Kaaos kokuuntuu
Kaaos kokuuntuu
Kaaos suolla näkyi liikettä. Useat hämärät hahmot liikkuivat kohti kaaoksen jumalien temppeliä. Kidutuksen huudot kaikuivat läpi yön. Kaksi spwania liikkuivat kohti aukioita samalla kun valattomat marauderit juhlivat leirinuotion luona. Kaaos soturien haarniskat kalisivat synkässä yössä Vastaanottamassa joukkoja seisoivat neljä valtavaa suurdemonia, joiden silmät valvoivat tarkasti kerääntyvää armeijaa. Kaaos jumalien hahmot ilmestyivät pimeällä taivaalla ja armeijan jäsenet katsoivat näkyä lumoutuen. Khorne lausui mörellä äänellä: On aika valuttaa verta ja vallata tämä maailma. Riemukkaat huurraa huudot kaikuivat läpi yön.
Hmm... Älä nyt ota ittees, mut tää ei oikein vaikuttanu tarinalta... pikkasen liian lyhyt.... Vai olikos tää pätkä jostain?
Sit voisit vähä tutkia kieliasua, ja miettiä näitä "neljä valtavaa suurdemoonia"- juttuja... toi, ainakin minusta, kuulostaa vähän hassulta.... Toisaalta toi on aika vaikee ilmasta.... Varsinkin ku lähtee kääntään GWn juttuja...
Ja sit ihan muuten vaan funtsin et minkäs tähen neljä kaaoksen mahtavaa jumalaa olisivat liittoutuneet?
Mut kyl se siitä lähtee, ku jaksat vaan väsätä.
Etkä kirjota pakkosyötöllä vaan aina sillon ku fiilis iskee, esim. koulussa kaivat vihkon sivun esiin ja alat raapustaa, sillai ne kunnon tarinat syntyy.
Sit voisit vähä tutkia kieliasua, ja miettiä näitä "neljä valtavaa suurdemoonia"- juttuja... toi, ainakin minusta, kuulostaa vähän hassulta.... Toisaalta toi on aika vaikee ilmasta.... Varsinkin ku lähtee kääntään GWn juttuja...
Ja sit ihan muuten vaan funtsin et minkäs tähen neljä kaaoksen mahtavaa jumalaa olisivat liittoutuneet?
Mut kyl se siitä lähtee, ku jaksat vaan väsätä.
Etkä kirjota pakkosyötöllä vaan aina sillon ku fiilis iskee, esim. koulussa kaivat vihkon sivun esiin ja alat raapustaa, sillai ne kunnon tarinat syntyy.
http://www.esquilax.com/baywatch/index.shtml
Tätä minä olen aina sanonut.
- The Captain
- Valvoja
Jep. Mutta tosiaan, se kieliasu. Jo otsikko... Noin lyhyen tekstin tarkistamisessa ja puhtaaksikirjoittamisessa ei kauan menisi. (Katso myös http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=1326.)
Suomennoksista (Lähinnä TohtoriHelikopterille, mutta muillekin asiasta kiinnostuneille): suomea kun kirjoitetaan, on parempi kirjoittaa suomea. Koska useimmille GW:n otuksille ei ole vakiintuneita suomenkielisiä nimiä, kullakin kirjoittajalla on toistaiseksi vapaus nimetä itse olennot haluamikseen. "Suurdemoni" on mielestäni varsin hyvä ratkaisu. Kaaossoturi (yhteen kirjoitettuna) tai Kaaoksen soturi ovat kelvollisia vastineita Chaos warriorille. Marauder ja Spawn sen sijaan eivät ole suomea. Spawnin voinee kääntää reippaasti "epäsikiöksi", marauder on vähän ongelmallinen. Kaaoksen omasta näkökulmasta kirjoitettuna ne eivät tietenkään ole ryöstelijöitä tms. vaan esim. heimoveljiä, sotureita tms. (Chaos warriorithan ovat taas marojen näkökulmasta Kaaoksen valittuja, mutta tämä sotkeutuu helposti choseneihin...)
Suomennoksista (Lähinnä TohtoriHelikopterille, mutta muillekin asiasta kiinnostuneille): suomea kun kirjoitetaan, on parempi kirjoittaa suomea. Koska useimmille GW:n otuksille ei ole vakiintuneita suomenkielisiä nimiä, kullakin kirjoittajalla on toistaiseksi vapaus nimetä itse olennot haluamikseen. "Suurdemoni" on mielestäni varsin hyvä ratkaisu. Kaaossoturi (yhteen kirjoitettuna) tai Kaaoksen soturi ovat kelvollisia vastineita Chaos warriorille. Marauder ja Spawn sen sijaan eivät ole suomea. Spawnin voinee kääntää reippaasti "epäsikiöksi", marauder on vähän ongelmallinen. Kaaoksen omasta näkökulmasta kirjoitettuna ne eivät tietenkään ole ryöstelijöitä tms. vaan esim. heimoveljiä, sotureita tms. (Chaos warriorithan ovat taas marojen näkökulmasta Kaaoksen valittuja, mutta tämä sotkeutuu helposti choseneihin...)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
marauderit on barbaareja.<--piste
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=44320
myydään kaikkea!
myydään kaikkea!
- The Captain
- Valvoja
Tässä muutama hyvä ehdotus tosiaan, ja eri ehdotukset sopivat mainiosti eri yhteyksiin. Pohjanmies olisi luultavasti niiden itse käyttämä ilmaisu (ei kai kukaan sano itseään barbaariksi tai villimieheksi, paitsi yrittäessään iskeä naista...).teurastaja kirjoitti:Maroja voisi sanoa villimiehiksi, raakalaisiksi, pohjanmiehiksi taikka barbaareiksi(!!!)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Zanakirjan mukaan Marauder tarkottaa rosvoa tai ryöstäjää... Mutta eihän sitä kukaan noin viitsi kirjottaa... toisaalta Normanni vois osua aika lähelle....
Kiitti kapu, mut kyl mäkin peruskoulun 10 enkulla jotenki tajuun mikä on suomee ja mikä englantia.
Toisaalta kyllä sekin että jättää suomentamatta toimii usein, no jonkun Chaos tai Spawn sanan voi hyvinki kääntää, mutta Marauder on kyllä aika hyvä sana jo englantilaises muodossakin.
No kukin tehköön tavallaan.
Kiitti kapu, mut kyl mäkin peruskoulun 10 enkulla jotenki tajuun mikä on suomee ja mikä englantia.
Toisaalta kyllä sekin että jättää suomentamatta toimii usein, no jonkun Chaos tai Spawn sanan voi hyvinki kääntää, mutta Marauder on kyllä aika hyvä sana jo englantilaises muodossakin.
No kukin tehköön tavallaan.
http://www.esquilax.com/baywatch/index.shtml