Tau battlesuit Commanderin aseet
Tau battlesuit Commanderin aseet
Okei, elikkä kysyisin tässä että mitä olette itse pitäneet kyseisellä henkilöllä. Itse olen vasta alkaja taussa. Itse ajattelin tälläistä:
Shas´el
Missile Pod
Multi tracker
Fusion Blaster
Toimisiko?
Kysyisin vielä, että kun Codexissa ensin sanotaan sanotaan että joko kolme battle suit weaponia, tai kolme batttle suit Supportia, mutta myöhemmin siellä on niitten kuvien seassa että kaksi ase valintaa ja yksi supporti. Kumpaa uskoa? Eli kysyn vaan että voiko olla vaikka kaksi supportia ja yksi ase valinta?
Käytin kyllä hakua, mutta ei tärpännyt.
Shas´el
Missile Pod
Multi tracker
Fusion Blaster
Toimisiko?
Kysyisin vielä, että kun Codexissa ensin sanotaan sanotaan että joko kolme battle suit weaponia, tai kolme batttle suit Supportia, mutta myöhemmin siellä on niitten kuvien seassa että kaksi ase valintaa ja yksi supporti. Kumpaa uskoa? Eli kysyn vaan että voiko olla vaikka kaksi supportia ja yksi ase valinta?
Käytin kyllä hakua, mutta ei tärpännyt.
Kaikki harrastukset johtavat penkkiurheiluun!
voi. battle suitilla voi olla aseita ja support asioita. Esim: pikkuveljelläni Tau komentajalla on aina iridium armour, jokin spesial issue ase ja stimulant injector, kaksi batlesuit seuraajaa joilla yleensä plasma gun, fusion blaster, shield droneja sekä multitracker ja yksi vaihteleva ase. Koita niitä sitten nirhiä. 2+ armour ja feel no pain, sitä ennen tietysti dronet ja muut suitit mutta on se aika ärsyttävää kun ei pärjää millään (paitsi ehkä jos saa Avatarin tai bansheita close combattiin.Kysyisin vielä, että kun Codexissa ensin sanotaan sanotaan että joko kolme battle suit weaponia, tai kolme batttle suit Supportia, mutta myöhemmin siellä on niitten kuvien seassa että kaksi ase valintaa ja yksi supporti. Kumpaa uskoa? Eli kysyn vaan että voiko olla vaikka kaksi supportia ja yksi ase valinta?
Armo(uri)a ei anneta!
-Projektthor, Datarealmsin moderaattori minun sigiini.Banned, because I am a whiny, illiterate, topic spamming, thread necroing crybaby
Aseet on hyvät, mutta nuo pomon special issuekamat on kyllä huonot. Mitä teet 2+ savella&FNP:llä jos et saa käyttää niitä kunnes seuraajasi ovat _Molemmat_ kuolleet(Majority save hurraa)? Kummankaan seuraajanhan ei ole tarkoitus kuolla. Toki ne sitten muiden kuoltua toimii mutta silti tuossa on pahimman varalta aika monta pistettä kiinni epä-scorettavassa napissa. Aseita vaan koko rahallaleevizer kirjoitti:
voi. battle suitilla voi olla aseita ja support asioita. Esim: pikkuveljelläni Tau komentajalla on aina iridium armour, jokin spesial issue ase ja stimulant injector, kaksi batlesuit seuraajaa joilla yleensä plasma gun, fusion blaster, shield droneja sekä multitracker ja yksi vaihteleva ase. Koita niitä sitten nirhiä. 2+ armour ja feel no pain, sitä ennen tietysti dronet ja muut suitit mutta on se aika ärsyttävää kun ei pärjää millään (paitsi ehkä jos saa Avatarin tai bansheita close combattiin.
- Half-breed
Re: Tau battlesuit Commanderin aseet
Ei oikein hyvä aseistus, aseiden kannattaa sopia hyvin yhteen. Nyt toinen on pitkän matkan ase ja toinen lyhyen.Guru kirjoitti:Shas´el
Missile Pod
Multi tracker
Fusion Blaster
@leevizer
Tuossa pikkuveljesi suitissahan on vain yksi aseoptio käytetty. Loput mainitsemasi tavarat ovat wargearia.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Half-breed
- Lihamestari
- Cannonball
Itse käytän viittä (5) yksinäistä kriisipukua, kaikilla fusionblasta, plasma, target array, HW-hassu-härpäke-antaa-ampua-kasi-asetta sekä pari suojakenttädroidia. Näillä on sitten tarkoitus diippailla/mennä lähelle (näistä kaksi on shas'elejä) ja antaa soittaa. Mutta sitä ei suskoisi kuinka hyvin nämä pysyvät hengissä. Onhan mulla toki vielä pari broadsideä neljällä suojadroidilla, ja tämä porukka ei ole koskaan ollut edes alle puolessa voimassa.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Tuo Gurun esimerkin suitti on varsin tehokas panssarintuhoaja, vaikka aseissa onkin suuri kantamaero. Tilanteesta riippuen suitin voi deployata normaalisti plinkkaamaan missile podilla kohti jyrääviä Rhinoja yms. kevyitä ajoneuvoja. Raskasta rautaa varten tuon voi deep strikettää, jolloin pääsee fusion blasterilla helposti kokeilemaan taka- ja kylkipeltejä eikä raskaskaan rauta (esim. Land Raiderit) ole enää turvassa.
