Demonikysymyksiä
Demonikysymyksiä
Olen perustamassa demonista HoC-armeijaa ja heräsipä siinä sitten muutama kysymys noista demoneista:
1. HoC-kirjassa sanotaan että Plaguebearerien Stream of Corruptionia käytetään close combatissa ja se osuu automaattisesti, mutta osuuko se vain ensimmäiseen vihollisrankkiin vai myös seuraaviin rankkeihin? Sillä sehän on jonkin jonkinmoinen breath weapon, vai kuinka?
2. Saako demonit rerollata Instability-testinsä, jos BSB hyörii lähettyvillä?
3. Kuinka isoina yksikköinä Plaguebearereitä kannattaisi pitää?
4. Vaikka Nurglingeja olenkin kuullut kehuttavan, niin itselläni 3-4 kappaleen Nurgling-yksikkö posahtaa jo toisen combat roundin jälkeen (lieneeköhän syynä se että joka kerta niitä vastassa on ollut Slaaneshin ritareita tai warrioreita... ). Siis mitä hyötyä näistä haisevista palleroista sitten on?
1. HoC-kirjassa sanotaan että Plaguebearerien Stream of Corruptionia käytetään close combatissa ja se osuu automaattisesti, mutta osuuko se vain ensimmäiseen vihollisrankkiin vai myös seuraaviin rankkeihin? Sillä sehän on jonkin jonkinmoinen breath weapon, vai kuinka?
4. Vaikka Nurglingeja olenkin kuullut kehuttavan, niin itselläni 3-4 kappaleen Nurgling-yksikkö posahtaa jo toisen combat roundin jälkeen (lieneeköhän syynä se että joka kerta niitä vastassa on ollut Slaaneshin ritareita tai warrioreita... ). Siis mitä hyötyä näistä haisevista palleroista sitten on?
Re: Demonikysymyksiä
no neloseen ainakin sen verran, että tod. näk. olette pelanneet väärillä säännöillä, sillä näillä ilmeisesti 4 woundia ja unbreakable.., eli eivät juokse karkuun klosiksesta, kuin klosiksesta (taikka yleensä mistään muustakaan..)Jarvis kirjoitti:Olen perustamassa demonista HoC-armeijaa ja heräsipä siinä sitten muutama kysymys noista demoneista:
Noin yleistäen demonic unitit tuppaavat olemaan vähän turhan kalliita, enkä nyt välttämättä käyttäisi juuri plague bearereita ollenkaan.. ( lentävät demonit asia erikseen.. )
KasviEdit.. Eikun niin perkele se instability..
Viimeksi muokannut kasvi, To 21.12.2006 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1. Jokainen Plaguebearer joka on kontaktissa vihollisen kanssa, eli saa lyödä, tekee yhden automaattisen osuman. Se ei siis ole breat weapon.
2. Ei saa. Sivu 29: When daemons lose a round of combat they must take a special Daemonic Instability test instead of a Break test. Italicin lisäys omaani.
3. Joko minimikokoisena support-yksikkönä tai useamman rankin omaavana alasin-yksikkönä. Kait se 15/20 on hyvä.
4. Skirmishaavia swarmeja, joihin tulee -1 osumiseen. Mikä niissä ei ole hyvää? Tietty jos antaa rankatun yksikön chargeta niitä niin ei olekaan mikään ihme jos ne pamahtaa ilmaan.
HoC demonit on aika kuraa. Jos demoneita tosissa haluat alottaa, kannattaa suosilla kattoa legioonan puolelle. Kauan se sitten on pelikelpoinen, maa en tiedä, mutta ne boonukset verratuna HoC demoneihin on ihan hiton kovia.
2. Ei saa. Sivu 29: When daemons lose a round of combat they must take a special Daemonic Instability test instead of a Break test. Italicin lisäys omaani.
3. Joko minimikokoisena support-yksikkönä tai useamman rankin omaavana alasin-yksikkönä. Kait se 15/20 on hyvä.
4. Skirmishaavia swarmeja, joihin tulee -1 osumiseen. Mikä niissä ei ole hyvää? Tietty jos antaa rankatun yksikön chargeta niitä niin ei olekaan mikään ihme jos ne pamahtaa ilmaan.
HoC demonit on aika kuraa. Jos demoneita tosissa haluat alottaa, kannattaa suosilla kattoa legioonan puolelle. Kauan se sitten on pelikelpoinen, maa en tiedä, mutta ne boonukset verratuna HoC demoneihin on ihan hiton kovia.
Kannattaa tosiaan huomioida, että kuppakuskien Stream of Corruption (s. 37) on eri kuin sivulta 49 löytyvä Daemonic Gift. Muihin kysymyksiin en koe tarvetta päteä, saimonin vastaukset vaikuttaisivat riittäviltä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Kyllä minä olen sillä silmällä sitä legioonaa katsellut, mutta siinä ei ole niin paljon valinnan varaa yksiköiden suhteen kuin HoC:ssa. Tämän takia päätin pysyä HoC:ssa.HoC demonit on aika kuraa. Jos demoneita tosissa haluat alottaa, kannattaa suosilla kattoa legioonan puolelle. Kauan se sitten on pelikelpoinen, maa en tiedä, mutta ne boonukset verratuna HoC demoneihin on ihan hiton kovia.
En minä nyt sitä tarkoittanut että Nurglingit huonoja olisivat, mutta kaipa tämä minun vähättelyni johtuu silkasta kokemuksen puutteesta.4. Skirmishaavia swarmeja, joihin tulee -1 osumiseen. Mikä niissä ei ole hyvää? Tietty jos antaa rankatun yksikön chargeta niitä niin ei olekaan mikään ihme jos ne pamahtaa ilmaan.
Kannattaa lukea se Plaguebearerien Stream of Corruption sääntö? Sivu 37.Jarvis kirjoitti:Tuosta Plaguebearerien Stream of Corruptionista sen verran vielä, että käytetäänkö siinä sitä S3:a kuten Daemonic Giftissa vai Plaguebearerien omaa S4:ää?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Oho... taisin sekoittaa sen jonkin muun yksikön erikoissääntöön (armeijakirja kun jäi tuonne Raaheen ja itse vietän jouluni etelämmässä). Enköhän minä näillä tiedoilla nyt pärjää. Kiitän vastauksista.jullevi kirjoitti:Kannattaa lukea se Plaguebearerien Stream of Corruption sääntö? Sivu 37.Jarvis kirjoitti:Tuosta Plaguebearerien Stream of Corruptionista sen verran vielä, että käytetäänkö siinä sitä S3:a kuten Daemonic Giftissa vai Plaguebearerien omaa S4:ää?