Eli sen verran olen jo oppinut että paras Ork-taktiikka taitaa olla se WAAGH, eli päälle ja kovaa. Mutta ainoa tapa tehdä se on Kult of Speed ja tällöin ei saa Killer Kaneja ja rahallinen investointi on jokseenkin suuri.
Codexissahan on esitelty ne kolme taktiikkaa, mutta itse olen ajatellut koota armeejani puoliksi vechileiden ja puoliksi footsloggan tapaan. Eli ajattelin panostaa nopeaan kiilaan (joko keskustassa tai laidalla) jota seuraa pari hordea slugga boyzeja. Kuinkahan mahtaisi toimia tuollainen 50-50 jako? Vai kaatuuko yksinkertaisesti siihen että vechilet syövät liikaa pisteitä ollakseen tehokkaita? Eli esimerkiksi keskustasta vyöryttää kymmenkunta bikeä, wartrukkeja ja -buggyja, pari trukillista boyzeja ja burnaboyzit iholle niin kovaan kuin pääsee ja perään laittaa laahustamaan pari unittia (2*25 sluggaboyzia) iso mahdollisuus on myös se että vechilet tuhotaan ensimmäisellä vuorolla massiiviseen ampumiseen ja boyzit seuraavalla, kun tulevat niin hitaasti.
Mielessä kävi myös pihtitaktiikka, eli biket jaettuna kahteen unittiin kiertävät pelikentän laidoilta pihdit kiinni ja sluggat tulevat keskeltä. em. taktiikoissa on se ongelma että sluggat tulevat aina keskeltä hitaudensa takia ja tämä tarjoaa aina vastustajalle mahdollisuuden ennakoida ja sijoittaa tulivoiman keskelle...
Entä onko kokemuksia useammasta unitista Killer Kaneja?
Lisäksi joissain keskusteluissa on ollut puhetta groteista, ovatko pelkkää hupia pelilaudalla, vai onko se living shieldin ostaminen sen vajaan 100 pisteen arvoinen? Entäpä Stormboyzit? Näistäkin on ollut puhetta varmasti muualla, mutta kun noita figuja on tullut hankittua, niin tekisi mieli niitä käyttää. Eli kuinka käytettynä ovat tehokkaimpia? Hinta on kuitenkin suolainen normi sluggaboyziin verrattuna, mutta...
Big Gunzit olen hylännyt suosiolla, niistä on kuullut sen verran vähän hyödyllisiä kommentteja, mutta miten mahtaa toimia esimerkiksi zzapgun gunwagonissa vai ovatko imperial armourissa olevat vechilet pelkkää hupirautaa rajalle?
Myös mielessä on käynyt noiden skarboyzien ja 'ard boyzien hankinta, mutta onko niin että pelkillä sluggilla päälle pureminen toimii parhaiten? Vai kuinka voisi skareja ja 'ardeja käyttää tehokkaimmin?