"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Confroa alkuun?

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Mysterous

Confroa alkuun?

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Vaikka kuinka pitkään minua onkin ärsyttänyt sotussa Confron fanaatikkojen "Warhammer ei oo yhtä hyvä quin Confro qu Confrossa on niin paaaljon paremmat säännöt ja paaaaljon paremmat figut ja paaaljon..." ihquttelu, niin siitä huolimatta nyt kun lähdin lueskelemaan ja tutkimaan enemmän pelistä niin minulle kävi kuten ateistille raamattua lukiessa... Ihastuin.
Jotensh, millä tavalla Confrontation yleensä aloitellaan? Ostellaanko ihan vain sääntökirja ja figut erikseen? Entä se Rackhamin sivuilta saatava ilmainen kirjanen?
Itselläni kävi mielessä että investoisin Confroon ensi kesän jälkeen (vuoden päästä, hih) 75€uroa ja ostaisin starter ja initial setit. Näistä kasaisin nuo kaksi armeijaa, wulfenit ja alkemistit. Mitä mieltä porukka on ideasta? Olen jokatapauksessa ainoa joka näillä pelaa joten kaksi armeijaa minulla on välttämättömyys jotta muutkin pelaisivat, tai katsoo nyt kuinka pääsee opiskelemaan muualle.
Entäpä sitten armeijat? Wulfenit ja Devourerit kiinnostavat itseäni henkilökohtaisesti eniten, voisitteko selittää millaisia tyyliltään nämä armeijat ovat ja mitä eroja näillä on ja voiko niiden figuja käyttää toisiinsa? Entäpä alkemistit, millaista porukkaa ne lienevät?
Olisiko myös jotain linkkejä toisille saiteille antaa joista saisin nähdä esim. battle reportteja ja sellaisia?
Kiitos näin etukäteen ja toivotaan että tästä jotain saadaan aikaiseksi.
Edit: Ai niin, ja tietäisikö kukaan että mitä voisi tehdä niille naurettaville wulfenien kaninkorville?
Silveri

Re: Confroa alkuun?

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Mysterous kirjoitti:Vaikka kuinka pitkään minua onkin ärsyttänyt sotussa Confron fanaatikkojen "Warhammer ei oo yhtä hyvä quin Confro qu Confrossa on niin paaaljon paremmat säännöt ja paaaaljon paremmat figut ja paaaljon..." ihquttelu, niin siitä huolimatta nyt kun lähdin lueskelemaan ja tutkimaan enemmän pelistä niin minulle kävi kuten ateistille raamattua lukiessa... Ihastuin.
It happens. Joskin ainakin itse olen viimeaikoina pyrkinyt vähentämään ihquttelua... lähinnä olen keskittynyt vain faban/kytkoon haukkumiseen.. :P
Jotensh, millä tavalla Confrontation yleensä aloitellaan? Ostellaanko ihan vain sääntökirja ja figut erikseen? Entä se Rackhamin sivuilta saatava ilmainen kirjanen?
Sääntöläpyskällä pääsee alkuun, mutta sen skillivalikoima on kohtuullisen olematon, joten kirjan hankinta on joka tapauksessa jossain vaiheessa edessä.

Jos Wolfenit kiinnostaa, niin suosittelen Initiation Settiä, koska siinä tulee mukana figujen lisäksi myös pehmeäkantinen sääntökirja. Initiation- ja starter setin kombinoiminen puolestaan ei ole järkevää - alkemistipuolella saa silloin turhankin paljon sentinelejä, joita muutankin käytetään ehkä kahta-kolmea kerrallaan.
Olen jokatapauksessa ainoa joka näillä pelaa joten kaksi armeijaa minulla on välttämättömyys jotta muutkin pelaisivat, tai katsoo nyt kuinka pääsee opiskelemaan muualle.
Ainakin Helsingissä ja Tampereella toimivat aktiiviset peliporukat, myös Joensuussa on hieman enemmän pelaajia. Kannattaa selvittää
konfronetistä lähialueen pelaajia.

Konfrontaatio.net:issä on toisinaan myynti-ilmoituksia joita kannattaa seurata, jos budjetista tekee tiukkaa (jarruneste on ystävä tarvittaessa. Samoin suosittelen NCORDin jäsenyyttä, jolla saa sotataidosta 10% alennuksen (jäsenmaksu alle 26 vuotiailta 5 €).

Suosittelen itse parin blisun hankkimista noin etukäteen maalattavaksi - sellaisia figuja mistä itse tykkäät eniten. Niillä on myös helpointa taivutella kavereita mukaan. Toinen vaihtoehto olisi myös Hybridin hankinta, mutta sen huono puoli on se, että a) siinä ei tule wolfeneita/devoja b) eikä edes confron sääntökirjaa vanhentunutta sääntöläpyskää lukuunottamatta. Hyvä lautapeli se kuitenkin on (kaverisuostuttelu) ja ainakin alkemisteille tulee hyvin tavaraa mukana.
Entäpä sitten armeijat? Wulfenit ja Devourerit kiinnostavat itseäni henkilökohtaisesti eniten, voisitteko selittää millaisia tyyliltään nämä armeijat ovat ja mitä eroja näillä on ja voiko niiden figuja käyttää toisiinsa?
Vähälukuisia, nopeita ja vahvoja, wolfenit hieman voimakkaampia kuin devot, devot puolestaan kestävät rankaisua hieman paremmin, kun taas wolfenit ottavat kohtuullisen helpostikin hittiä sisään. Devot saavat myös puolihaltijoita joukkoonsa. Molemmat kohtuullisen tasaveroisia armeijoita kuitenkin.
Entäpä alkemistit, millaista porukkaa ne lienevät?
Klooneja ja geenimuunneltuja hirviöitä. Saavat buustittua stattejaankin melko vapaasti. Kova ja varmaankin suosituin porukka tällä hetkellä turnauksissa. Yhtenäistä pelityyliä ei voi oikein antaa, koska valikoimalla saa aikaan hyvinkin erilaisia armeijaideoita.
Olisiko myös jotain linkkejä toisille saiteille antaa joista saisin nähdä esim. battle reportteja ja sellaisia?
Kiitos näin etukäteen ja toivotaan että tästä jotain saadaan aikaiseksi.
Konfrontaatio.net, teh suomalainen confrofoorumi
En-foorumit, teh kansainvälinen confrofoorumi
NCORDin foorumit, aloitteleva järjestö, joten sisältö on toistaiseksi vielä pieni
UKCORDin foorumit, vanhin englanninkielinen confrojärjestö

Noilla pitäisi päästä alkuun.
Edit: Ai niin, ja tietäisikö kukaan että mitä voisi tehdä niille naurettaville wulfenien kaninkorville?
Oletko katsonut joskus seefferinpentuja? Samanlaiset niilläkin on.. :P

Niihin tottuu, mutta voihan ne leikata+hioa pois ja skulptia paremmat tilalle.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”