"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Das-massan liimaus

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Creeser
Viesti:

Das-massan liimaus

Viesti Kirjoittaja Creeser »

Elikkäs. Olen aloittamassa tekemään das-massasta talojen raunioita (löytyi suomalaisesta 2e/kg). Ja sellaista kyselisin että, millä kuivuneita das-massa"tiilejä" saa liimattua toisiinsa?
The oldes and strongest emotion of mankind is fear. And the oldest and the strongest kind of fear is the fear on unknown.
-H.P. Lovecraft

http://www.takomoalkutuli.fi/
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Erikeepperillä ite olen vetänyt. Pikaliimaa voi käyttää jos on niin adhd ettei jaksa odottaa liiman kuivumista.

Laastiin voi tietty kanssa mötiköitä painaa ja odottaa kuivumista.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

hyytelöperuna kirjoitti:Laastiin voi tietty kanssa mötiköitä painaa ja odottaa kuivumista.
Itse olen kyseisen tavan todennut epäkäytännölliseksi, kannattaa vaan pistää liimalla kasaan, se ei pysy kasassa vain painamalla.
taavetti

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Ihan erikeepperiä suosittelisin, das- massa tuppaa imemään ainakin nestemäiset pikaliimat itseensä. Toki voit käyttää geeli tavaraa, mutta erikeepperi on halvempaa ja mielestäni das-massaan toimivampaa.

Kai sitä nyt sen verran jaksaa liiman kuivumista odotella, mikä kiire valmiissa maailmassa.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

kiilto-valmistajalta on olemassa ainakin kipsin liimaamiseen varsin hyvin sopiva laastinkaltainen tuote, jonka nimeä en nyt töissä olon vuoksi saa pengottua esiin. Se vaatii, että ainakin toinen osapuoli liimatusta materiaalista on imukykyinen.

Liimaa nopeasti, lopullinen pysyvyys 24 h:ssa, ja sidos on elastinen.

Tämä siis, jos erikeepperillä et saa das-massaan riittävää pitävyyttä. Itselläni erikeepperi ei liimaa kunnolla kipsiä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Henkinen Johtaja

Viesti Kirjoittaja Henkinen Johtaja »

Jos on mahdollista niin käytä kuumaliimapistoolia. Sillä pysyy kyllä ihan hyvin
Tuosta...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”