Bodyguardit ja Shield Dronet ovat molemmat aivan varteenotettavia vaihtoehtoja. Bodyguardit toimivat hyvin silloin, kun Elite-sloteille on muutakin käyttöä ja haluaa silti Crisis-pukuja riittävästi mukaan. Shield Dronet ovat oivallisia pitämään raskasta Strength >8 tulta ottavaa pukua hengissä. Erittäin hyviä varsinkin tankintuhoajapuvuilla ja tulitukiryhmiä metsästäville. Riittävä määrä Shield Droneja tarkoittaa usein sitä, ettei vastustaja viitsi edes alkaa yrittää saamaan niitä nurin jos vain on parempiakin maaleja kantamalla (yleensä Hammerheadit ja Devilfishit saavat tämän kyseenalaisen kunnian).
Toimivia komboja keksittiin suuria määriä jo vanhan codexin aikaan ja nykyisin kun wargearissa on enemmän varaa mistä valita, on komboissakin varaa suurempaan erikoistumiseen ja tietyn roolin täyttämiseen. Kannattaakin miettiä, mitä omasta armeijasta eniten puuttuu ja vahventaa sitä osa-aluetta Crisis-suiteilla. Itse olen tullut siihen tulokseen, että AP2-tulta ei ole ikinä liikaa, joten moni armeijani puku kantaa twin-linkattua plasmakivääriä sekä targeting arrayta. Noille ei ole edes termikset päässeet ikinä kukkoilemaan.
Bodyguardit ja Shield Dronet ovat molemmat aivan varteenotettavia vaihtoehtoja. Bodyguardit toimivat hyvin silloin, kun Elite-sloteille on muutakin käyttöä ja haluaa silti Crisis-pukuja riittävästi mukaan. Shield Dronet ovat oivallisia pitämään raskasta Strength >8 tulta ottavaa pukua hengissä. Erittäin hyviä varsinkin tankintuhoajapuvuilla ja tulitukiryhmiä metsästäville. Riittävä määrä Shield Droneja tarkoittaa usein sitä, ettei vastustaja viitsi edes alkaa yrittää saamaan niitä nurin jos vain on parempiakin maaleja kantamalla (yleensä Hammerheadit ja Devilfishit saavat tämän kyseenalaisen kunnian).
Toimivia komboja keksittiin suuria määriä jo vanhan codexin aikaan ja nykyisin kun wargearissa on enemmän varaa mistä valita, on komboissakin varaa suurempaan erikoistumiseen ja tietyn roolin täyttämiseen. Kannattaakin miettiä, mitä omasta armeijasta eniten puuttuu ja vahventaa sitä osa-aluetta Crisis-suiteilla. Itse olen tullut siihen tulokseen, että AP2-tulta ei ole ikinä liikaa, joten moni armeijani puku kantaa twin-linkattua plasmakivääriä sekä targeting arrayta. Noille ei ole edes termikset päässeet ikinä kukkoilemaan.
"Where is this Emperor now, when you have need of him, human?"
-Shas'la T'au Kais, Fire Warrior
-Shas'la T'au Kais, Fire Warrior
Kiitoksia Azured. Itse otan varmaan pari Shield Dronea. Ottaisin twin-linkatun Plasma Riflen, mutta niitä tulee vain yksi commander boxin mukana. Ideoita mistä saisi tehtyä toisen?
Bodyguardeista en ollut itsekkään ihan varma, koska sitten olisi tullut aika kalliiksi.
Crisis-pukuja otan luultavasti 2x2 tai 2x3.
Bodyguardeista en ollut itsekkään ihan varma, koska sitten olisi tullut aika kalliiksi.
Crisis-pukuja otan luultavasti 2x2 tai 2x3.
- The Captain
- Valvoja
Kyllä sinulle niitä suitteja tulee armeijaan varmaan muitakin - jätä joku niistä ilman plasmaa, niin saat pomolle toisen. Tai sitten konvertoit plasmakivääriin nätin tähtäimen ja sanot sen toimivan kuin twin-linkkaus.Guru kirjoitti:Kiitoksia Azured. Itse otan varmaan pari Shield Dronea. Ottaisin twin-linkatun Plasma Riflen, mutta niitä tulee vain yksi commander boxin mukana. Ideoita mistä saisi tehtyä toisen?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tähän vielä lisäisin että ainahan on se perus Missile pod+Plasma Rifle+Multi-Tracker. Niittaa kohtuu hyvää tulinopeutta kauas ja lähempää vielä tehokkaammin. Vihun savet eivät merkkaa paljoa ja strenakin noissa on kiva.Guru kirjoitti:Voisitteko olla niin ystävällisiä ja kertoisitte joitain comboja.
