Haradrimillä aloittaminen
Haradrimillä aloittaminen
Eli mitä kannattaisi ostaa alkuun. Ajattelin ensin Olifanttia mutta se kun tuppaa maksamaan fantsussa liian paljon minun kukkarolleni.
Osta 1kpl harad warruja, sillä pääset ainakin alkuun.
Eli_näitä
Sen pellefantin voit sitten joskus käydä lunastamassa.
Eli_näitä
Sen pellefantin voit sitten joskus käydä lunastamassa.
"Do what you must, do all you can, break all the fucking rules and go to hell with Superman and die like a champion ye hey!"
Tämän kuuluisi kyllä olla tuolla the lord of the rings puolella ei armeija listoissa.
Ja tuota, itse aloittaisin haradrim armeijan näin 2x perus warrior boxeja (20e/kpl) ja kaptaini tai kaksi. Tämän jälkeen hommaisin Hasharinin ja Sulladanin jonka jälkeen laajentaisin joukkojani ratsumiehiin (35e/ 5 ratsumiestä). Mumakil sitten viimiseksi.
Ja tuota, itse aloittaisin haradrim armeijan näin 2x perus warrior boxeja (20e/kpl) ja kaptaini tai kaksi. Tämän jälkeen hommaisin Hasharinin ja Sulladanin jonka jälkeen laajentaisin joukkojani ratsumiehiin (35e/ 5 ratsumiestä). Mumakil sitten viimiseksi.
-
Gandalf The Grey
No mää ainakin alotin Wood Elffit ( ja alottasin Haradimitkin jos alottasin ) sillä 24 neljän ukon paketilla. Mutta, mää ainakin aluks ostin jotain halpaa kun alotin LOTR:in harrastamisen että pääsen jyvälle siitä, ja jos ei ois kiinnostanu niin en ois menettäny paljon rahaa mutta tietysti se alkoi heti kiinnostaa
Eli jos et oo ikinä ennen ostanu nii musta kannattas ostaa aluks joku kahenkympin paketti ( vaikka on sekin aika kallis ). Ja et sää kyl muutenkaa alottelija taida olla nii tohon alku kysymykseen sanoisin vastaukseks et osta se 24 ukon paketti.
- The Captain
- Valvoja
No en nyt järkevyydestä tiedä. Perus-haradilaisissa ei ole montakaan posea, joista saisi ratsain luontevan näköisen. Toisaalta raidereiden tasan kaksi posea ei houkuttele sekään. Turnauskäyttöä lannistaa vielä sekin, kun ratsastajilla on joka jätkällä jousi (ja minun psykologiassani on proxyttamiseen tai omien sääntöjen keksimiseen verrattavaa, että "vain jousi kädessä olevilla äijillä on jousi" - miksi se kirottu jousi piti siihen profiiliin laittaa vakioksi, jos sitä kerran ei saa käyttää? Jaksaa ottaa kupoliin tuo GW:n pelisuunnittelijoiden krooninen idiotismi, joka ilmeisesti johtuu Nottinghamin juomavedestä, kun ei noiden syntyperästäkään voi johtopäätöksiä tehdä.).voi kirjoitti: Mutta järkevintä ne on konvata harad warrioreista ja rohanridereistä.
Puhdas haradilaisarmeija on aika kökkö pelillisesti. Massaa ei saa tarpeeksi ja soturit ovat huonoja. Kapteeni tahi kuningas hevosella ja lancella näyttää sentään siedettävältä, ja vihollisen rivimassan harventajana Hasharinit ovat pelin parhaimmistoa. Mitään hyvisten sankarien tappajia haradilaisilta ei löydy.
Haradilaisjouset kuulostavat alkuunsa ihan kivoilta, ykkösten rerolliminen näyttää hauskalta. Totuus on, että se auttaa keskimäärin 1/36 tapauksessa (ammuttaessa D5-6 vihollista, joita ne kaikki kumminkin ovat) eli maksimijousillakin vain pariin kolmeen laukaukseen pelissä.
Haradilaiset kärsivät pahasti jousien lukumäärän turnausrajoitteesta (tosin jos sitä ei olisi, haltiat dominoisivat peliä entistä pahemmin) ja jäävät sekunda-rohanilaisiksi huonommalla Defencellä, huonommilla ratsastajilla ja huonommilla sankareilla. Ikään kuin rohanilaisetkaan mitään pelikenttien kuninkaita olisivat.
EDIT: Mutta jos kaikkien näiden huonojen puolien jälkeen olet vielä sitä mieltä, että haluat haradilaisarmeijan aloittaa, saat ainakin asenteikkaan ja tyylikkään armeijan, jota ei ihan jokaisella vastaantulijalla olekaan. Ja jokainen voitto tuntuu sitäkin paremmalta, kun ne ansaitaan pelitaidoilla eikä no-brainer-armeijavalinnoilla.
