"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Naispelaajia?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Zaraki Kenpachi

Naispelaajia?

Viesti Kirjoittaja Zaraki Kenpachi »

tietääkö kukaan onko niitä? kiinnostaisi tietää koska en itse ole koskaan sellaista tavannut.
"Ride with the wind, emerge from the gunsmoke like demons..."

Kuopion Figupelaajat KuoFi Ry
KuoFi.net
http://www.facebook.com/figupelaajat
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Onhan niitä, joskin aika uhanalainen laji taitavat olla. Sotussakin tietääkseni muutama pyörii. Tiedä sitten uskaltavatko paljastaa itseään kun jokainen tietää millainen kuolaus siitä tälläisessä nörttiyhteisössä syntyy.
susivaara

Re: Female pelaajia?

Viesti Kirjoittaja susivaara »

Zaraki Kenpachi kirjoitti:tietääkö kukaan onko niitä? kiinnostaisi tietää koska en itse ole koskaan sellaista tavannut.
On meitä.
Harvassa tosin, mutta silti.
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Zaraki Kenpachi kirjoitti:tietääkö kukaan onko niitä? kiinnostaisi tietää koska en itse ole koskaan sellaiseen tavannut.
Heh, aina puolenvuoden välein tänne ilmestyy topic, jossa ihmetellään naispelaajien olemattomuutta. Muistaakseni jokin niistä meni lukkoonkin, kun uutta sanottavaa ei aiheeseen enää tullut.
Oletan, että tarkoitat naispuolisia miniatyyriharrastajia, etkä jääkiekon pelaajia?
Naispelaajia väittäisin paremman tiedon puutteessa olevan Suomessa neljä, euroopassa kymmenen ja maailmassa viisitoista. Maalaajia on vähän useampi. Virallista laskentaa odotan mielenkiinnolla. Yhtään en ole itse nähnyt, mutta muutama tuttuni on kuulemma sellaisenkin ihmeen päässyt todistamaan.
Syynä naisten vähäisempään peli-intoon voisivat olla vaikka sota-aiheisten pelien vetoaminen väestön miehiseen puoliskoon, yhteiskunnan naisiin asettamat paineet, tai se että naisilla on enemmän järkeä päässä. Todennäköisesti syynä ovat kaikki edelliset ja muutama mainitsematon.
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Ikä ja sukupuolijakauma on täällä foorumilla jauhettu läpi moneen kertaan.

Tässäpä nämä viimeisimmät:

http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... igupelaaja

http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... ispuolisia
susivaara

figunarkki kirjoitti:Ikä ja sukupuolijakauma on täällä foorumilla jauhettu läpi moneen kertaan.
On olemassa vain tiettymäärä keskustelunaiheita jotka sivuavat harrastuskenttää. Jos samoista asioista ei koskaan saisi puhua, meiltä loppuisi keskusteleminen melko pian seinään. Varsinkin jos tuoreimmat keskustelut ovat yli vuoden vanhoja, eikä vanhojen topiccien nostelua katsota hyvällä. Voihan sitä paitsi olla että kentällä on tapahtunut jotakin uutta, ja joku uusi tyttö vaikka kiinnostunut. Minä ainakin haluaisin tietää. En ole koskaan päässyt pelaamaan toista tyttöä vastaan. Kertokaa ihmeessä jos olen väärässä, niin voimme lopettaa tämänkin keskustelun seinään.
Hena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hena »

Ruvetkaa pelaan epicciä, niin heti löytyy ainakin yksi helsingistä :).
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Hena kirjoitti:Ruvetkaa pelaan epicciä, niin heti löytyy ainakin yksi helsingistä :).
Helsingin gw taitaa kuhista tänään epiciä aloittelevia sotulaisia xD
Rogue

Viesti Kirjoittaja Rogue »

Xenon kirjoitti:
Hena kirjoitti:Ruvetkaa pelaan epicciä, niin heti löytyy ainakin yksi helsingistä :).
Helsingin gw taitaa kuhista tänään epiciä aloittelevia sotulaisia xD
No totta helkutissa. Heti kommentin luettuani lähti Epicin sääntökirja wareen ja lähdin ettimään kamaa jolla vois proxyttaa random-armeijaa.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

susivaara kirjoitti: On olemassa vain tiettymäärä keskustelunaiheita jotka sivuavat harrastuskenttää. Jos samoista asioista ei koskaan saisi puhua, meiltä loppuisi keskusteleminen melko pian seinään. Varsinkin jos tuoreimmat keskustelut ovat yli vuoden vanhoja, eikä vanhojen topiccien nostelua katsota hyvällä. Voihan sitä paitsi olla että kentällä on tapahtunut jotakin uutta, ja joku uusi tyttö vaikka kiinnostunut. Minä ainakin haluaisin tietää. En ole koskaan päässyt pelaamaan toista tyttöä vastaan. Kertokaa ihmeessä jos olen väärässä, niin voimme lopettaa tämänkin keskustelun seinään.
Yllätys yllätys tuokin on keskusteltu täällä moneen otteeseen.