Shield dronet on kivoja, mutta siitä ikäviä, että häiritsee ld heitoissa ainakin soolopuvuilla. Yksi kuolee => ld heitto. Kaksi kuolee => ld heitto -1:llä (ryhmän koko alle puolen). Toisaalta parempi miinuksia ld:seen saava elävä puku, kuin kuollut puku ilman miinuksia. Shield Gene voisi olla kuitenkin sooloille parempi. Toisaalta sinulla nyt ei näyttänyt olevan juuri sooloilioita.
Bodyguardit on ihan jees, vaikka se 10p mitä siinä tulee hintaa lisää menee lähestulkoon hukkaan, kun ei taukit tappele kuitenkaan. Saahan siinä toki mahdollisuuden ottaa enemmän kamaa, mutta ei niitä HQ:ta kannata liian täppiin pumpata taulla (vai päteekö tämä vain soolokessuihin?). Niin kuin jo sanottiin hyviä silloin kun haluaa eliteihin jotain muuta. Tai jos haluaa homona kriisipukuja.
Olet mitä syöt, minä olen ihminen
Azured kirjoitti:Hammerhead ilman Multi-Trackeria on kuin perunat ilman lihaa
- Half-breed
Crisis suitit mitään Shield Generatoreita tarvitse, kun ne ovat niin mobiileja, että voivat välttää suurimman osan tulituksesta ja mahdollisille kunnon DS-yksikölle ei voisi se SG mitään. Ainostaan noita Shield droneja voisi joillekin antaa, mutta vain niille, joiden henki on höllimmässä. Broadsidet ovat sitten ihan eri asia. Näille niitä Shield Droneja kannattaa antaa, kun hard point menee Advanced stabilisation systeemiin.Truupperi kirjoitti:Shield dronet on kivoja, mutta siitä ikäviä, että häiritsee ld heitoissa ainakin soolopuvuilla. Yksi kuolee => ld heitto. Kaksi kuolee => ld heitto -1:llä (ryhmän koko alle puolen). Toisaalta parempi miinuksia ld:seen saava elävä puku, kuin kuollut puku ilman miinuksia. Shield Gene voisi olla kuitenkin sooloille parempi. Toisaalta sinulla nyt ei näyttänyt olevan juuri sooloilioita.
Itse olen huomannut ihan hyväksi kokonpanoksi shas'elille plasma rifle+fusion blaster+missilepod+hard wired multi-tracker. Tällä kokoonpanolla pomolla on aina oikea ase oikeaan ilanteeseen. Noista tosin plasman voisi vaihtaa siihen ion blasteriinkin, itse olen omat suittini koonnut vanhan kodeksin malliin niin ei ole päässyt uusia leluja kokeilemaan. Air burstin fragmentation projectorin ottaisin ainakin joka listaan. Indirect fire on aina tarpeellista.
Nyt tuntuvat kaikki tykkäävän Cyclic ion blasterista. Ei se nyt niin kovin hyvältä näytä. S3:lla ei paljoa hehkuteta. Tietysti se jotain heikkoa jalkaväkeä niittää aika hyvin. Vai luotatteko te vain siihen, että heitätte kutosia?
Air Burstingista en itse paljon tykkää, koska olen huono veikkaamaan matkoja. En toki kiellä etteikö voisi toimia.
JamoPowerin combo voisi toimia aika hyvin. Jos siihen lisäisi vielä Stimulant injectorin, kaksi (2) Shield Dronea ja hard wired drone controllerin. Olisiko se toimiva?
Air Burstingista en itse paljon tykkää, koska olen huono veikkaamaan matkoja. En toki kiellä etteikö voisi toimia.
JamoPowerin combo voisi toimia aika hyvin. Jos siihen lisäisi vielä Stimulant injectorin, kaksi (2) Shield Dronea ja hard wired drone controllerin. Olisiko se toimiva?
- The Captain
- Valvoja
- Half-breed
Blaster ampuu viisi kertaa, joten jos et heitä yhtä huonosti kuin minä, niin kyllä sieltä niitä kutosia tulee. Joten kyllä tämä vehje hyvä on.Guru kirjoitti:Nyt tuntuvat kaikki tykkäävän Cyclic ion blasterista. Ei se nyt niin kovin hyvältä näytä. S3:lla ei paljoa hehkuteta. Tietysti se jotain heikkoa jalkaväkeä niittää aika hyvin. Vai luotatteko te vain siihen, että heitätte kutosia?
Stimulanttia ei kannata ottaa. Maksaa liika hyötyynsä nähden ja edelleen Taun suitit eivät tarvitse mitään puollustusboostia, poikkeuksena Shield dronet, sillä ovat tarpeeksi mobiileja väistämään tulialueita.Guru kirjoitti:JamoPowerin combo voisi toimia aika hyvin. Jos siihen lisäisi vielä Stimulant injectorin, kaksi (2) Shield Dronea ja hard wired drone controllerin. Olisiko se toimiva?