...
Hena kirjoitti:Mutta vastaus olikin juuri armeijoiden tasapainotukseen, mistä itse puhuit. Se tehdään listoilla. Ja nämä taas ovat pelaajien tekemiä. Tietääkseni kaikki ovat enemmän tai vähemmän pelaajien tekemiä (mukaanlukien kirjoissa olleet esim marinet, IG ja orkit). Joten ei se ilman pelaajiakaan olisi syntynyt.
Mutta minkä vastauksen tämä antaa kysymykseen "Onko tämänlaisella metodilla tehty pelejä aiemmin? Ja voisiko se olla edes mahdollinen?" ? "Joovähän, muttei kuitenkaan" ?
Osittain on siis kyllä tehty, mutta ei se ole sama kuin kokonaan tekeminen.
tneva82 kirjoitti:Eivät tehneet 100% mutta olivat vahvasti mukana prosessissa...EpicA tehtiin kokoonpanolla Jervis+pelaajat.
Kokoonpanolla Jervis(kuka sitten lieneekään...)+pelaajat -> Jervis (ilmeisesti joku GWn tyyppi..?) tahtoo rahaa, eikös? -> peli maksaa -> ei mitään tekemistä pelaajien keskenään tekemällä ilmaisella pelillä itsetehdyillä säännöillä & figuilla alusta asti. Vai mitä minä nyt missaan?
Epicin nykyiset(?) säännöt on siis kasattu vanhojen sääntöjen pohjalle, sitä en kiellä, mutta se on vielä kaukana harrastajien itsensä tekemästä pelistä. Ainankin minun mittapuuni mukaan. Leivinpaperille ääriviivoja pitkin piirretty Aku Ankka-kuva ei ole sama kuin jonkin täysin uuden piirtäminen.
Ja nyt jos joku rupeaa jotain vinettämään ala-arvoisesta päättelyketjustani, huonoista esimerkeistäni, tai siitä, että kai se Jerviskin voi pelata, niin vannon vinettäväni vielä lisää. (Muussa tapauksessa saatan jättää väliin jos on muuta tekemistä...)
Edelleen olen siis sillä mielellä liikkeellä, että moinen on äärimmäisen vaikea, ellei mahdoton idea, mikäli kyseessä ei ole todella pienen mittakaavan peli noin pelaajien ja kehittäjien määrän suhteen.