Terve!
Ostin tuossa tuon Battle for Macragge-paketin, jotta sain nuo 40k säännöt vihdoin omaksi.
Kysymys koskee siinä olevia assault sääntöjä ja aiempia olettamuksiani.
Kyseinen ohjekirja (niinkuin muutkin ohjeet, jossain aikasessa vaiheessa) väittää että fall-backaavat joukot voivat tuhoutua kun toinen ottaa ne kiinni. Jossain vaiheessa (kuultua) oli kuitenkin käsitys sellainen, että nämä fall-backaavat eivät kuole, vaan tappelee takaisin automaattisesti jos niiden kimppuun hyökätään. Tiedän spacemariinien erikoissäännöt jne., kysymys on "yleensä" tilanteesta.
Eli kysymys lyhykäisyydessään:
Kuoleeko leadership testin mokannut unitti lähitaistelun jälkeen jos vastustaja saa tämän kiinni?
Jos kysymyksen vastaus on mahdoton laittaa julkisesti esiin, niin toivon sitä yv:nä. Minä olen siis juuri mielestäni ostanut säännöt, mutta kun GW vaihtelee niitä koko ajan niin en pysy kärryillä (saattaa johtua myös siitä, että pelailen hiukan harvemmin)
Kiitos.
Assault
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
- The Captain
- Valvoja
Lähitaistelussa häviävä ja sieltä pakeneva (fallback) yksikkö voi tuhoutua kahdessa vaiheessa.
Sääntökirjan sivu 43, "Sweeping Advances & Consolidation". Kannattaa lukea kokonaan, koska siellä on myös yksi pointti joka on syytä huomata jos haluaa välttää Sweeping Advancen aiheuttamat suuremmat tappiot ovelalla omien tappioiden poistolla. Kätevää jos esimerkiksi Genestealerit rynnäköivät Necron Warrioreihin eikä Necron-pelaaja tahdo yksikön kuolevan Sweeppiin jonka Genet luultavasti voittavat.
Sivu 44, "Consolidation", vasen palsta, viides kappale, jatkuen oikealle palstalle. Sieltä heitetäänkin sivulle 48, "Fall Back!", oikea palsta, "Assaulted While Falling Back".
Sääntökirjan sivu 43, "Sweeping Advances & Consolidation". Kannattaa lukea kokonaan, koska siellä on myös yksi pointti joka on syytä huomata jos haluaa välttää Sweeping Advancen aiheuttamat suuremmat tappiot ovelalla omien tappioiden poistolla. Kätevää jos esimerkiksi Genestealerit rynnäköivät Necron Warrioreihin eikä Necron-pelaaja tahdo yksikön kuolevan Sweeppiin jonka Genet luultavasti voittavat.
Sivu 44, "Consolidation", vasen palsta, viides kappale, jatkuen oikealle palstalle. Sieltä heitetäänkin sivulle 48, "Fall Back!", oikea palsta, "Assaulted While Falling Back".
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.