"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kukkuloita kipsistä?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Fire Warrior Ashue'ol

Kukkuloita kipsistä?

Viesti Kirjoittaja Fire Warrior Ashue'ol »

Tuossa muutama päivä sitten sain aikas hyvän vinkin rakennuskipsin käytöstä kukkuloiden sun muun maaston rakentamisessa. Pahvi palan päälle alan sitten kasaamaan kipsiä mutta miten tuo kannattaisi päällystää? GW:n flokki/static grass/yleensä ruoho liimattuna kuulostaisi toimivalta mutta mitä muita "hyviä" tapoja on?
"Life sucks and the you fucking die."

Ozzy Osbourne
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Styroksi, leikkuri + hiomapaperi = halvempi & nopeampi tapa tehdä kukkuloita.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Farseer of Biel-tan

Viesti Kirjoittaja Farseer of Biel-tan »

Meikä kokeili tätä tekniikkaa kipsi veti pahvin kuprulle.
ÄÄÄ... Ei tuu mitää mielee
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Kipsistä voi tosiaan rakennella kaikenlaista vinkeää, mutta kukkuloita ... hohhoijaa.
Onnea vaan.
Fire Warrior Ashue'ol

leikkuri
Tarkoittanet kuumalanka/styroksileikkuria?

Ozzy Osbourne
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

sitäpä hyvinkin, mutta mikäli yhdistää arsenaaliinsa hiomapaperin, pärjää jo ihan veitselläkin (kunnon sahalaitainen leipäveitsi), joskin staattisen sotkun määrä tällöin on järkyttävä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Fire Warrior Ashue'ol

Joo, mutta itseäni epäilyttää tuo kukkulan muotoilu, leipäveitsi ei kuulosta erityisen sopivalta hommaan.......

Ozzy Osbourne
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Olen kyllä tehnyt kukkuloita, joissa parilla sivulla on lateksimuottiin valettuja kipsikallioita. Näyttävät mainioilta, mutta pientä varovaisuutta joutuu noudattamaan. Puhtaan foam+ruohomatto -mäen voi viskata huoletta huoneen halki maastolootaan. Kipsin kanssa taas...no, useimmille lienee tuttua, miten kipsi käyttäytyy kolhimisen yhteydessä. Jos jaksaa sekoittaa valuvaiheessa velliin tarpeeksi reilulla kädellä maalia, kolhut eivät paista niin pahasti. En kuitenkaan suosittele tätä menetelmää kuin rauhallisissa oloissa pelaaville ja äärimmäisen fotorealismin ystäville. Kokonaisen mäen rakentaminen kipsistä lienee melkoista urheilua rakennusvaiheessa ja jatkuvaa kuntoilua myöhemmin. Normaaliin pelikäyttöön pyöristetty ruohokukkula sopii vallan hyvin.

Foamin leikkauksessa kuumalankaleikkuri on kätevä peli. Toinen hyvä työkalu on markan mattoveitsi suurella pinolla vaihtoteriä. Kun vielä vetää useita viiltoja loivassa kulmassa, jälki on hyvinkin siistiä. Liian ahneella otteella terä takertuu kiinni ja alkaa repiä klimppejä irti leikkauskohdan vierestä. Sahateräisiäkin olen kokeillut, mutta niillä syntyvä purun määrä on jotain sanoinkuvaamatonta. Muutenkin leipäveitsien - edes halpojen - uhraaminen tällaiseen on tuhlausta. Käytä siis joko halpaa (mattoveitsi) tai hyvää (lankaleikkuri verkkomuuntajalla).
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Cannonfodder

Viesti Kirjoittaja Cannonfodder »

Tein kerran vuoren seinämän valamalla kipsistä. Mötikkä painoi 28kg. Lopputulokselle ei ollut mitään käyttöä, tällä hetkellä se odottelee pääsyä ampumaradalle jossa tuhoan tekeleen lopullisesti. En suosittele kipsin käyttöä kuin korkeintaan dioraamoissa ja niissäkin vain pienissä määrin.
"Only the dead have seen the end of war."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”