Obliteraattorien määrä?
- Apocalypse
Obliteraattorien määrä?
Eli kysymys kuuluu että kuinka paljon obliteraattoreja saa chaos armeijaan? Tuossa codexissa lukee että saa vain yhden squadin.
-
hotsauceteddy
no saat sen yhden squadin, johon menee se 1-3 oblia. jos pelaat iron warrioreilla niin tuo 0-1 rajoitus poistetaan ja saat ottaa 3 squadia jos haluat, eli maksimissaan 9 oblia.
-1-3 oblia yhessä squadissa taviskaamoksessa
-1-9 oblia IW-listassa
en nyt oikeen tajunnu mikä tässä sitten oli niin vaikeaa...
-1-3 oblia yhessä squadissa taviskaamoksessa
-1-9 oblia IW-listassa
en nyt oikeen tajunnu mikä tässä sitten oli niin vaikeaa...
-
Kidhidalco
IW:t tosin voivat vaihtaa kaksi Fastia yhteen Heawyyn. Varsin yleistä ja usein se ainut syy pelata IW:llä.
Täten siis: Iron Warrioreilla Obleja voi siis olla 1-12. Yritä siinä sitten piilotella tankkeja ja sen sellaista
Tarkoitus olisi rakennella IW lista jossa mahd. 4x2 Oblia pohjalla.
hyvinhän se sitten meni
kiitos korjauksesta
Täten siis: Iron Warrioreilla Obleja voi siis olla 1-12. Yritä siinä sitten piilotella tankkeja ja sen sellaista
hyvinhän se sitten meni
Viimeksi muokannut Kidhidalco, Su 04.06.2006 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oudot ovat tutut kasvot dementikolle
Plaa, oblit on elite kamaa.Kidhidalco kirjoitti:IW:t tosin voivat vaihtaa kaksi Fastia yhteen Heawyyn. Varsin yleistä ja usein se ainut syy pelata IW:llä.
Täten siis: Iron Warrioreilla Obleja voi siis olla 1-12. Yritä siinä sitten piilotella tankkeja ja sen sellaistaTarkoitus olisi rakennella IW lista jossa mahd. 4x2 Oblia pohjalla.
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
- dead flesh penalty
ERM. Oblit ovat elite-valinta, joten kyllä niitä saa IW:llekkin vain 0-9.Kidhidalco kirjoitti:IW:t tosin voivat vaihtaa kaksi Fastia yhteen Heawyyn. Varsin yleistä ja usein se ainut syy pelata IW:llä.
Täten siis: Iron Warrioreilla Obleja voi siis olla 1-12. Yritä siinä sitten piilotella tankkeja ja sen sellaistaTarkoitus olisi rakennella IW lista jossa mahd. 4x2 Oblia pohjalla.
edit:
Obliteratorit
Eli en halunnut aloittaa uutta otsikkoa niin kysyn tähän seuraavan kysymyksen.
Mikä on Mielestänne Obliteratorien paras määrä?
Minä itse olen tullut siihen tulokseen että 2 tavallisella kaaosarmeijalla ja 4 Iron Warrioreilla.
Kaksi ryhmässä on hyvä mielestäni siitä syystä, että pisteitä saa vastustaja tuhotuista Obliteratoreista vasta silloin kun ryhmästä on molemmat Oblit tuhottu. Kahdella on myös maaston "takaa" ampuminen/kikkaileminen helpompaa kuin kolmella. Lisäksi 210 pistettä yksiköstä joka liikkuu D6 on mielestäni liikaa.
Sitten kysyisin vielä, että toimiiko 8-9 Obliteratoria oikeasti? (olen kuullut / lukenut sotusta sellaisia määriä käytettävän). Määrä tuntuu liialliselta, koska Oblit maksaa loppujen lopuksi aika paljon raskaista aseistaan ja kestää tulitusta vähemmän kuin Havocit ja Sataset.
Itselläni on neljä Oblia tällä hetkellä kerättynä.
Mikä on Mielestänne Obliteratorien paras määrä?
Minä itse olen tullut siihen tulokseen että 2 tavallisella kaaosarmeijalla ja 4 Iron Warrioreilla.
Kaksi ryhmässä on hyvä mielestäni siitä syystä, että pisteitä saa vastustaja tuhotuista Obliteratoreista vasta silloin kun ryhmästä on molemmat Oblit tuhottu. Kahdella on myös maaston "takaa" ampuminen/kikkaileminen helpompaa kuin kolmella. Lisäksi 210 pistettä yksiköstä joka liikkuu D6 on mielestäni liikaa.
Sitten kysyisin vielä, että toimiiko 8-9 Obliteratoria oikeasti? (olen kuullut / lukenut sotusta sellaisia määriä käytettävän). Määrä tuntuu liialliselta, koska Oblit maksaa loppujen lopuksi aika paljon raskaista aseistaan ja kestää tulitusta vähemmän kuin Havocit ja Sataset.
Itselläni on neljä Oblia tällä hetkellä kerättynä.
