge-re-rollia: ykkönen. Ukko nurin, vuoro päättyi.
Mikä parasta, sama äijä teki saman tempun kahdessa peräkkäisessä pelissä.
Omia mokia voi kyllä aina kirota, mutta eniten harmittaa se, että itsellä on loistava taktiikka ja vastustaja tyhmäilee koko ajan, ja silti itse häviää sen takia, että heittää pelkkää ykköstä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Mua harmittaa eniten omat mokaukset. Huono aloitus pelille on laittaa äijänsä aivan väärään paikkaan. jolloin siitä saa kärsiä koko pelin, esim Örkkien joukkojun kuljetus vempeleiden sijoittelu pitkin kenttää jolloin vihollinen saa ammuttua kaikki rikki. Kerran onnituin laittamaan (en tajua miksi) 3 örkkiä hyvään suojaan ja loput sen ulkopuolelle, vaikka suojassa oli tilaa. sitten vihollinen ampui ne kaikki. tosi fiksua.
Kesken pelin tehdyt mokat harmittaa myös. Ukkoja unohtui reserviin, aseita jäi ampumatta, tai joku oleellinen esine unohtui.
Lopuksi kaikkein pahin harmittaja yksi nopan heitto: Aloitus.
Joka ratkaisee lähes koko pelin, varsinkin mun örkeillä jos voitan vihollinen ampuu kerran mun ukkoja jos häviän se ampuu kolme.
Kesken pelin tehdyt mokat harmittaa myös. Ukkoja unohtui reserviin, aseita jäi ampumatta, tai joku oleellinen esine unohtui.
Lopuksi kaikkein pahin harmittaja yksi nopan heitto: Aloitus.
Joka ratkaisee lähes koko pelin, varsinkin mun örkeillä jos voitan vihollinen ampuu kerran mun ukkoja jos häviän se ampuu kolme.
9th Age duunari
Mua ketuttaa kaikista eniten se jos se jota vastaan pelaan heitttää ihan ihme heittoja kuten tässä 2 viikkoo sitten kävi..
pelasin serkun BA:ta vastaan. Ensin death company :
serkul 4x5 äijä tact. squad. jokaisesta tulee 2 death comp. äijää.
sitten assault squadeista ja term. squadista ei tuu. chaplainilta tuli sit viel 6.. No ei se mitään.
Serkku saa ekan vuoron. DC menee bLACK raGES 6 tuumaa extraa. pääs assaulttaamaan mun snipu scouttei
ja sitten missile launcher tuhoo mun lantikan jos 7 terminaattoria sisäl. se oli hauskaa sitten se.ja niistä turmionaattoreista kuolee 2 :x
semmosta. ei se niin paljoo haittaa jos omat heitot kusee..
pelasin serkun BA:ta vastaan. Ensin death company :
serkul 4x5 äijä tact. squad. jokaisesta tulee 2 death comp. äijää.
sitten assault squadeista ja term. squadista ei tuu. chaplainilta tuli sit viel 6.. No ei se mitään.
Serkku saa ekan vuoron. DC menee bLACK raGES 6 tuumaa extraa. pääs assaulttaamaan mun snipu scouttei
semmosta. ei se niin paljoo haittaa jos omat heitot kusee..
Viikonloppuna oli hirvein peli mitä oon pelannu...
Pelasin iigeetä vastaan patrol missionin necroneillani ja onpa kivaa kun ensin laitetaan vain 1 trooppi ja kulmista alotetaan ja heittoreservit... noh eka unitti paukutettiin tokal vuorol tohjoks ja lordikin tuli vasta kolmannella vuorolla. basiliski kulmassa ja lemanrussit teki oikein hyvää jälkeä...
mutjoo.. ens kerral pitcheddii pitää ottaa iigeet vastaa eikä patrol...
Pelasin iigeetä vastaan patrol missionin necroneillani ja onpa kivaa kun ensin laitetaan vain 1 trooppi ja kulmista alotetaan ja heittoreservit... noh eka unitti paukutettiin tokal vuorol tohjoks ja lordikin tuli vasta kolmannella vuorolla. basiliski kulmassa ja lemanrussit teki oikein hyvää jälkeä...
mutjoo.. ens kerral pitcheddii pitää ottaa iigeet vastaa eikä patrol...
