Maalien ohennus

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
samuhai

Maalien ohennus

Viesti Kirjoittaja samuhai »

Eli olen aloittamassa maalausta, ja tuli mieleen että pitääkö/kannattaako maaleja ohentaa. Jos pitää, niin miten?
taavetti

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Pitää/kannattaa. Vedellä sopivasti, ei liian löysää. Jossain lukee, että maalin pitää olla maidon paksuista, mutta suosittelen pitämään sen kuitenkin lähempänä kermaa. No mitenkä se tehdään: Tässä nyt voi käyttää mitä itsestä parhaalta tuntuu. Itse suosin pensseliä. Vesikupista pensseliin ja siitä paletille.

Aiheesta lötyy useita kysymyksiä, keskusteluja. Löydät ne: http://www.sotavasara.net/keskustelu/search.php
Sami Jumppanen

Viesti Kirjoittaja Sami Jumppanen »

Tässä vaiheessa lienee syytä mainostaa Valejon maaleja, ne ovat jo valmiiksi melko löysiä, toisinaan voisi sanoa, että liiankin löysiä, kun yksityiskohtien teko on ongelma.
kasvi

Viesti Kirjoittaja kasvi »

itse ainakin vielä ohennan vallejon maaleja jonkun verran.. Tai no ovat ne kuitenkin siis yksilöllisiä nämäkin, mutta noin yleisesti laimennan.

mutta se kerman paksuinen on aika hot..
Palkkamaalausta
"Oikeat figut on niille, jotka eivät osaa proxyttaa"
-Nojatuoli
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Myös erilaiset akryylimaaleille tarkoitetut Mediumit ja Retarderit on ihan hyödynnettävissä ohentamisessa.
Itse yleensä käytän joko vettä tai Winsor&Newtonin Retarderia tähän. Näitä saa ihan taiteilijantarvikeliikkeistä, ja kirjakaupoistakin.
Retarderi taitaa nykyään maksaa jotain 7-8 euroa pullo/tuubi, mutta siitä riittää siitä sitten melkein loppuiäksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”