Itse olen muutaman vuoden käyttänyt kaksikkoa tuomaan monipuolista tulitukea armeijaani. En ole kokeillut usemapaa ja tuo kaksikko on saanut olla aika rauhassa vihollisen ampumiselta. Useimmiten huomio on keskittynyt las-plasma-squadeihin etc. Yksi olisi aika vähän ja kaksi jo saa jotain aikaankin olematta kauhea pistesyöppö.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
- The Captain
- Valvoja
Re: Obliteratorit
Yksi tuhottu, toinen woundattu, antaa puolet pisteistä. Das Buch, s. 85, ensimmäinen alaviite.X-Type kirjoitti: Kaksi ryhmässä on hyvä mielestäni siitä syystä, että pisteitä saa vastustaja tuhotuista Obliteratoreista vasta silloin kun ryhmästä on molemmat Oblit tuhottu.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Käyttäisin varmaan kahta yhden yksiköissä kumminkin, koska chosenit nappaavat vain yhden paikan, kun yleensä termiksiä käytän.
Toisaalta sain vasta koottua nuo ylikokoiset pahamariinini kasaan tuossa viime viikolla, joten enpä ole niitä koskaan testannut pelissä. Kun en tuota neoloslaitostakaan ole vielä koskaan kaaoksella saanut aikaiseksi pelata...
Yhden yksiköissä siksi, että overkillit menevät hukkaan, ja siksi, että saisi enemmän taktista vapautta, kun kavereiden ei tarvitse liikkua samalla suunnalla. Eli tankkien kylkiä minä näillä haeskelisin, tai vaihtoehtoisesti sitten deep-strike meltailua.
Mutta tosiaan, pitäisi kai joskus taas 40k:ta kokeilla pelatakin... ;)
Toisaalta sain vasta koottua nuo ylikokoiset pahamariinini kasaan tuossa viime viikolla, joten enpä ole niitä koskaan testannut pelissä. Kun en tuota neoloslaitostakaan ole vielä koskaan kaaoksella saanut aikaiseksi pelata...
Yhden yksiköissä siksi, että overkillit menevät hukkaan, ja siksi, että saisi enemmän taktista vapautta, kun kavereiden ei tarvitse liikkua samalla suunnalla. Eli tankkien kylkiä minä näillä haeskelisin, tai vaihtoehtoisesti sitten deep-strike meltailua.
Mutta tosiaan, pitäisi kai joskus taas 40k:ta kokeilla pelatakin... ;)
Yhden yksiköt olisivatkin hyviä, mutta mahdollisia vain Iron Warrioreilla, joten yksi kahden yksikkö on minusta the-next-best-thing.
Iron Warrioreilla yhdeksän oblin armejoista on paljon puhuttu, ikinä en ole nähnyt ja T-muutoksen jälkeen kuvittelisin suosionkin romahtaneen, kun krak missilet ja lascannonit alkoivat tiputtaa laakista, vaikkakin S2+ ja I5+ antavat suojaa, niin oblit on kuitenkin 70 pts/kpl.
Iron Warrioreilla yhdeksän oblin armejoista on paljon puhuttu, ikinä en ole nähnyt ja T-muutoksen jälkeen kuvittelisin suosionkin romahtaneen, kun krak missilet ja lascannonit alkoivat tiputtaa laakista, vaikkakin S2+ ja I5+ antavat suojaa, niin oblit on kuitenkin 70 pts/kpl.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
Kiitos vain palautteesta. Sen perusteella aion käyttää IW:llä yhtä kahden ryhmää ja kahta sooloilevaa Oblia ja Black Legionilla taasen kahden Oblin ryhmää.
Peli kokemuksieni mukaan juuri sooloilevat ja kahden ryhmässä olevat Oblit ovat tuoneet eniten hyötyä hintaansa nähden.
Itse deployaan Oblit yleensä heti alussa ja aloitan maaston suojissa etenemisen. Eli liikutan niitä niin paljon, että näkevät juuri sen kohteen jota aikovat ampua => vastustaja ei saa niin paljon vasta tulta Obleihin. Eteneminen tapahtuu tehtävän kohteeseen. Obleilla on mahdollista mennä jopa recontehtävässa kohde alueelle (olen itse tehnyt niin).
Deep Strikea käytän Teleport Homerin kanssa. Tai soolo Obli yrittää Jackpot laukausta.
Kysympä tässä, kun Obliterator otsikon alla keskustelu kulkee, että miten virallinen sääntö menee Oblien suhteen Teleport Homerin kanssa. Eli voivatko Oblit käyttää teleporthomeria Deep Strikeen? Wargear kirja sanoo selvästi, että TH toimii vain terminaattoreille. (Wargear ajaa CM:n Codexin ohi) Kaaos Mariinien Codexissa sanotaan, että Oblit teleporttaavat ja sen omassa säännöissä TH:n kohdalla puhataan "teleporttia käyttävistä yksiköistä". Eli tässä on mielestäni ristiriita. Kirjaimellisesti Wargear kirjan sääntöä tulkittaessahan Oblit eivä käyttäisi TH:ta.
