Skenaario: Rear attack
Skenaario: Rear attack
Olen suunnitellut jotain tämän tapaista:
armeijoissa mukana puolet pisteistä oleva "surprise force"
joka tulee reservistä joko
joka vuoro joka unitille heitetään noppaa ilmaantuu jos heitetään:
A)1 vuoro=6
2 vuoro= 5+
3 vuoro= 4+
ja niin eteenpäin tai B)
1 vuoro= mahdoton
2vuoro=4+
3 vuoro=3+
ja niin edelleen.
tullessaan saa liikkua, taikoa ja ampua (counts as moved), mutta ei marssia tai rynnäköidä. pistäkää kommenttia tähänkin hulluun ideaan. tätä kokeillaan perjantaina Sampolan miniatyyrikerhossa ( http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... highlight= )
armeijoissa mukana puolet pisteistä oleva "surprise force"
joka tulee reservistä joko
joka vuoro joka unitille heitetään noppaa ilmaantuu jos heitetään:
A)1 vuoro=6
2 vuoro= 5+
3 vuoro= 4+
ja niin eteenpäin tai B)
1 vuoro= mahdoton
2vuoro=4+
3 vuoro=3+
ja niin edelleen.
tullessaan saa liikkua, taikoa ja ampua (counts as moved), mutta ei marssia tai rynnäköidä. pistäkää kommenttia tähänkin hulluun ideaan. tätä kokeillaan perjantaina Sampolan miniatyyrikerhossa ( http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... highlight= )
Armo(uri)a ei anneta!
-Projektthor, Datarealmsin moderaattori minun sigiini.Banned, because I am a whiny, illiterate, topic spamming, thread necroing crybaby
- Teonanacatl
molemmilla on reservit, ja porukka tulee, nimen mukaan. Kentän takaa= pursuit off table tai vastaavalla mekanismilla. Kannattaa tehdä 4 pelaajan peli ja pistää 2 vs 2
Armo(uri)a ei anneta!
-Projektthor, Datarealmsin moderaattori minun sigiini.Banned, because I am a whiny, illiterate, topic spamming, thread necroing crybaby
1k peli, 333 pisteen apujoukot?Drago^ kirjoitti:Joukkojen määrää voisi pienentää vaikka 1/3 määrään, puolet on aika paljon.
tai sitten sanoin epä selvästi. kaikilla on APUNA puolen armeijan kokoinen "surprise force", eli esim: 1k empire jota supporttaa "surprise forcena" 500 pts brettejä
Armo(uri)a ei anneta!
Eli armeijakirjat sekaisin? Tästä saadaan sitten ties minkälaisia viritelmiä aikaan. Moninpelinä saattaa homma toimia vähän paremmin., mutta silloinkin voisi saada ties mitä viritelmiä aikaan.leevizer kirjoitti:1k peli, 333 pisteen apujoukot?Drago^ kirjoitti:Joukkojen määrää voisi pienentää vaikka 1/3 määrään, puolet on aika paljon.
tai sitten sanoin epä selvästi. kaikilla on APUNA puolen armeijan kokoinen "surprise force", eli esim: 1k empire jota supporttaa "surprise forcena" 500 pts brettejä
Jos vaikka homma toimisi siten, että kaikki tekee listansa ennen pelin alkua, kuten normaalisti. Peli alkaa siten, että alkuun tuhannen pisteen armeijat pelaavat (pelaajat A ja B) ja heittävät reservejään kuten esititkin. Kun ollaan saatu selville että reservi tulee, heitetään noppaa siitä kumpi sivustakatsojista (pelaajat C ja D) puuttuu tilanteeseen kenenkin puolella.
Eli havainnollistettuna:
Pelaajat A ja B aloittavat pelin normaalisti.
Pelaaja A heittää kolmannella vuorolla reservijoukkonsa kentälle.
Pelaajat C ja D heittävät noppaa. Se kumpi saa isomman luvun tuo armeijansa pelaaja A:n puolelle.
Jos lisäjoukot eivät ehdi kentälle (toinen armeija murskataan), saa vastustaja automaattisesti pisteet reservijoukostakin. (kenraalista, bösbistä ja muista lipuista saa vain normaalit pisteet. Ei bonareita.)
Tuopahan sitä ylläriä mukaan, kun sigmarin kultti armeija saa yht. äkkiä apuunsa esim. Vampyyri kreivit
Itse alkuperäiseen ideaan haluaisin ehdottaa vähän yksinkertaistamista. Kun reservi bonnahtaa kentälle, se tulee samaan tapaan kuin "pursuit off table" säännössä mainitaan.
Ja reservi taulukon itse laittaisin, että tokalla vuorolla 5+, kolmannella 4+, neljännellä 3+, viidennellä automaattisesti.
Tällöin reservien tulo voi oikesti vaikuttaa peliin, sillä niiden käyttö nopeasti ei ole enään niin selviö. Armeija ei enään voi luottaa nopeaan apuun vaan täytyy osata toimia ilmankin, vaikka vihulla on jo kaikki täydennykset mukana.
Lisäksi voit miettiä niitä asioita, jotka liittyy esim. kenraalin kuolemaan. Onko armeijassa vain yksi kenkku, vai onko reservi kenkku oma kenkkunsa? Saako isomman armeijan kenraalista enemmän pisteitä kuin pienemmän armeijan kenraalista? Samat asiat myös lipuista ja bösbeistä jne. Itse ehdottaisin, että pikku armeijan kenraalista ja lipuista saa vain 50pts (the armeijaahan tässä olla metsästämässä. Tukijoukot ovat vain tukijoukkoja).