Enhän minä missään vaiheessa ole vastustanut kenenkään keskustelemista, kunhan ystävällisesti linkitin vanhemmat aiheet luettaviksi.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Itse itseäni lainaten:
The Captain Puolenkuun pelien foorumilla vastaavassa topikissa kirjoitti:Tällaiset seksistiset kyselyt kai ne naispelaajat karkottavatkin.
Sama jätkä hieman vakavammin samassa ketjussa kirjoitti: Harrastus on vahvasti leimautunut poikien (nimenomaan poikien, ei miesten) touhuksi. Sellaiseen on melko hankala naisen päästä sisään, koska tämä tuntisi väkisinkin itsensä ulkopuoliseksi. Mitä luultavimmin joutuisi myös seksistisen kohtelun uhriksi. Harva haluaa altistaa itsensä sellaiseen.

Privateer Pressin foorumeilta saa käsityksen, että Warmachinea pelaa aika moni nainen, mutta nämä ovat usein miespelaajien vaimoja, jotka tuskin olisivat aloittaneet harrastusta ilman puolisonsa kannustusta/painostusta.

Älä siis kuvittele löytäväsi itsellesi rouvaa harrastuksen parista, vaan hanki ensin rouva ja tutustuta se sitten harrastukseen.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
SatCom

Viesti Kirjoittaja SatCom »

Kuten The Captain itseään lainatessaan totesikin...

Itse "pääsin" harrastuksen pariin puolisoni vanavedessä :D
Aloitimme siis yhdessä noin kaksi kuukautta sitten.

Olen kyllä itsekin miettinyt tätä naispelaaja-asiaa, mutta en ole itse kehdannut sitä kysellä.
Luultavimmin olen todennut ja ehkä jopa hyväksynyt tämän harrastuksen olevan miesvaltainen ^_^

Että näin...
Other people are like NPCs with bad AI....
kleitus

Viesti Kirjoittaja kleitus »

Privateer Pressin foorumeilta saa käsityksen, että Warmachinea pelaa aika moni nainen, mutta nämä ovat usein miespelaajien vaimoja, jotka tuskin olisivat aloittaneet harrastusta ilman puolisonsa kannustusta/painostusta.

Älä siis kuvittele löytäväsi itsellesi rouvaa harrastuksen parista, vaan hanki ensin rouva ja tutustuta se sitten harrastukseen.
Juuri näin se menee. Eukon kanssa maalaillaan ja pelaillaan. :)
Messinar

Viesti Kirjoittaja Messinar »

Ei tytön ole helppo päästä WH sisään. Kävin hiihtolomalla helsingin GW liikkeellä ja huomasin jonkun sortin teemapäivän. paikalla oli n.30 poikaa ja yksi tyttö. Tyttö silminnähden tunsi itsensä orvoksi. Jos WH halutaan saada uusia harrastajia niin kannattaisikohan jo nykyisten harrastajien ottaa ASIALLISESTI vastaan kaikki uudet pelaaja. Mukaan lukien naiset. En yhtään ihmettele jos naiset ei uskalla paljastautua sotussa. Sitähän vois verrata kaapista ulos tulemiseen. Jos poika pelaajat alkavat "kuolata" sotussa tyttö pelaajien perään , tyttöjen määrä vähenee entisestään.
SatCom

Viesti Kirjoittaja SatCom »

Tottahan tuo on, ikävä kyllä...

Voin vain omasta puolestani olla iloinen, että olen jo varattu...
Toivon tosin, kun ja jos uusia naispuolisia harrastajia ilmaantuu, että heille suotaisiin "omaa rauhaa" ja että heitä arvostettaisiin samalla tavalla kuin muitakin harrastajia :D

Viestin ei ole tarkoitus olla mitenkään loukkaava, eikä siitä pitäisikään loukkaantua.

