Mariinien isontaminen

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Finklestein

Mariinien isontaminen

Viesti Kirjoittaja Finklestein »

Tuli tässä mieleen kun olen isontamassa marinejani: Marinet ovat sen vuoksi kaartilaisen pituisia, koska kaikki figut ovat aivan ihmeellisessä haara-asennossa. Jalat irti leikkaamalla nivusista, polvista ja nilkoista ja uudelleen kokoamalla, normaaliin pystyasentoon pituutta tulee kiitettävästi lisää. about pään verran. (gsää täytyy kuitenkin käyttää paikkailuun ja nivelten uusimiseen)

bolterandchainswordissa oli myös hyvä kikka: Chaos warriorien jalkoja voi käyttää. Sahaa vain saapaat irti ja laittaa marinen töppöset tilalle. tosin silloinkin joutuu nilkat laittamaan uusiksi, koska edellinen asento oli akrobaattinen.

Miksi tämä? No koska minun mielestäni marinen jalkoja pelkästään pidentämällä esim GSllä ei saa kovin hyvää jälkeä, reidet vain pitenevät ja sääret jäävät lyhyiksi.

Näin saa siis "helposti", ylvään näköisiä ja oikean kokoisia marineja.
* * *

Mielipiteitä?
"mul on pieni marine armeija jos on ; vast 10 marinee ja 1 tankki" -nöhö
Corgimaster

Viesti Kirjoittaja Corgimaster »

bulkkaat vaan rintaa ja jalkoja, ehkä jopa myös olkapääsyndejä jos siltä tuntuu...niin sillon tulee se massiivisuus ja illuusio siitä että ne on vähän pitempiä ku normisti, katoppa vaikka artwörkkiä niin niissäkin hiukka leveämpiä ja massiivisempia ku normi 'guardit

niin ja jos sääret jää sun mielestä lyhyeksi niin pidennä niitäkin ihmeessä :)
"vi vi ***** dry dry drybr brushaa gob gob goblin gg greenillä"
Elmo et elvood

Viesti Kirjoittaja Elmo et elvood »

Ja kousan viestiin jatkoa.. Ainakin minun mielestäni mariinien vatsat ovat kovin pienet (korkeus suunnassa), joten siinä vatsalihasten kohdalla vähän pituutta lisää.
Ja kädet voi pitää niinkuin ne ovatkin.
Tämän allekirjoituksen idea on se, että kun ymmärrät ettei se sano mitään oleellista, niin on liian myöhäistä lopettaa lukeminen.
Finklestein

ennen näitä kommentteja mariinini näyttivät vielä sopusuhtaisilta :)

Choswarriorin jalkaproteesi ja bulkkaus, vatsan korotus ja rinnan bulkkaus. Eiköhän tuo riitä. Katellaan. Laitan sitten kuvia, mitä olen saanut aikaiseksi.
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

http://www.elisanet.fi/toni.sokura/pluplup.jpg
Mie oon saanu tollasta jälkeä. Jalat ja torso on kokonaan itse sculptattuja. Kädet ja pää on ig-jamppaan nähden ihan hyväksyttävän kokosia. Tuossa on myös tuo "pystyssä seisova" marine, joka ei olekkaan yhtään niin korkea kuin vois luulla, onhan ne cadianitkin aina vähän kyyryssä.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Lisätäkseni vielä vettä myllyyn:

itse tykkään pidentää mariineita siten, että leikkaan jalat poikki ja lisään väleihin millistä styreenilevyä, jonka jälkeen hion pinnan tasaiseksi.