Entäs kenraalin LD? Miten ajattelit tämän toimivan?
Magic varmaan toimii yhdistettynä. Ei kai siinä mitään muutakaan voi olla?
Ja 500pts lisäjoukout voisivat noudattaa BBn sääntöjä.
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
JOSjoku pelaajista kunnioittaa vähänkään faban fluffia, niin saadaan järjellisiä liittoja. Kummallakin armeijalla on oma kenraali, ja samat säännöt pätevät molempiin. sinä voit ruveta metsästämään pikkulaumaa sankarin tapon toivossa, mutta sitten teh armeija jyrää reariin. kummallakin oma magic (nopat. toimivat samalla vuorolla silti.) kentsun LD... kumpikin armeija kunnioittaa vain omaa kenkkuaan. mitkään örkit kiinnostu, jos joku pikku ´umie boss heittää veivinsä tai karjuu että "tappeleen, hitto vie!". tuo sinun reserves kyllä toimisi JOS koko armeija ponnahtaisi yhtä aikaa, mutta olen kaavaillut että yksi unitti voi tulla, muut saattaa jäädä (goblin boss ihmettelee missä muut ovat kun tulee vähän aikaisessaflagu kirjoitti:Eli armeijakirjat sekaisin? Tästä saadaan sitten ties minkälaisia viritelmiä aikaan. Moninpelinä saattaa homma toimia vähän paremmin., mutta silloinkin voisi saada ties mitä viritelmiä aikaan.leevizer kirjoitti:1k peli, 333 pisteen apujoukot?Drago^ kirjoitti:Joukkojen määrää voisi pienentää vaikka 1/3 määrään, puolet on aika paljon.
Jos vaikka homma toimisi siten, että kaikki tekee listansa ennen pelin alkua, kuten normaalisti. Peli alkaa siten, että alkuun tuhannen pisteen armeijat pelaavat (pelaajat A ja B) ja heittävät reservejään kuten esititkin. Kun ollaan saatu selville että reservi tulee, heitetään noppaa siitä kumpi sivustakatsojista (pelaajat C ja D) puuttuu tilanteeseen kenenkin puolella.
Eli havainnollistettuna:
Pelaajat A ja B aloittavat pelin normaalisti.
Pelaaja A heittää kolmannella vuorolla reservijoukkonsa kentälle.
Pelaajat C ja D heittävät noppaa. Se kumpi saa isomman luvun tuo armeijansa pelaaja A:n puolelle.
Jos lisäjoukot eivät ehdi kentälle (toinen armeija murskataan), saa vastustaja automaattisesti pisteet reservijoukostakin. (kenraalista, bösbistä ja muista lipuista saa vain normaalit pisteet. Ei bonareita.)
Tuopahan sitä ylläriä mukaan, kun sigmarin kultti armeija saa yht. äkkiä apuunsa esim. Vampyyri kreivit. Lisäksi reservi joukkojen täytyy tietää, että heidän listojensa täytyy tulla toimeen juuri sellaisena apujoukon roolissa.
Itse alkuperäiseen ideaan haluaisin ehdottaa vähän yksinkertaistamista. Kun reservi bonnahtaa kentälle, se tulee samaan tapaan kuin "pursuit off table" säännössä mainitaan.
Ja reservi taulukon itse laittaisin, että tokalla vuorolla 5+, kolmannella 4+, neljännellä 3+, viidennellä automaattisesti.
Tällöin reservien tulo voi oikesti vaikuttaa peliin, sillä niiden käyttö nopeasti ei ole enään niin selviö. Armeija ei enään voi luottaa nopeaan apuun vaan täytyy osata toimia ilmankin, vaikka vihulla on jo kaikki täydennykset mukana.
Lisäksi voit miettiä niitä asioita, jotka liittyy esim. kenraalin kuolemaan. Onko armeijassa vain yksi kenkku, vai onko reservi kenkku oma kenkkunsa? Saako isomman armeijan kenraalista enemmän pisteitä kuin pienemmän armeijan kenraalista? Samat asiat myös lipuista ja bösbeistä jne. Itse ehdottaisin, että pikku armeijan kenraalista ja lipuista saa vain 50pts (the armeijaahan tässä olla metsästämässä. Tukijoukot ovat vain tukijoukkoja).
Entäs kenraalin LD? Miten ajattelit tämän toimivan?
Magic varmaan toimii yhdistettynä. Ei kai siinä mitään muutakaan voi olla?
Ja 500pts lisäjoukout voisivat noudattaa BBn sääntöjä.
oma esimerkki reserveistä:
pelaajien AC:n vuorolla 2 pelaaja C heittää joka yksikölle noppaa edessä mainitulla taulukolla (eka viesti). jos tulee, niin varmaankin sitten pursuit off table tms. säännöillä esiin. sama jatkuu vuorolla kolme ja niin edelleen, kunnes koko support armeija on kentällä.
pelaajat BD tekevät omalla vuorollaan tietysti samoin.
Magivasta:
Power ja dispel diceä tuottavat vaín taistelussa olevat modelit, joten jos on reservissä, niin ei silloin tee yhtään mitään peliin liittyvää.
Armo(uri)a ei anneta!