Tähän mennessä peleissä joissa olen mukana ollut ollaan päädytty käyttämään TH:ta Obleihin. Teleport Homeriin tulevat Oblit ovat kätevia, koska silloin ne saa yleensä hyviin ampumisasemiin. Teimpä jopa kerran niin, että Demoni Prinssilläni oli TH ja Personal Icon ja Armeijassani oli kaksi Oblia ja 12 Daemonettea. Reserviheitot menivät nappiin - eipä siitä enempää
.
Olisiko teillä muilla hyviä Obliterator kikkoja?
Peli kokemuksieni mukaan juuri sooloilevat ja kahden ryhmässä olevat Oblit ovat tuoneet eniten hyötyä hintaansa nähden.
Itse deployaan Oblit yleensä heti alussa ja aloitan maaston suojissa etenemisen. Eli liikutan niitä niin paljon, että näkevät juuri sen kohteen jota aikovat ampua => vastustaja ei saa niin paljon vasta tulta Obleihin. Eteneminen tapahtuu tehtävän kohteeseen. Obleilla on mahdollista mennä jopa recontehtävässa kohde alueelle (olen itse tehnyt niin).
Deep Strikea käytän Teleport Homerin kanssa. Tai soolo Obli yrittää Jackpot laukausta.
Kysympä tässä, kun Obliterator otsikon alla keskustelu kulkee, että miten virallinen sääntö menee Oblien suhteen Teleport Homerin kanssa. Eli voivatko Oblit käyttää teleporthomeria Deep Strikeen? Wargear kirja sanoo selvästi, että TH toimii vain terminaattoreille. (Wargear ajaa CM:n Codexin ohi) Kaaos Mariinien Codexissa sanotaan, että Oblit teleporttaavat ja sen omassa säännöissä TH:n kohdalla puhataan "teleporttia käyttävistä yksiköistä". Eli tässä on mielestäni ristiriita. Kirjaimellisesti Wargear kirjan sääntöä tulkittaessahan Oblit eivä käyttäisi TH:ta.
Tähän mennessä peleissä joissa olen mukana ollut ollaan päädytty käyttämään TH:ta Obleihin. Teleport Homeriin tulevat Oblit ovat kätevia, koska silloin ne saa yleensä hyviin ampumisasemiin. Teimpä jopa kerran niin, että Demoni Prinssilläni oli TH ja Personal Icon ja Armeijassani oli kaksi Oblia ja 12 Daemonettea. Reserviheitot menivät nappiin - eipä siitä enempää
Olisiko teillä muilla hyviä Obliterator kikkoja?
- The Captain
- Valvoja
Kenen mielestä? Wargear-kirja ei sisälly GW:n "virallisten lähteiden" (sääntökirja, codexit, virallisen erratat) luetteloon vaan on höpökokoelma typoja, asiavirheitä ja fluffipätkiä 40K-universumin aseista ja varusteista.X-Type kirjoitti: (Wargear ajaa CM:n Codexin ohi)
...plus tietty että Dredispeederit huutaa niin pahasti leipää obleja vastaan ettei ole tosikaan. Nideilläkin saattaa olla vaikeuksia.jamopower kirjoitti:Kyllä 9 oblia terästettynä muutamalla predatorilla ja demoniprinssillä on oikeasti kova juttu. Vastaa aika hyvin Suomen turnauksissa näkyneitä speeder/dredi hordeja paitsi että kestokyky on toista luokkaa. Ei tietty liiku ihan yhtä lujaa, mutta ylipäätään liikkuminen ja ampuminen on kova juttu.
-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Periaatteessa Wargear kirjan alkusanat sanovat näin. Halusin selvyyden siihen sääntöpulmaan joka aikasemmin oli, koska kerran minua on yritetty kieltää käyttämästä Teleporthomeria Obleihin vetoamalla juuri Wargeariin. En ole vielä sitä saanut...X-Type kirjoitti:(Wargear ajaa CM:n Codexin ohi)
Pärjääkö 9 Oblia + Predator lista Eldareille?
- The Captain
- Valvoja
Periaatteessa Gav sanoo Storm of Chaos -kirjan esipuheessa, että kirja on virallinen, turnauskelpoinen armeijakirja, ja nyt hän on Alession ja Jerviksen kanssa todennut, että eipäs olekaan.X-Type kirjoitti:Periaatteessa Wargear kirjan alkusanat sanovat näin.X-Type kirjoitti:(Wargear ajaa CM:n Codexin ohi)
Tähän mennessä mikään alkukantaistakaan älyllistä elämää sisältänyt turnaus ei ole Wargear-kirjaa sääntölähteidensä joukkoon luokitellut.
IW:n 9 oblia ei toimi mielestäni alkuunkaan,vetää liian paljon tulitusta puoleensa(eräskin kaartin raskasase yksikkö ja demolisher onnistuivat tiputtamaan toiseen vuoroon mennessä 7obliteratoria....lievä vitutus sen jälkeen.parhaiten systeemi hoituu 3 yksiköllisellä obleja,jokaisessa yksi.Tulitueksi vielä havoceja ja predatoreja,jos haluaa mässäyslistan ni 2 lantikkaa siihen päälle