Muita maaleja kuin GW:n litkut?
Muita maaleja kuin GW:n litkut?
Onko olemassa muita maaleja kuin GW:n ylikalliit purnukat? jos on, mistä niitä saa?
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
K-raudasta saa hyviä talo maaleja... 
Onhan niitä toki kuten vajello ja sitkäkin kuulemma saa fantsusta.
E.D.I.T.
Itse olen tykästynyt kovinkin paljon GW:n litkuihin vaikkei ne hyviä olekkaan.
Onhan niitä toki kuten vajello ja sitkäkin kuulemma saa fantsusta.
E.D.I.T.
Itse olen tykästynyt kovinkin paljon GW:n litkuihin vaikkei ne hyviä olekkaan.
"I am so Straight that, when i buy a House, the first thing i do is to brick up the back door." - Straight Dave
Pienellä oma-aloitteisuudella mm. Maalaus-osiosta löytyy tukku muitakin valmistajia ja ihmisten raportteja miten mitkäkin ovat toimineet.
Kauppapaikkoina voi toimia pienoismalliliikkeet, jopa jotkut kirjakaupat, figuja myyten myyvät liikkeet ja askartelukaupat sekä tietysti nettikaupat.
Laadullisesti kaikki kokeilemani valmistajat ( GW, Vallejon kaksi sarjaa ja Miniature Paints ) ovat olleet suht samoja litkuja. Valmistajien tuotteiden kesken on joitain eroavaisuuksia jopa saman valmistajan tuotteiden kesken. Hinnan puolesta hintahaitari liikkuu nyt 2-2,50 euroa per pullo. Pullojen maalimäärissä lienee pieniä eroja 12-17 ml haitarilla ellen väärin muista.
Kauppapaikkoina voi toimia pienoismalliliikkeet, jopa jotkut kirjakaupat, figuja myyten myyvät liikkeet ja askartelukaupat sekä tietysti nettikaupat.
Laadullisesti kaikki kokeilemani valmistajat ( GW, Vallejon kaksi sarjaa ja Miniature Paints ) ovat olleet suht samoja litkuja. Valmistajien tuotteiden kesken on joitain eroavaisuuksia jopa saman valmistajan tuotteiden kesken. Hinnan puolesta hintahaitari liikkuu nyt 2-2,50 euroa per pullo. Pullojen maalimäärissä lienee pieniä eroja 12-17 ml haitarilla ellen väärin muista.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
- Hands_of_blue
Onhan niitä maalinvalmistajia ties mitä.
Citadel Colour, Vallejo, Rackham Colour, Revell, Maston, tikkurila, pinotex...
Noista Citadel Colour, Vallejo, Rackham Colour on miniatyyrien maalaamiseen suunniteltuja, Revell taas pienoismallien, Maston on spraymaalia (itse käytän pohjamaalina Mastonia), Tikkurila ja Pinotex ovat taas talomaaleja.
Citadel Colour, Vallejo, Rackham Colour, Revell, Maston, tikkurila, pinotex...
Noista Citadel Colour, Vallejo, Rackham Colour on miniatyyrien maalaamiseen suunniteltuja, Revell taas pienoismallien, Maston on spraymaalia (itse käytän pohjamaalina Mastonia), Tikkurila ja Pinotex ovat taas talomaaleja.
Lifecolor. Tähän asti paras käyttämäni maali, todella helppo ohentaa vedellä ja pesu onnistuu yhtä helposti siveltimistä. Suosittelen.
Myyjiä löytyy googlettamalla, itse ostan omani http://www.aviationshop.fi/Piirrokset.html
Myyjiä löytyy googlettamalla, itse ostan omani http://www.aviationshop.fi/Piirrokset.html
When in doubt, call in airstrike.
-
Spongebob-Väyrynen
Rackhamin värit on kyllä melkosta kuraa.
Kivoja sävyjä niiltä löytyy hitosti, mutta maalin koostumus on ihan persiistä.
Sama kun maalaisi laimennetulla sementillä.
Ja purkkikin on varsinainen suunnittelun riemuvoitto, kuutiopurkki tippanokalla, eli purkkia saa rutistaa hampaat irvessä ja kun sieltä saa jotain ulos niin sillon tavaraa tulee hirveät määrät.
Kivoja sävyjä niiltä löytyy hitosti, mutta maalin koostumus on ihan persiistä.
Sama kun maalaisi laimennetulla sementillä.
Ja purkkikin on varsinainen suunnittelun riemuvoitto, kuutiopurkki tippanokalla, eli purkkia saa rutistaa hampaat irvessä ja kun sieltä saa jotain ulos niin sillon tavaraa tulee hirveät määrät.
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
Enpä nyt tiedä... itse tykkäsin Diisha Greenistä ja hankin jossain vaiheessa sen maaliboksin (myös jailer-figun takia)... erilaistahan se on - muistuttaa ennemminkin normiakryyllejä kankaalla, joka ei sinänsä omasta mielestäni ole huono asia.
Peittävyys tuon yhden sävyn perusteella on hyvä noin vihreäksi maaliksi (GW ja VGC kun suksivat noissa tummemman vihreissään kohtuu hyvin)- pari kerrosta (jotka tuon koostumuksen takia jäävät suht ohuiksi) muistaakseni riittää, eikä kiiltoa juuri ole.
Pistän vertailun tuohon maaliketjuun, kun olen päässyt testaamaan enemmän kuin yhden sävyn.
Peittävyys tuon yhden sävyn perusteella on hyvä noin vihreäksi maaliksi (GW ja VGC kun suksivat noissa tummemman vihreissään kohtuu hyvin)- pari kerrosta (jotka tuon koostumuksen takia jäävät suht ohuiksi) muistaakseni riittää, eikä kiiltoa juuri ole.
Pistän vertailun tuohon maaliketjuun, kun olen päässyt testaamaan enemmän kuin yhden sävyn.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Son muuten Tamiya.jehuletti kirjoitti:mulla on jotain iskän vanhoi tamyan maaleja gw maalien lisäks
(Ehkä)
Itse käytän Vallejoa ja GW:tä.
Kummallakin löytyy huonoja ja hyviä, ei niistä sen enempää.
Ja kaikkia muita valmistajia syrjitään, tai no, nuo taitaa olla ne suosituimmat ja parhaat.
"I saw your precious Emperor. A handful of times, back in the age before he betrayed us all. And he was no god. Perhaps not a man. But never a god."
- The Captain
- Valvoja
Mike McVeyn kikka metallien maalauksessa on Tamiyan Smoke, joka onkin kerrassaan näppärä, sitkas washintapainen. Muuta kokemusta firman tuotteista ei ole, mutta jos McVey sanoo, etteivät ole hyviä, niin tuskin ovatkaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.