Reisiin, sääriin, vyötärölle ja kyynärpään ylle lisätyt palat riittävät mielestäni aika hyvin. Lopputulos ei näytä yhtään luonnottomalta.

esim. http://www.coolminiornot.com/97132
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

Tehdään samantien tulva! Itse olen leikannut mariinit säärestä poikki ja sinne 1.5mm muovilevynpalan laittanut väliin. Omasta mielestäni tullut ainakin ihan hyviä kun suurin ongelma mariineissa mielestäni on juurikin jalkojen lyhyys! Pienen gs palan olen vielä laittanut torson pohjaan, että saa vähän tilaa laittaa lipastaskuja ja muuta härpäkettä. Kuvia saan otettua varmaan huomenissa.
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Finklestein

Elmo mainitsi myös tuon vatsalihakset suhteessa rintakehään. Alavatsan pidennys tekee jo massiivisuuden tuntua lisää.
Viimeksi muokannut Finklestein, To 26.10.2006 15:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Finklestein

Joo tässä "testimarine" (tuli tuhlattua powerfist ja hieno commander pää)... Pitää varmaankin ottaa tuo irti basesta ja skulptata kunnolliset kengänpohjat. Jäivät vähän lössöiksi, mutta jooh. Jotenkin iso yläruumis ei toimi hieman pienemmän alaruumiin kanssa. Jalat taisivat jäädä lyhyiksi, petskules!... Luulen että saan korjattua sen lisäämäällä hieman panssarointia lantiolle. Luo illuusion pidemmistä jaloista. Muuten olen kyllä ihan tyytyväinen, massiivisuuden ja asennon puolesta.

Livenä tuo figu ei kyllä ihan noin epäsopusuhtaiselta näyttänyt....

Kuva

Mielipiteitä?
Anaheim

Viesti Kirjoittaja Anaheim »

ja epäsopusuhtainen!?Tuohan on loistava malliesimerkki mariinikomentajasta tai veteraanien veteraani kessusta vanhassa panssarissa,heti lisää!!!! :D ja btw oikein nättiä stuffin käsittelyä :)
IceWind

Viesti Kirjoittaja IceWind »

Eihän toi mikään epäsopusuhtanen mun mielestä ole!! Hyvää stuffin käsittelyä =D. Vähän oli merkillistä että polvisuojat olivat vähän liian pienet, kun näyttivät vähän jäävän taka-alalle stuffin takia. Mutta mikä minä nyt olen vineemään. Mainiota. Jatka samaa rataa.
So called brainfart^^
Elmo et elvood

Viesti Kirjoittaja Elmo et elvood »

Todella hieno, mukavaa kun ihmiset jaksavat tehdä jotakin suurta konvertausta.
Tuohon vielä pikkaisen pitemmät jalat ja ihan sopiva, ainakin mielestäni ;)
Tämän allekirjoituksen idea on se, että kun ymmärrät ettei se sano mitään oleellista, niin on liian myöhäistä lopettaa lukeminen.
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Powerfisti on vähän ihmeellisessä kulmassa, kun kyseinen vekotin ei salli ranteen taipumista. Tuo nivel on silti liian kaukana olkapäästä ollakseen kyynärpää, joten pistää vähän ihmettelemään että minkä sortin käsi tuo on? Muuten näyttää hyvältä alulta, tervetuloa kerhoon :P
Asmodeus

Lupasin kuvan ja tässä se on!

Kuva
Finklestein

Maelis kirjoitti:Powerfisti on vähän ihmeellisessä kulmassa, kun kyseinen vekotin ei salli ranteen taipumista. Tuo nivel on silti liian kaukana olkapäästä ollakseen kyynärpää, joten pistää vähän ihmettelemään että minkä sortin käsi tuo on? Muuten näyttää hyvältä alulta, tervetuloa kerhoon :P
Emämunaus, onneksi huomasit ja huomautit -> korjasin
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Asmodeus kirjoitti:Lupasin kuvan ja tässä se on!

[img]http://i53.photobucket.com/albums/g60/A ... arison.jpg
Hmm. Noista sääristä tuli kyllä aivan liian pitkät.
Asmodeus

En sitä kielläkkään etteikö sääret olisi liian pitkät johtuen siitä etten reisiä pidentänyt! Tosin kuvakulmakin saa aikaan sen, että asian huomaa paremmin! Yleensä figuja kuitenkin tulee katsottua ylhäältä alaspäin mikä pienentää ongelmaa huomattavasti. Näyttävät muuten silti omaan silmään ainakin paremmilta kuin GW:n versiot.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”