Myytävänä Necron Armeija... yv jos kiinnostaa..
koko pelin aikana vai yhdessä ampumisessa?mr.tp kirjoitti:Nyyh. Ensimmäinen pelini (muista kuin eilisen päivän) Säälittävää. Sain YHDEN siis YHDEN Khaos berzerkerin tapetuksi 2x6 fire warrioreilla ja toisen ryhmän yli rullasi rhino. niin niin se oli aeka pieni peli
12 * 1/2 * 4/6 * 2/6 = 1 1/3 woundia yhdessä ampumisessa, olettaen että ei ole rapid fire range, joten tuo 1 ruumis ei ole mitenkään huonosti.
gaming since '92
Ikävä virhe oli heittää sellanen legendaarinen 200p lordi ja sen terminator retinue keskelle 40 slugga boyzia. mistäs olisin muistanu, että ne chopat sallii vaan 4+ saven. No onneks voitin silti, mutta silti...
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
-
pronssikivi
Fantasy battlessa oli kohtuullisen epämiellyttävää huomata, että mun noin 375p uber- tappo lordini chosen knihtien seurassa ei jotenkin päässyt koko pelin aikana closeen(2 knihtiä sai lyötyy blokkia reunaan...kerran).
-pronssikivi/Zambas-
Kaikki liha tottelee kuria...
...Melkein.
Re: Kauheimmat taistelut jossa itse olet hävinnyt että hävet
Näin mulle kävi että unohdin (en tuennyt) että termikset (terminaattorit) ei saa sweepata kun niillä on niin heavy armorit. Ne tuli taivaalta ja tapoin pari ja ne meni lähimmän squadin kimppuun ja tappo ja sweepas ja tappo ja tappo ja tappo ja tappo kun fire warriorit on kuuluisasti huono closiksessa. En tiedä tietääkö vastustajani että ne ei saa sweeppaa vai käyttikö hän tilaisuuden hyväksi.tneva82 kirjoitti:Jos häviän pelin sen takia että unohdin säännön/muistin sen väärin niin sitten potuttaa ja komeasti.Lord kirjoitti:Kuinka hävisit pelisi
2 Terminator squadia deep strikee Taukkien neljän fire warrior ryhmän taakse(joista 3 pinned by mun vindicare ja whirlwind). Noh, se yks ryhmä ampuu. 10 Osumaa, 10 woundia, YHDEKSÄN YKKÖSTÄ ARMOR SAVEIHIN!. Noh, mitäs mokomasta, onhan tässä pari vielä hengissä. Taut CHARGEE JA TAPPAA NE TERMINAATTORIT CLOSE COMBATISSA.
Noh, tapanpas ne sitten tolla eversorilla(tiedän, 2 assasinia on xsiit, muttei mun iteväsätylle chapterille.) Eversor lyö 4+D6 hyökätessään. Charge, D6 heitoksi 6! Nyt kuoli sun fire warrioris totean vihulaiselle. Noh, eversor lyö 7 ohi, ja saa aikaan HURJJAT 1(!!) woundia niillä osuneilla lyönneillä... Sitten tulee fire warrior ja TAPPAA SEN. Noh, onneksi Biomeltdown sentään tappoi 7 fire warrioria.
Noh, tapanpas ne sitten tolla eversorilla(tiedän, 2 assasinia on xsiit, muttei mun iteväsätylle chapterille.) Eversor lyö 4+D6 hyökätessään. Charge, D6 heitoksi 6! Nyt kuoli sun fire warrioris totean vihulaiselle. Noh, eversor lyö 7 ohi, ja saa aikaan HURJJAT 1(!!) woundia niillä osuneilla lyönneillä... Sitten tulee fire warrior ja TAPPAA SEN. Noh, onneksi Biomeltdown sentään tappoi 7 fire warrioria.
Tämä ei oo mikään taktiikkajuttu, mutta tappio tulee joka tapauksessa 98% varmuudella kun otetaan huomenna kaverin kanssa n. 1500 pointsin matsi Örkit vs. Space Wolves+Daemonhunters... Ja arvatkaa kumpi pelaa örkeillä... no minä tietenkin. Mulla ei oo kyllä mitään mahdollisuuksia että siitä tulee aika karmaiseva tappio. Pitää yrittää vaan pelata kunnialla ja listiä edes muutama sen ukkeli... 
Ruthlessness is the kindness of wise
Eipä tuo nyt niin pahalta näytä. Kultti käyttöön vaan ni pitäis pelittää!
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464