Aloita yhdestä muoviboksista ja command-blisteristä (kapteeni ja lippu), ja lisää joukkoon myöhemmin lisää sankareita, massaa, heppoja ja fantti. Norsulla on ainakin tyydyttävää pelata, vaikkei se ainakaan keskimääräistä min-maxattua turnaushaltiajousihordea vastaan menestykään.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Itseasiassa minulla ei ole ensimmäistäkään figua eikä minkäänlaista sääntökirjaa joten aloittelija olen. Mutta tuon Mines of the Moria aloituspakkauksen aion ostaa tämän viikon lauantaina (koulun loppumis lahja). Mutta kiitoksia vinkeistä!Gandalf The Grey kirjoitti:No mää ainakin alotin Wood Elffit ( ja alottasin Haradimitkin jos alottasin ) sillä 24 neljän ukon paketilla. Mutta, mää ainakin aluks ostin jotain halpaa kun alotin LOTR:in harrastamisen että pääsen jyvälle siitä, ja jos ei ois kiinnostanu niin en ois menettäny paljon rahaa mutta tietysti se alkoi heti kiinnostaaEli jos et oo ikinä ennen ostanu nii musta kannattas ostaa aluks joku kahenkympin paketti ( vaikka on sekin aika kallis ). Ja et sää kyl muutenkaa alottelija taida olla nii tohon alku kysymykseen sanoisin vastaukseks et osta se 24 ukon paketti.
-
Gandalf The Grey
- The Captain
- Valvoja
Joopa joo. Oli minullakin täysin haradilaisista tehty armeija Lahden War Partyssa, ja sijoituin kakkoseksi. Vastustajat pelasivat paskasti ja heittivät noppaa yhtä paskasti. Kaikkea voi sattua.banzgo kirjoitti:Nyt herra Capteeni on vähän väärässä. Itse oli turnauksessa harad listalla ja voitin kaikki pelini. Että kyllä niillä pärjää jos niitä osaa käytää. Itselläni ei edes ollu fanttia tai ratsuväkeä.
SILTIKIN jos vaikkapa 600 pisteen pelissä vastaan asettuu jokin kiva haltiateemalista vaikkapa Glorfindelillä, Legolaksella ja nipulla haltiajousia tai Gondorin ranger+citadel guard -posse, niin en minä haradilaisten puolesta vetoa löisi. Hyviksien S2 jousia vastaan D4:n ja D5:n ero on elämän ja kuoleman ero, eivätkä haradrim osaa mitään niin hyvin, etteikö joku muu osaisi samaa paremmin tai halvemmalla.
Kuka tahansa tomppeli osaa sijoittaa keihäällä ja jousella aseistetun haradilaisen Morannon orcin tai Easterlingin taakse (ja vielä itäläiskeihään näiden taakse) ja olla olevinaan paraskin taktikko. Mutta siinä vaiheessa, kun koko armeija koostuu F3, D4 jätkistä, joiden ainoa taktinen etu on se, että joka jätkä voi tukea keihäällä toisiaan, ei olla kovin vahvoilla. (Tosin ainakin War partyn skaalassa tuo joka jätkän aseistaminen keihäällä osoittautui hiton hyväksi ratkaisuksi.) Kukaan muu kuin hasharin ei osaa lyödä, ja jos sankareiksi ottaa hasharineja, jäädään ilman mightia ja couragea. Ja haradilaisten saaminen brokeniksi ei ole ongelma eikä mikään.
Mutta jos ne haradilaiset ovat niin kovia, niin otan mieluusti haasteen vastaan. Otan jonkun hyvisarmeijani (Elven havens tai Grey Company - Vihreä liittoni nyt oli ja on vitsi), ja sitten kokeillaan haradilaisiasi vastaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-
Gandalf The Grey
Mä kai oon aika tomppeli koska mä en osais sijoittaa nuita haradime morannorien taakse ( tai osaan mut ei kai tulis ekana mieleen )The Captain kirjoitti: Kuka tahansa tomppeli osaa sijoittaa keihäällä ja jousella aseistetun haradilaisen Morannon orcin tai Easterlingin taakse (ja vielä itäläiskeihään näiden taakse) ja olla olevinaan paraskin taktikko. Mutta siinä vaiheessa, kun koko armeija koostuu F3, D4 jätkistä, joiden ainoa taktinen etu on se, että joka jätkä voi tukea keihäällä toisiaan, ei olla kovin vahvoilla. (Tosin ainakin War partyn skaalassa tuo joka jätkän aseistaminen keihäällä osoittautui hiton hyväksi ratkaisuksi.) Kukaan muu kuin hasharin ei osaa lyödä, ja jos sankareiksi ottaa hasharineja, jäädään ilman mightia ja couragea. Ja haradilaisten saaminen brokeniksi ei ole ongelma eikä mikään.
Mut kuitenkii, nii eihän sil oo väliä jos ei voittas, koska hauskuushan on tärkeintä. Ja jos on roppakaupalla onnea niin voihan sitä voittaa! Eikä välttämättä edes tarvita onnea, jos on taitoa