Marineiden drop pod
- Zaraki Kenpachi
Marineiden drop pod
onko kenneläkään hyvää ideaa sellaisen rakentamista varten? malleja yms.?
- Half-breed
- The Captain
- Valvoja
Forgeforgeforgeforge. On tuo sen verran hieno, että siitä jo vähän maksaakin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vähän voisikin... noin 80 euroa postikuluineen on kuitenkin enemmän kuin vähän yhdestä resiinimötikästä. Noh sehän ei ole tyhmä joka pyytää...
Edelleen kyllä kummastuttaa että GW ei tee tuosta muovista modelia kun tietää kuitenkin kuinka haluttuja ne armeijoissa ovat. Veikkaan että harva kuitenkaan on valmis tuota Forgen hintaa maksamaan. Itse en ole yhtään Suomessa vielä nähnyt. Pahvisia/mitälie virityksiä sitä vastoin paljonkin.
Edelleen kyllä kummastuttaa että GW ei tee tuosta muovista modelia kun tietää kuitenkin kuinka haluttuja ne armeijoissa ovat. Veikkaan että harva kuitenkaan on valmis tuota Forgen hintaa maksamaan. Itse en ole yhtään Suomessa vielä nähnyt. Pahvisia/mitälie virityksiä sitä vastoin paljonkin.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Eiköhän näistä tekijänoikeuslakiasioista ole ollut jo tarpeeksi monta keskustelua, mutta netti on täynnä ohjeita valamiseen ja muotintekoon liittyen. Tykkäisitkö itse, että 200+ työtuntia vaatinutta skulptia, jonka myyntihinnan suhteutat työhön ja valmistuskuluihin, joku alkaa netissä neuvoa kuinka juuri tämä oma työsi voidaan helposti ja vaivattomasti kopioida, jolloin sitä "virallista" versiota ei tarvitsisi ostaa?Minorith kirjoitti:Forgen Pod on siis sen näköinen joka Drop Pod on ihan oikeastikin, ja sitä saa kopioida, mutta kopiointiohjeita ei saa levittää.
Mistäköhän tämänkin olet kehitellyt? En voi oikein uskoa, että kukaan tulee nipottamaan, jos olet itse kyhännyt drop podin armeijaasi, tai käytät jonkin toisen valmistajan "geneeristä, mutta soveltuvaa" drop podia armeijassasi (paitsi ehkä GW:n turnauksissa, mutta niiden turhuudesta on jo tarpeeksi monta keskustelua). Jos puolestaan teet selvästikin GW:n ikonografiaa ja panssarityyppejä tms. käyttävän tuotteen jälleenmyyntiä varten, rikot tekijänoikeuksia (älä kysy tarkkoja pykäliä - tässä pärjää terveellä järjellä).Eli periaatteessa oikeanlaista Drop Podia ei saa tehdä kukaan muu kuin Forge, reilua.
Voit vaikka tehdä "oikeanlaisen" podin rakennusohjeet, jotka käyttävät GW:n logoja ja levittää niitä, kunhan a) et peri tästä maksua b) jälleenmyy valmiita podeja ilman asiaankuuluvaa lisenssiä GW:ltä (joka ei sitä tule myöntämään).Jos sitten tekee eri ( eli väärän. ) näköisen podin, sen ohjeet siis saa levittää?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
- The Captain
- Valvoja
Haluammeko taas lähteä tälle tielle? Figunarkki saa omalle teokselleen tehdä ihan mitä vain - myydä, lahjoittaa, vuokrata, jakaa torilla ohikulkijoille. Kyse onkin siitä, onko kyseessä oma teos, vai muistuttaako se liian läheisesti GW:n teosta. Jos jälkimmäinen tapaus, 'narkin oikeudet rajoittuvat muutaman kappaleen valmistukseen omaa käyttöä varten, levitysoikeus on vain tekijänoikeuden haltijalla.Minorith kirjoitti:Eli figunarkki olisi, ilman maksunperintää, saanut levittää ohjeensa?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
- figunarkki
Köyhän miehen pod: TROOP LANDER only EUR €15.98
"Jotta ihminen ymmärtäisi mustaa huumoria, hänellä tulee olla yleisen käsityksen mukaan hyvä huumorintaju." -Wikipedia
Jestas. Nuohan näyttävät hyviltä ja kokoluokkakin on sopiva. Kolme podia alle viidelläkympillä toimituskuluineen. Mikähän tuomio tuollaisten käytöstä olisi GW:n turnauksissa? 
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Virallinen diskaus, epävirallinen niskalaukaus...Tom_Gore kirjoitti:Jestas. Nuohan näyttävät hyviltä ja kokoluokkakin on sopiva. Kolme podia alle viidelläkympillä toimituskuluineen. Mikähän tuomio tuollaisten käytöstä olisi GW:n turnauksissa?
Todellakin, puhut asiaa tuon suhteen, että on hieno ja sitä rataa.
No ottaen huomioon, että drop podeja on saatavilla vain forgen kautta, niin hieman ihmetyttäisi tuollaisten kieltäminen (katsokaapa muuten mitä maaleja tuossa "painting" napissa on esillä)
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!