haluaisin hyvät maalit hammereihin mut mil kannattaa ->
-
lapio-sankari
haluaisin hyvät maalit hammereihin mut mil kannattaa ->
laittaa pohjamaalit? 
- ankara halla
- Valvoja
1. Korjaa aiheen otsikko, nykyinen on surkea.
2. Väärä alue, täältä löytyy myös Taito- ja taidelajit joiden perusteisiin tai maalusalueelle tämä kuuluisi.
3. Itse kysymykseesi on yhtä monta vastausta kuin vastaajaa, mutta karu totuus on, että sprayt on hyviä. GW:n spray on helevetin kallista, mutta ei huonoa kun taas mm. Maston (saa vaikka Prismasta, Bauhaus, jne...) on erittäin edullista, mutta ei parasta.
Itse käytän Mastonia. Miksi?
a) Jättää pinnan joka kestää käyttöä ja kulutusta, mutta irtoaa tarvittaessa liuottimilla.
b) Pinta on hyvä maalata ja tasainen. Kuivuu nopeasti eikä ole kertaakaan syövyttänyt tms. muoveja.
c) Omat kohtalaiset taitoni eivät ainakaan ole havainneet lopputulokseen vaikuttavia eroja muihin kalliimpiin merkkeihin verrattuna. Gurut voivat olla eri mieltä, mutta itse maalaan hyvää pelipöytätasoa ja siihen Maston soveltuu erinomaisesti lähinnä kohdan a) ansiosta.
Mutta jos ostat, niin osta mattaa. Kiiltävään ei akryylit ota yhtä hyvin kiinni. Ja lue ne käyttöohjeet ja noudata niitä. Tämä pätee kyllä kaikkiin spraymaaleihin.
Muitakin tapoja löytyy, eikä yksikään ole väärä. Maalaa pohjat vaikka pensselillä, mutta pohjamaalaa kuitenkin. Se on maalauksen helpoin ja tärkein vaihe.
2. Väärä alue, täältä löytyy myös Taito- ja taidelajit joiden perusteisiin tai maalusalueelle tämä kuuluisi.
3. Itse kysymykseesi on yhtä monta vastausta kuin vastaajaa, mutta karu totuus on, että sprayt on hyviä. GW:n spray on helevetin kallista, mutta ei huonoa kun taas mm. Maston (saa vaikka Prismasta, Bauhaus, jne...) on erittäin edullista, mutta ei parasta.
Itse käytän Mastonia. Miksi?
a) Jättää pinnan joka kestää käyttöä ja kulutusta, mutta irtoaa tarvittaessa liuottimilla.
b) Pinta on hyvä maalata ja tasainen. Kuivuu nopeasti eikä ole kertaakaan syövyttänyt tms. muoveja.
c) Omat kohtalaiset taitoni eivät ainakaan ole havainneet lopputulokseen vaikuttavia eroja muihin kalliimpiin merkkeihin verrattuna. Gurut voivat olla eri mieltä, mutta itse maalaan hyvää pelipöytätasoa ja siihen Maston soveltuu erinomaisesti lähinnä kohdan a) ansiosta.
Mutta jos ostat, niin osta mattaa. Kiiltävään ei akryylit ota yhtä hyvin kiinni. Ja lue ne käyttöohjeet ja noudata niitä. Tämä pätee kyllä kaikkiin spraymaaleihin.
Muitakin tapoja löytyy, eikä yksikään ole väärä. Maalaa pohjat vaikka pensselillä, mutta pohjamaalaa kuitenkin. Se on maalauksen helpoin ja tärkein vaihe.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Itseni kokemat erot Citadelin ja Mastonin välillä on se, että Citadelin purkeissa suutin on erilainen, levittää kapeammalla, eli maalia lentää vähemmän ohi kuin taas Mastonilla joka ruiskii suht laajalle alalle. Sen lisäksi Citadelin maali on ehkä asteen juoksevampaa, joten se täyttää paremmin pienetkin raot ja välit mitä figuissa saattaa olla.
Citadelin maali tosiaan maksaa sen ~7e enemmän, mutta kun ottaa huomioon, että sitä menee ehkä 2 purkkia vuodessa, ei se nyt taloutta kaada, joten käytän mielumin parempaa kuin huonompaa.
Citadelin maali tosiaan maksaa sen ~7e enemmän, mutta kun ottaa huomioon, että sitä menee ehkä 2 purkkia vuodessa, ei se nyt taloutta kaada, joten käytän mielumin parempaa kuin huonompaa.
"Eikö nämä eteläsuomalaiset ole jo aika vanha juttu?" -Damagelaardi
-
Sami Jumppanen
- armored walker
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Jos olet ulkomaan foorumeilta tämän kuullut, niin jenkeissä oli GW vaihtanut alihankkijaa ja musta "primer" oli poistunut valikoimista, tilalle tullut sama "chaos black spray" kuin Euroopassa. Eka satsi oli laatuongelmien takia ( huhujen mukaan ) vedetty pois kaupoista.Mitäs nämä oli toisaalla nämä puheet, jotta GW:n uusi musta olisi huonolaatuista? Sikälli kun ymmärsin, niin värissä on ollut jotakin vikaa. Onko täällä kukaan kuullut tai kokenut tälläistä?
Tältä puollelta lätäkköä en ole kuullut ( uusista ) ongelmista.
-
Sami Jumppanen
Tieto oli kuin olikin ulkomailta peräisin.armored walker kirjoitti:Jos olet ulkomaan foorumeilta tämän kuullut, niin jenkeissä oli GW vaihtanut alihankkijaa ja musta "primer" oli poistunut valikoimista, tilalle tullut sama "chaos black spray" kuin Euroopassa. Eka satsi oli laatuongelmien takia ( huhujen mukaan ) vedetty pois kaupoista.Mitäs nämä oli toisaalla nämä puheet, jotta GW:n uusi musta olisi huonolaatuista? Sikälli kun ymmärsin, niin värissä on ollut jotakin vikaa. Onko täällä kukaan kuullut tai kokenut tälläistä?
Tältä puollelta lätäkköä en ole kuullut ( uusista ) ongelmista.
- The Captain
- Valvoja