Tämä siis on mielipiteeni sekä naisena että aloittelevana harrastajana :D
Other people are like NPCs with bad AI....
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

SatCom kirjoitti: Toivon tosin, kun ja jos uusia naispuolisia harrastajia ilmaantuu, että heille suotaisiin "omaa rauhaa" ja että heitä arvostettaisiin samalla tavalla kuin muitakin harrastajia :D
Taitaapa vain vaatia sellaista henkistä kypsyyttä, johon valtaosa harrastajista ei vielä kykene, ja näistä suurin osa ei sitä kypsyyden astetta koskaan saavutakaan...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
susivaara

Olen harrastanut nyt figuureja kahdeksan vuotta.
Myönnän toki että lähinnä itsekseni ja pensselin
kanssa. Koskaan en ole kokenut minkäänlaista
seksuaalista häirintää tai edes kuolaamista. Vai
olenko vain jotenkin naivi? (Ja ei, en kenenkään
mielestä näytä norsunperseeltä.)
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Itse en varsinaisina figuttajina ole viellä törmännyt naissukupuolen edustajiin, mutta muutaman naispuoleisen roolipelaajan kyllä tiedän, ja näistä osa tuntee myös figupelejä, kuten Warhammer, mutta ei itse pelaa sitä (oli MTG-turnaus täällä kerran, jonka jälkeen sai järjestyspaikkaan jäädä viellä olemaan, päätettiin pelata Warhammerquestia, oli siinä tytöillä iso ihmetys [eivät pelanneet] kun ei ollutkaan satojen ukkojen armeijoita).
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Messinar kirjoitti:Ei tytön ole helppo päästä WH sisään.
Depends. Harrastajan paremmalla puoliskolla taitaa olla suurempi mahdollisuus korruptoitua, eikä luultavasti ole kovin vaikiaa. Samaten poikaporukoissa lapsuutensa viettäneillä, mutta noi nyt on poikkeustapauksia lähinnä. Yleisesti olet varmasti oikeassa.
Kävin hiihtolomalla helsingin GW liikkeellä ja huomasin jonkun sortin teemapäivän. paikalla oli n.30 poikaa ja yksi tyttö. Tyttö silminnähden tunsi itsensä orvoksi.
No, GW nyt on mitä on, ne 10-12 vuotiaat pojat eivät välttämättä ole omiaan ottamaan tyttöjä mukaan harrastukseen. Vanhemmatkaan pojat tuskin jaksavat jos kyseessä oli kovin nuori tyttö.
Jos WH halutaan saada uusia harrastajia niin kannattaisikohan jo nykyisten harrastajien ottaa ASIALLISESTI vastaan kaikki uudet pelaaja. Mukaan lukien naiset.
Eivätköhän kaikki kypsät pelaajat pysty ottamaan uudet pelaajat asiallisesti, kunhan nämä ovat ylittäneet tietyn ikäkynnyksen myös. En ihmettele ollenkaan ihmisten nihkeää suhtautumista >15v aloittelijoihin. Miua ottaa ainakin lähinnä aivoihin semmoiset, jolleivät osoita poikkeuksellista käyttäytymiskykyä ja asennetta.

Itse suhtaudun positiivisesti kaikkiin kypsiin tyyppeihin jotka osoittavat halukkuutta tietää lisää. Joku voi nyt kysyä että mikä on mun mielestä kypsä niin se ei ole mitenkään defined vaan fiilispohjalta menee.
En yhtään ihmettele jos naiset ei uskalla paljastautua sotussa. Sitähän vois verrata kaapista ulos tulemiseen. Jos poika pelaajat alkavat "kuolata" sotussa tyttö pelaajien perään , tyttöjen määrä vähenee entisestään.
Noh, tässä vaiheessa voidaan vaikka kysyä että kuinka todennäköistä tuo olisi? Tuskin kovinkaan moni täällä semmosta jaksaisi, niitä tyttöjä voi katella ihan livenä koulutunnilla ja vaikka sitten fantasioida niistä pelaamassa hammeria jos välttämättä haluaa.

Toisaalta saattaahan tossa jotain perää olla, sillä itse osoitan suurempaa kunnioitusta toista sukupuolta kohtaan verkkopeleissä etc. jos olen tietoinen asiasta. Mut mä nyt olen muutenkin hassu ihminen.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Itse en varsinaisina figuttajina ole viellä törmännyt naissukupuolen edustajiin, mutta muutaman naispuoleisen roolipelaajan kyllä tiedän, ja näistä osa tuntee myös figupelejä, kuten Warhammer, mutta ei itse pelaa sitä (oli MTG-turnaus täällä kerran, jonka jälkeen sai järjestyspaikkaan jäädä viellä olemaan, päätettiin pelata Warhammerquestia, oli siinä tytöillä iso ihmetys [eivät pelanneet] kun ei ollutkaan satojen ukkojen armeijoita).
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”