Vaikka noita ketjuja on ollut jo Ebayta koskien, en oikein niistä saanut etsimääni vastausta.
Olen tässä miettinyt, että Ebaysta saisi melkein kaikkia klassikkofiguureja mitä vain jaksaa haluta, mutta onko se oikeasti varteenotettava vaihtoehto Mail orderille? Onko Sieltä oikeastaan mahdollista saada tavaraa paljoa halvemmalla, vai kannattaako sitä käyttää viimeisenä keinona jos Mail orderista ei löydy haluttua tavaraa. Tuollahan on usein lähtöhinnat suurillekkin klassikofiguurijoukoille hyvin pienet, mutta ilmeisesti hinnat huudetaan yleensä todella korkealle loppu minuuteilla?
Onko Täällä monia käyttäjiä, jotka ovat tilanneet Ebaysta tavaraa? Kuinka kaupat ovat hoituneet ja onko tuolta irronnut tavaraa halvalla?
Klassikkofiguureja tekisi mieli, mutta ei viitsisi vähiä rahojaan käyttää aivan tuhottomasti. Lukion jälkeen tosin pitäisi hakeutua väliaikaisesti töihin ennen kuin jatkaa siitä johonkin eteenpäin.
Ebay vai GW:n Mail order?
Mail Orderissahan on klassikkotavaran valikoima oikeasti aika säälittävä. Marineillakin ne "klassikot" ovat lähinnä jotain 3. tai 2. edikan figuja, ja silläkään osastolla ei valikoima ole kattava.
Ebaystä taas löytää melkeimpä mitä tahansa, jos vain on kärsivällisyyttä kytätä sopivaa tarjousta. On totta, että viime minuuteilla käydään se todellinen huutokauppa, ja hinta voi joskus karata hyvinkin suureksi. Kannattaa kuitenkin odotella parempaa tarjousta. Yleensä ne virheettömät, alkuperäisine pakkauksineen myytävät tuotteet menevät hurjilla summilla.
Toisaalta jotain maalattuja tai pikkuvikaisia klassikoita saattaa saada hyvnkin järkevillä summilla. Esimerkkinä löytämäni RT dreadnought postareineen 11 euroa, tai RT Land Raider, postareineen noin 30 euroa.
Joskus joku hieman tietämätön voi pistää "buy it now" hinnaksi jonkun naurettavan pienen summan, ja näihin saumoihin kannattaa iskeä aina kiinni.
Luotettavuuden kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia. Olen kyllä ostanutkin tavaroita käyttäjiltä, joilla on sattunut olemaan palaute luokkaa +3000. Toimitusaika jenkeistä Pirkkiöön usein alle viikko.
Ebaystä taas löytää melkeimpä mitä tahansa, jos vain on kärsivällisyyttä kytätä sopivaa tarjousta. On totta, että viime minuuteilla käydään se todellinen huutokauppa, ja hinta voi joskus karata hyvinkin suureksi. Kannattaa kuitenkin odotella parempaa tarjousta. Yleensä ne virheettömät, alkuperäisine pakkauksineen myytävät tuotteet menevät hurjilla summilla.
Toisaalta jotain maalattuja tai pikkuvikaisia klassikoita saattaa saada hyvnkin järkevillä summilla. Esimerkkinä löytämäni RT dreadnought postareineen 11 euroa, tai RT Land Raider, postareineen noin 30 euroa.
Joskus joku hieman tietämätön voi pistää "buy it now" hinnaksi jonkun naurettavan pienen summan, ja näihin saumoihin kannattaa iskeä aina kiinni.
Luotettavuuden kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia. Olen kyllä ostanutkin tavaroita käyttäjiltä, joilla on sattunut olemaan palaute luokkaa +3000. Toimitusaika jenkeistä Pirkkiöön usein alle viikko.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
- riimumestari
Jos ikää on ja aikaa, niin voi tuolta ebaysta yrittää kalastaa, usein käy näin = pieni aloitus summa... se kiritään hirveän suureksi ja sitten kun joku sen on ostanut pistää sen todella kalliilla uudelleen ... itse yrittäisin kirpputorjea,sotun myyntipalstaa/ostopalstaa,ja olen myös käyttänyt GW:n mailorderia joka on tullut ihan pelkkänä plussa vaihtoehtona. Ja kun ottaa vielä ottaa sen että ebayssa voi aina olla huijauksen makua 
On eBay päällisin puolin ihan luotettava kauppapaikka, mutta ei sieltä tunnu enää saavan mitään GW-herkkuja edukkaasti. Joskus yli 5 vuotta sitten siellä oli hyvä hinta/laatu suhde ja tuli tehtyä jatkuvasti löytöjä. Nykyisin saitti on yleisön suuressa tietoisuudessa ja kilpailu liian kovaa. Voi sieltä joskus vieläkin tehdä löytöjä kuten Rakath sanoo, mutta pitää olla nopea, tai vaihtoehtoisesti jaksaa penkoa loputonta Warhammer massaa väärien kuvausten toivossa, tms. Itse en enää jaksa olla 24/7 vahtimassa tai käyttää sitä määrää aikaa mitä hyvien diilien löytäminen vaatii. Mutta jos on etsimässä juuri sitä yhtä tiettyä klassikko-unittia tietyllä väriteemalla tai model määrällä, niin ei ole eBay:n voittanutta (tai oikeastaan edes vaihtoehtoa).