Blaah...Filler?
Blaah...Filler?
Ylläty yllätys, taas uusi ongelma: Filler, täytettä mutta mitä täyttettä yks kaveri (ulkomaalainen) sanoi, että rakennusten teossa kannattaa sekoittaa Filleriä pva liiman kanssa, mutta minulla ei ole hajuakaan mitä se on, autakaa avutonta nakkisormi maaston tekijä aloitteliaa 
Kyseessä voi olla perustasoite, mitä mm. rautakaupat myyvät. Muistelen nähneeni GW:n maastonteko-ohjeissa filleriä käytetyn kukkulan reunojen siistimiseen ja silloin ominaisuuksien puolesta tuntui kyseessä olleen tasoite. Mitä meinasit fillerillä tehdä?
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Tarkoittavat tuolla ihan normaalia remonttikittiä, millä täytetän esim kipsilevyjen rakoja. Siit saa tehtyä myös hienoja kiviä. Se on perusfiller. Sitten siitä on erikoisempia versioita, kuten se mitä pistetään lattialaattojen väliin... Sitä markkinoidaan suomessakin ihan fillerin nimellä, mutta sim jenkeiss kummatkin menevt samalla nimellä ja laattojen filler, on muistaakseni kumisempaa/laastisempaa ja kait vähn epäterveellisempää.
Puukittiä voi tehd ihan lisäämällä hienoa sahajauhoa liiman sekaan...
Puukittiä voi tehd ihan lisäämällä hienoa sahajauhoa liiman sekaan...
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Filler on nimenomaan hienorakenteista pulveria jota sekoitetaan vedellä - eli tasoite. Löytyy 1- tai 2-kompponenttista. Ns. valmistasoitetta löytyy myös sekä purkissa että tuubissa (kalliimpaa), tällöin se on valmista pastaa jota jollain pakkelilla tai jäätelöpuikolla sivelletään just esim. kukkuloiden reunoille.
Jos sitä pulverimuodossa ostaa niin sitä voi toki sekoittaa myös liimaan, jolloin siitä tulee "täyteläisempi", ja liimaa kun veden sijasta siihen sekoittaa niin lopputulos on kovempi. Tasoite kun ei ole kovettuaan niin kova. Itse käytän pulveritasoitetta (sekoitettava itse) kun se kestää paremmin varastossa. Mut valmistasoitteen kanssa on kivempi työskennellä, siinä kun on jo valmiiksi se sopiva notkeus.
Jos sitä pulverimuodossa ostaa niin sitä voi toki sekoittaa myös liimaan, jolloin siitä tulee "täyteläisempi", ja liimaa kun veden sijasta siihen sekoittaa niin lopputulos on kovempi. Tasoite kun ei ole kovettuaan niin kova. Itse käytän pulveritasoitetta (sekoitettava itse) kun se kestää paremmin varastossa. Mut valmistasoitteen kanssa on kivempi työskennellä, siinä kun on jo valmiiksi se sopiva notkeus.